Inlägg från: Valkyria75 |Visa alla inlägg
  • Valkyria75

11 mån och sover exakt 30 min dagtid! Snart förskola...

helena29 skrev 2015-10-14 19:48:02 följande:

Men det blev alltså från en dag till en annan? Eller när hon började sova ett pass?

Hur menar du att jag ska lära honom sova sig över skarven??

Jag vet att barn växer o utvecklas... Dock så har ju detta sömnmönster inte förändrats på 10 månader, så varför skulle det göra det de närmsta månaderna då?

Jag ver att jag låter pessimistisk o bitter, men frustrationen är stor! Särskilt eftersom de drabbar honom själv också.

Men så kan du ju inte resonera :) han är bara 11 mån. Det är klart att mycket kommer att förändras. Vissa saker ändras på en dag och andra saker tar längre tid. Ofta kan man inte påverka så mycket själv när det gäller sånt här.

Ta det lugnt bara. Många barn är så här när de börjar förskolan. Något av följande kommer ju att hända:

1) han lär sig sova längre på förskolan (underskatta inte makten som kommer med barngruppen, barn vill göra som de andra barnen gör, de vill passa in).

2) han sover sina 30 min och är nöjd med det.

3) han sover sina 30 min och blir sen trött och får sova lite till på eftermiddagen (eller kanske ett fm pass istället).

Alla alternativen är liksom helt ok. Tids nog ändras rutinerna oavsett. Det här en väldigt kort period i hans liv. Oroa dig inte så mycket!
Svar på tråden 11 mån och sover exakt 30 min dagtid! Snart förskola...