• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-28 21:17:38 följande:

Grattis!!

Har också varit på RUL idag. En frisk och pigg bebis som såg ut att vara en tjej :)

Känns så skönt att veta att hon vekar må prima där inne! Nu  ska jag och min man bara slappna av och njuta av resten av graviditeten! Ingen mer onödig oro!

Grattis! :D härligt att allt såg bra ut!
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2015-12-30 23:10:25 följande:

Ingen som mår illa? V 20 nu och har spytt som en gris ikväll. När ska detta upphöra???

Jag kan må illa lite till och från, mest om jag misskött maten. Tack och lov har jag inte kräkts något nämnvärt alls. Lider med dig! :(
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2015-12-31 10:35:11 följande:

Jag har framförallt en dålig smak i munnen som får mig att må dåligt. Tuggar tuggummi och äter halstabletter men spyr snart på det också. Någon som känner igen det? Hade inte det förra grav. Äckligast eftersmak ger mjölk så det har jag nästan slutat med helt. Kan inte äta sent på kvällen för jag vill kunna känna den totala fräschheten av tandborstningen. Lite jobbigt.

Nu har du ju säkert provat det mesta för att lindra illamåendet, men har du provat ingefära? Sägs ju lindra mycket av illamåendet för många. Jag vet att jag drack ingefärste rätt så ofta i början av graviditeten, kan ju vara en anledning till att jag mådde så pass bra. Ger ju dessutom en relativt fräsch smak i munnen efteråt enligt mig :)

Från en sak till en annan... Gick på en långpromenad imorse och fick efter en stund förbannat ont i ljumsken och har det fortfarande. Kan foglossning kännas där? :/
  • Junilängtan
    hatten skrev 2015-12-31 15:44:27 följande:

Jag har foglossning och det känns mest i korsryggen och lite längre ner men just vid promenader är det som att smärtan skulle börja stråla ner i ljumskarna.. så jag har tänkt att det är foglossning.

Okej, får hoppas att det inte blir värre då. Får bli lite kortare och lugnare promenader framöver :(

Gott nytt år! :)
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-01-01 09:24:31 följande:

Det bara måste gå bra nu!

Sa till sambon efter tolvslaget: I år ska vi få barn!

Haha det var precis vad vi sa till varandra också! Känns fortfarande overkligt och fantastiskt :D
  • Junilängtan

Ååh kul med magbilder! :) Lägger också upp två.

Börjar synas på mig med, mer på eftermiddag/kväll.

Själv ser jag mest när jag ligger ner, blir en liten hård kula som inte går att "suga in" :D

• Junilängtan
    utandig skrev 2016-01-04 12:39:31 följande:

Idag tickade ett litet hjärta på ultraljudet 6+4 nu längtar vi tills vi passerat risk veckorna och kan slappna av lite :). Kraftig överstimulering har resulterat i att min kropp vart total kass. ont som f*n i magen och ryggen, många besök pga andfåddhet och ultraljud , vätska i äggstockar , bakom,framför livmoder osv. Tar blodförtunnande för att risken är stor för proppar i vårt fall. Man blev glatt överraskad idag och min man satt helt förtrollad och tittade på de lilla hjärtat på skärmen. UNDERBAR känsla, Grattis till alla er andra. BTW mår illa av allt. mariekex verkar göra det lite bättre kan tipsa om. har också hört att salta kex ska va bra. 

Stort grattis till er! :D jobbigt däremot med överstimuleringen och allt vad det innebär och illamående på det! Hoppas det vill ge med sig snabbt. Har dessvärre inga tips, förutom ingefära och regelbundna måltider, jag har ju däremot inte haft större besvär med illamående.
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-05 14:32:17 följande:

Fin liten mage! :) vilken vecka är du i?

På mig syns det inte jättemycket då jag ligger, men jag känner en knöl där. Är ju lite mullig så det försvinner lite bland de extra hullet jag har ;)

Är i v. 18+4 :) Hade också en del hull sen innan, men det verkar mer ha flyttat sig till sidan på mig eller hur man ska säga. Kommer enligt en kollega bli mer bred än att få en kula :') vet inte om jag ska skratta eller gråta för den kommentaren, haha
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-05 17:21:10 följande:

Haha okej, hur kan din kollega veta det såhär tidigt? :)

Haha jadu, bör hon ju egentligen inte kunna göra :P Kanske var ett finare sätt att säga "du har blivit tjockare" ;)
  • Junilängtan

Haha spännande, får se om det stämmer in på mig då. Får förhoppningsvis veta på fredag ;)

Meeen lite ledsen skulle jag nog bli om jag inte får den där fina gravidmagen man ser så många strutta runt med. Inte för att det i sig är viktigt egentligen, men aah, ni fattar nog viljan att stoltsera med magen ;)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15