• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Frutopia skrev 2015-10-03 10:36:02 följande:

Ja verkligen lustigt :) när jag bokade mötet så så hon att de vill att vi gå på hälsoinformation med bla fosterdiagnostik innan inskrivningen. Vart bor ni? Vi bor i haninge

Okej, var det bra eller sånt som man redan vet (inte dricka alkohol, röka osv)? :)

Vi bor i hägersten :)
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 11:32:08 följande:

Jag fick för några dagar sedan en blödning och ont i magen så jag åkte in akut till gynakuten, där såg de 2 hinnsäckar, den ena med ett foster och tickande hjärta och den andra med en gulesäck men två tickande hjärtan! Så kanske trillingar! Det var för smått för att se bra. Jag har inbokat vul om 2 veckor igen.

Åh vad spännande! Trillingar, wow :) Har du mycket symptom? Har hört att tvillingar kan ge tidigare och mer symptom, kan tänka mig att trillingar då borde ge ännu mer?
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-10-05 12:48:55 följande:

Jag får tyvärr lämna er nu.Fått tidigt mf och sorgen är total.

Ska ha samtal med vår IVF-läkare nästa vecka, se hur allt blir.

Lycka till på er väg!

Åh nej, beklagar! ????
  • Junilängtan
    CarMa skrev 2015-10-08 10:58:15 följande:

Idag har jag tjuvtestat och det blev ett plus, har egentligen inte testdag förrän 15/10

Grattis och välkommen :)
  • Junilängtan

Vad tiden går långsamt nu, vill bara komma in och se att lilla pyret lever. Känns som 2,5 vecka är en evighet! :(

Någon annan som kännt sig extra klumpig/klantig? Min klumpighet har till och med fått mig sjukskriven den här veckan, efter ett litet missöde med sovrumsdörren, haha!

• Junilängtan
    No Ka Oi skrev 2015-10-08 14:56:57 följande:

Nu har jag inte känt det än men i tidigare grav så var jag väldigt fumlig. Att ta en penna innebar oftast att den flög iväg. Jag tappade saker och hade mig. Iofs mindre saker än sovrumsdörrar   men jag tror jag fattar vad du menar.

Haha vad skönt att höra att man inte är ensam ;)
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-10 08:39:03 följande:

Åhh vill bara gå och lägga mig under täcket och ligga där en månad. Nu är jag inte bara illamående och trött utan också superförkyld. Kan knappt andas, ingen matlust, hostar så att det kommer kräkreflexer... Det jobbigaste är att behöva jobba när man mår såhär. Om jag sjukskriver mig blir det så stort problem på jobbet, för det finns inte så mycket annan personal som kan jobba istället. Ska jobba två dagar till nu, sen ledig i tre dagar och då blir det först besök hos BM och sen vul, det är det jag ser fram emot nu.

Fy, stackare! Låter inte alls något vidare :( om jag får inflika med vad jag tycker så tycker jag att du ska vara hemma, jag är själv sådan som helst ska vara dödssjuk för att vara hemma från jobbet egentligen, men det är ju ingen som tackar dig för det. Nu har du ju dessutom en till att rå om där inne ;)
  • Junilängtan

Jag är också i vecka 6+2, jag kände för några dagar sedan av det första illamåendet. Det har jag dock bara fått då jag ätit dåligt eller fått i mig för mycket socker. Annars har jag lite molvärk till och från, men den känns inte alls lika mycket som första veckan efter plusset.

Däremot har mina bröst blivit mycket fylligare, kan inte ens använda mina gamla bhar. Fast jag är inte det minsta öm om brösten.

• Junilängtan
    CarMa skrev 2015-10-14 17:11:12 följande:

Hur mår alla ni gravida?

Jag känner knappt heller av några symptom mer än svagt illamående då och då och trötthet. Känner mig också orolig över att jag mår för bra, att pyret inte skulle leva på grund av det :/

Hur mår du själv? Har du bokat in vul än? :)
  • Junilängtan
    hatten skrev 2015-10-16 15:52:33 följande:

Hoppar in här.. :)

Är äntligen gravid efter icsi, men har nog inte fattat det än riktigt och är ganska "avvaktande" eftersom jag haft sparsamt med bruna flytningar i nästan en vecka.. dock behöver det ju inte vara något farligt.

Borde vara i v 6+1 idag, eller hur funkar det vid ivf, räknar man återföringen som äl?

På onsdag ska vi göra ett tidigt vul, väldigt nervöst och spännande! 

Hittills har jag haft ont i brösten, lite molvärk och smått illamående de senaste dagarna.

Grattis och välkommen! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15