• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Juni längtan>> nässelpulver, är det fyllt med järn? Inte hört om innan.

• Gweny
    Junilängtan skrev 2016-02-20 17:32:33 följande:

Ja, massor av järn plus folsyra och andra viktiga vitaminer och mineraler :) Ska tydligen vara lättare för kroppen att ta upp järn ur exempelvis nässelpulver än från tabletter, plus att man slipper biverkningarna från tabletterna.

Haha måste låta som värsta hippien i era öron, nässelpulver och ekofrälst :'D

Nädå. Bara bra med naturligt än att ta tabletter och få jobbiga biverkningar.

Jag går in i v.25 idag. Tickar på! 111 dagar kvar. Snart nere på 2-siffrigt.
  • Gweny

Ja uch förstår eran oro! Tror man hellre ska ringa och kolla upp det än vänta för länge... Även om dem tycker man "överdriver".

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-21 17:10:17 följande:

Ja, absolut. Jag tycker ändå att han har rört sig ungefär som han brukar hittils efter jag halsat allt vatten. Avvaktar till ikväll för då brukar de vara disco därinne.

Kanske påverkas han av mitt mående också? Det går upp och ner med mitt mående och idag har allt varit piss och blä.

Har du haft mycket att göra? Då vaggas dem lätt till sömn med.

Man ska väl kunna se ett mönster över dagen...sen kan ju det variera hur mycket/starkt.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-21 22:57:45 följande:

Har haft en ledig helg så det har varit extremt lugnt, inte gått och grejat mycket alls faktiskt. Veckan som var, var desto värre.

Han sparkade ordentligt efter jag ätit middag. Men väntar ändå på de ordentligare discot han brukar ha såhär dags..

Hur har det gått?
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-22 19:58:21 följande:

Idag har det varit som vanligt :) såååå skönt och lugnande! Man hann tänka mycket otäcka saker igår kan jag säga!

Kan tro det, man blir så nojig. Skönt det är som vanligt igen.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-23 22:05:17 följande:

Aha, okej! Skönt ändå att det kollas upp! Det kanske är svaret på ditt mående som du skrev. Hoppas att det blir bättre.

Fy. Å jag som inte har kräkts någonting under hela graviditeten. Känns mig lyckligt lottad över det! Lider med dig/er som haft/har sånna problem.

Har också varit förskonad från det!
  • Gweny
    TwinkyIVF skrev 2016-02-25 20:32:01 följande:

Någon mer än jag dom har rätt mycket sammandragningar? Vecka 25 imorgon

Inte så mycket än faktiskt. Är i v.25.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-27 20:11:58 följande:

Nu har vi beställt barnvagn iallafall. En stor milstolpe för oss!

Måste fråga. Hon som startade den här gruppen, är hon kvar? Eller har jag missat något på vägen?

Ingen aning faktiskt. Vad blev det för barnvagn? Vi har inte köpt ännu...inte hittat nån vi fastnat för. Antingen med modell el färg.

Går in i v.26 idag.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-28 22:43:05 följande:

Det blev en av de sista brio smile som fanns kvar i vår butik här :) fanns dock inte i grått som vi ville ha, så det fick bli liggdelen i ocean och sittdelen i brun (tur att de inte används tillsammans, då hade det sett knas ut, haha).

Vi var även och köpte alla tillbehör till säng och spjälsäng idag. Känns som att det är bäst at köpa de stora inköpen nu innan man går på gravpenningen.

Låter som en rolig shoppingrunda.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15