• mom2012

Gravid efter IVF hösten 15

Hoppar in här om det går bra. Plussade I slutet av oktober efter FET 16/10. Äntligen ett plus efter flera syskonförsök med IVF och med hjälp av immunsupport via Grekiska läkare. Trodde aldrig det skulle gå.
    Nu är det den jobbiga väntan på det tidiga ultraljuden för att se att graviditeten är som den ska och hjärtat slår. Slits mellan hopp och förtvivlan, en del av mig är gravid den andra delen är negative och tror att det är en skengraviditet. Men jag har läst en del om tex druvbörd och då brukar HCG vara skyhögt (vilket det inte är, så jag borde kunna stryka det från listan av oro iaf).

• mom2012

Vilken vecka man är i är så svårt att räkna ut också. Jag har lång cykel och ägglossning cd23. Sen gjorde vi FET 6 dgr efter det. Jag hamnar i v6 men om jag räknar enl 1177 REK för gravida via ivf så ska man lägga till 14 dgr på Åf dagen. Så jag ska inte räkna mig egna långa cykel antar jag (gjorde åf ivf naturlig cykel). Hade sista mens 18/9 äl 10/10 och fet 16/10. Någon som har en aning om vecka för mig? :)

• mom2012

Har någon mer än jag grav symptom som kommer och går? Tex ömma bröst, det kommer och går.
    I övrigt känner jag mig gravid, det drar och sträcker I livmodern efterhand den växer och jag har stegrande HCG (tog en serie om 3 denna veckan).
    Starkt plus på urinstickan.
    Ändå är det lustigt att man inte vågar slappna av.... och tro på det. Men ultraljudet v8 kommer väl att ändra på det. Just nu inbillar jag mig att jag bara är skengravid, att det är en tom fostersäck mm mm. Allt för att inte bli besviken senare...

• mom2012

Min läkare i Grekland tog hcg från start som gravtest och jag tog en serie hcg i veckan som va.

• mom2012

Här är också nervöst Jag är I vecka 7+0 idag och ska göra VUL 7+2. De hittade Inga hjärtljud sist I 6+2 vilket oroar mig I kombinaion med att mitt HCG inte stegrar sig på ett sätt som förväntas,.
    Har last lite på internet och I värsta fall skulle det kunna vara en ofostrig gravditet

För mig är problemet helt motsatt ditt Jasmin Min mage syns rejält redan nu i 7+0 och är svår att dölja - och jag vill inte det ska synas iom att det inte verkar gå helt klockrent. 

• mom2012

Minns ni vilken storlek era embryos var på VUL v.7? Om ni gjorde VUL då?

Jag fick 3 mm och sattes I vecka 5+2. Det kändes litet.... men jag har inget att jämföra med.  

• mom2012

Oh.... oj.
    Med tanke på era resultat i samma vecka så inser jag att det troligen finns problem med min graviditet.
    Jag hade ju en knagglig start med HCG som ej stegrade som förväntat och troligen ännu inte gör då med tanke på måttet.
    Jag hoppas på att den lille tar igen det men det skiljer väldigt mycket mellan era mått och mitt mått samma vecka.

• mom2012
    Sälma Riit skrev 2015-11-18 16:21:25 följande:
    Har du sett ett hjärta? Vad sa läkaren som gjorde vul?
    Det syntes något som pickade på (vi blev först väldigt glada!!) men gynläkaren sa att det slog lite sakta och därmed trodde hon att det kunde vara ett av mina egna blodkärl som vi såg.
    Så idag vågade inte läkaren uttala sig om det var en pågående graviditet med tickande hjärta eller inte. Det blir återbesök nästa vecka.
    Med tanke på att fostret bara var 3 mm känner jag mig väldigt bekymrad.
    Kan man flytta tillbaka en IVF grav från 7+2 till 5+2? Hon sa iof att de räknar olika. Hon sa att de inte räknar de 2 veckorna från senaste mens som barnmorskan gör.

• mom2012

Jag har pratat med min läkare och hittills gjort 3 vul. De vägrar uttala sig ännu . Läkaren skjuter bara upp det en vecka till och säger att en ny undersökning behövs. Jag vill bara veta om det lever eller ej. Men nu väntar en ny vecka i ångest till nästa vul.

• mom2012

Tack för omtanken. Jag har vul på ivf kliniken nästa vecka och på sjukhuset 1 december. Så jag har en sk 2nd opinion igång också. Hoppas de vågar uttala sig nästa vecka.

• mom2012

Tjejer idag sjönk mitt hcg så nu är det över för vår del. Lämnar tråden men vill önska er Lycka till på er resa och hoppas allt går bra!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15