-
Jag ser inte någon direkt bättring, så jag är lite mer pessimistisk. Men jag är inte så trött längre. Alltid något.Jasmin Karlsson skrev 2015-11-24 16:20:26 följande:Förra gången var det borta efter v 12 för mig. Men då mådde jag ju inte alls såhär illa heller. MEN det blir ju bättre och bättre för varje vecka, måste ha tålamod!
-
Set att ni pratar amningskläder. Kan tipsa alla med stora bröst att change har med bygel. Amnings-bh är annars utan pga mjölkstockningsrisk men den risken finns bara om du har en för liten storlek. Gå till en butik och prova ut så att du får det rätt är mitt tips. Hade en utan bygel förra gången och det var tortyr.
-
Jobbigt att behöva sova med bh. Jag är en sån där nakensovare och njöt av att kunna göra det! Hatade att behöva sova med trosor under lutinustiden ;)Gweny skrev 2015-11-28 09:11:24 följande:Tack för tipset! Har fått mycket större än när jag fick sist, så funderat på vart jag ska hitta...
På natten har jag dock haft en mjuk med inlägg i (skydda mot läckande mjölk) -
Jag får också det till och från. Ibland helt oprovocerat och ibland när jag hostar eller kräks.Jasmin Karlsson skrev 2015-11-28 20:39:57 följande:
Måste nog börja inse att jag är gravid!
Läste jobbmailen (jag har varit ledig ett tag nu) och märkte då att de haft personalmöte, där har tydligen chefen "outat" att jag är gravid eftersom hon informerat om att jag är gravid och de redan bestämt vem som kommer vikariera för mig. Blev lite chockad... Fast de flesta på jobbet vet redan i och med att jag mådde så dåligt första tiden.
Jag går ju faktiskt in i v 16 imorgon och det finns ju inget som tyder på något problem.
Idag var vi i ett shoppingcenter och gick i flera timmar och på slutet började jag få ont i magen, nedre delen. Är det sammandragningar?! Hoppas det inte är farligt! Ska fråga min BM när jag ringer och bokar nästa tid.
-
Det tycker till och med jag är för meckigt :)Gweny skrev 2015-11-28 23:50:41 följande:Tja...du kan ju ha handduk eller skydd under annars.
-
V 16 idag! Vill bara skrika: när ska jag få må bra!!!!
-
Stort grattis! Vad roligt!Gweny skrev 2015-12-02 10:38:26 följande:
Gick bra idag på vårt vul. Den lille sprattlade så gott och vi fick med fina bilder. Såå lycklig. Sånt litet mirakel. Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen och nu armar och ben.
-
Jag har 21/12!Jasmin Karlsson skrev 2015-12-02 16:26:18 följande:
Grattis Gweny!
Längtar till RUL! Jag har 28/12. Någon mer som har snart?
-
Nämen fy så hemskt! På allvar? Känns lite som att underkänna faderns hand om barnet på förhand :(Frutopia skrev 2015-12-07 18:42:31 följande:Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)
-
Aha! Puh, blev lite orolig där ;) Jag vet att sådana kläder finns och det känns så hemskt att det finns en marknad för dem.frucgsvensson skrev 2015-12-07 19:24:55 följande:Men lägg av! Det är ju ett SKÄMT förstår du väl?! Haha