• CarMa

Gravid efter IVF hösten 15

ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-15 13:56:29 följande:

Nu har vi gjort vårt ultraljud! Vecka 7+6. Den lilla levde och hjärtat slog för fullt. Allt var helt normalt och såg bra ut. Läkaren sa grattis och tyckte att vi skulle slappna av nu och fira!

Jag frågade om missfallsrisken i det här skedet och läkaren sa att nu är det bara runt 10% risk att det inte blir barn av det här! Men jag tror att han också drog på vad gäller dessa tio procent, bara för att inte inge falska förhoppningar. Har läst betydligt lägre siffror än så på andra ställen..

Vi firade med att köpa våra första bebiskläder..  :)

Håller nu alla tummar vi har!

Spännande, har idag ringt in vårt positiva resultat om graviditet till RMC idag, så nu inväntar vi kallelse om ultraljud :)
  • CarMa
    No Ka Oi skrev 2015-10-16 13:20:54 följande:

Jag var till Bolaget idag. Köpte en flaska av fyra olika sorters alkoholfri cider. Tyckte hon i kassan log lite när hon såg mitt urval.

Äter ni några vitaminer? Nånting extra för att ni är gravida? Jag köpte en flaska Mivitotal för ett tag sen men den var så äcklig att jag inte klarar av den. BOrde kanske köpa nåt annat. Äter dock Folsyra-tabletter sen första besöket på kliniken.

En månad innan man skulle börja med IVF skulle man börja med " gravidvitaminer" de är de enda som jag i dagsläget äter.
  • CarMa
    Frutopia skrev 2015-10-16 14:59:10 följande:

Det blev ju inte bättre när jag berättade för sambon att jag har ont i magen, han säger krya på dig!!! jag bröt ihop totalt och sprang på jobbets toa och storböla.....Han förstod dock väldigt snabbt varför jag blev så arg i telefonen och insåg vad magontet kunder betyda...

Jag har haft den värken större delen av veckan, kanske livmodern som förbereder sig :)
  • CarMa

Mitt illamående har gått över i en sjuk trötthet.
    Jag är oerhört tacksam för att jag pluggar hemifrån just nu och inte har ett arbete att gå till, mindre stress och kan ta det lugnt i min egen takt.

• CarMa

Igår fick jag panik.
    Det var ett tag sedan det var några sexuella aktiviteter efter IVF, framförallt eftersom jag inte vågat och inte vill riskera något.
    Efteråt kom det ut några vita klumpar när jag skulle gå på toaletten, ringde KK akut och så länge det inte förekom blod eller smärta och feber var det ingen fara.

• CarMa
    CarMa skrev 2015-10-18 12:41:50 följande:

Igår fick jag panik.
    Det var ett tag sedan det var några sexuella aktiviteter efter IVF, framförallt eftersom jag inte vågat och inte vill riskera något.
    Efteråt kom det ut några vita klumpar när jag skulle gå på toaletten, ringde KK akut och så länge det inte förekom blod eller smärta och feber var det ingen fara.

Någon som varit med om liknande?
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-18 16:11:03 följande:
    Nej, vi har inte heller vågat haft sex förrän för några dagar sedan. Men fick inte ont eller nå vita klumpar..? Vad kan det ha varit? Var det inte själva utlösningen då?
    Nej det gick inte så långt.. Men eftersom där inte kom ngt blod så sa ssk att jag kunde vara lugn, men svårt att vara det i en sådan här situation.
  • CarMa
    hatten skrev 2015-10-18 18:20:03 följande:
    Tar du progesteron vagiatorer? Kan det inte ha varit rester av de i såfall? För mig kommer det lite ibland.. Usch är så trött på dom, men i det stora hela är det ju en bisak.. :)
    Tror att det kan vara så.. Märkligt hur lätt man stirrar upp sig ..
  • CarMa
    hatten skrev 2015-10-18 21:40:56 följande:
    Ja det gör jag också... men klart man är rädd att något ska gå fel.. :/ får försöka tänka positivt bara :)
    Hur långt i graviditeten är du?
  • CarMa
    hatten skrev 2015-10-19 17:54:55 följande:
    6+6 idag! Själv? På onsdag ska vi på tidigt vul, usch så nervös jag är. Har typ inte känt något idag så man blir ju lite fundersam..
    5+3 idag, sura uppstötningar, magvärken var lugn över helgen men har nu kommit tillbaka. Spännande med ett tidigt ultraljud :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15