• hatten

Gravid efter IVF hösten 15

CarMa skrev 2015-11-10 17:25:05 följande:

Och igår fick jag min andra blödning, är i vecka 9.

Inte lönt att stressa upp sig, dessutom bär vi var på ultraljudet i förra veckan sa läkaren att blödningar är fullt normala.

Det är säkert ingen fara. Hade också en blödning för några veckor sedan och min läkare sa att det är helt normalt i början av graviditeten.
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-11-13 15:29:16 följande:

Alltså kommer inte mina inlägg upp eller blir jag bara otroligt ignorerad då jag gör ett inlägg? Tycker att alla hoppar över det jag skriver och skriver nytt eller svarar på andras inlägg..tråkigt.

Jag svarade inte bara för att jag inte riktigt kände igen mig. Jag är mera orolig för hur graviditeten framskrider.. Jag känner mig ganska lugn i att bli mamma, visst blir det stora förändringar i vardag och förhållande men jag oroar mig inte så mycket för det, känns spännande! :)
  • hatten
    Frutopia skrev 2015-11-18 18:53:55 följande:

Milstolpe imorgon 12+0, det känns helt fantastiskt! Min mage börjar faktiskt synas lite ( jag har lite mage sedan innan) vi ska på kub nästa torsdag så går det bra så tänkta jag bjuda mina kollegor på bullar (bulle i ugn höhö)

Någon mer som fortfarande tar progestoron? Trots min uttalande oro så kan ingen läkare svara på min kropps förmåga. Nu har jag tagit beslutet själv att sluta med lutinus nästa vecka, dels tar de slut då och då ska moderkakan helt tagit över produktionen. Är jag dum som tar beslut själv? När ingen tar min oro på allvar så börjar jag känna mig dum och fjantig.

Jag är i v 11+1 idag och tar fortfarande progesteron men håller på att trappa ner och kommer ta sista på fredag. Jag är jätte orolig över att sluta men försöker lita på läkaren.. skulle egentligen ha slutat vid 10+0 utan att trappa ner.... När har din läkare sagt att du ska sluta?
  • hatten
    Frutopia skrev 2015-11-18 21:28:20 följande:

Han sa att jag kunde sluta i v9+1ca. Saken är att min äggstockar inte alls producerar progestoron vilket borde väl vara naturligt att sluta med dem när moderkakan tar över?

Aha kanske det. Men nu borde väl moderkakan ha tagit över?
  • hatten
    mom2012 skrev 2015-11-19 17:09:05 följande:

Tack för omtanken. Jag har vul på ivf kliniken nästa vecka och på sjukhuset 1 december. Så jag har en sk 2nd opinion igång också. Hoppas de vågar uttala sig nästa vecka.

Usch vad jobbigt! Hoppas så att det går bra för dig!
  • hatten
    mom2012 skrev 2015-11-23 20:20:29 följande:

Tjejer idag sjönk mitt hcg så nu är det över för vår del. Lämnar tråden men vill önska er Lycka till på er resa och hoppas allt går bra!

Usch så tråkigt. Ta hand om dig!
  • hatten

Fick i dag se vår bebis igen, och allt såg bra ut! Kan nästan inte fatta... i morgon är det 12+0. :)

• hatten
    frucgsvensson skrev 2015-12-13 08:03:24 följande:

Jag måste försöka bli sjukskriven. Jag mår inte alls bra. Jag sover noll och ingenting typ. Får en fruktansvärd huvudvärk och blir illamående pga sömnen. Jag blir deppig och får yrsel. Känner inte igen mig själv!

Är det en omöjlighet att bli sjukskriven tror ni? Åtminstone två veckor åt gången. Och sen försöka komma fram till någon lösning hur jag ska kunna sova.. Sömntabletter i värsta fall.

Jag är trött på att gråta och må både psykiskt och fysiskt dåligt nu! Och samtidigt känna pressen från jobbet i ryggen med långa pass och extremt tungt arbete (vården).

Jag har fått den uppfattningen att det är "lätt" att bli sjukskriven under graviditeten. Det är ingen vits att plåga sig själv, lyssna på vad din kropp orkar med!
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-12-13 17:12:30 följande:

Ja. Nu orkar jag verkligen inget mer. Mår illa som bara den och är svimfärdig hela tiden. Sover 2-3 timmar per natt och sen inget mer fastän jag är jättetrött. Blir en ond cirkel allting med stress och dåligt mående.

Kanske det blir bättre bara du får ta det lugnt och vila några dagar! Vilken vecka är du i?
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-12-14 11:05:38 följande:

Vecka 16. Ja, jag ska träffa en läkare idag. Pratat med barnmorskan om andra alternativ men hon sa på en gång att jag måste bli sjukskriven.

Så bra att hon tyckte det!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15