• Mollan79

sprutdag 1

Igår kväll tog jag 1:a sprutan, mitt tredje försök påbörjat för att fåbarn med min älskade sambo.
    Finns det någon mer i samma fas med mig som vill följas åt?
    Vi går i Örebro med hemmaläkare i Karlstad, men det spelar ju ingen roll var man går, vi IVFare sitter ju i samma båt iaf :)

• Svar på tråden sprutdag 1
  • Mollan79

Usch, nu är jag jättebesviken. Endast tre blåsor. Ska få info i em om vi ska köra på lr avbryta.
    Då vi betalar själva så vill jag helst avbryta och börja om, det är ju som att välja mellan pest o kolera dock :/

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-16 13:00:52 följande:
    Usch, nu är jag jättebesviken. Endast tre blåsor. Ska få info i em om vi ska köra på lr avbryta. Då vi betalar själva så vill jag helst avbryta och börja om, det är ju som att välja mellan pest o kolera dock :/

Men fy vad tråkigt :( Hoppas hoppas att det kan rätta till sig!

De trodde inte att det fanns fler som kunde växa till sig??

• Mollan79

Charlotta trodde inte det fanns fler och vi var i valet och kvalet om att fortsätta lr ej. I varje fall pratade dom med Örebro och ringde tillbaka nu i em när vi var i stan och sa att eftersom vi går privat så var det bäst att avbryta. Jag skulle ta otrivillen ikväll och återkomma nästa mens :(
    Men min fantastiska sambo som sett mig kämpa med sprutorna och är obotligt positiv vill inte att jag tar otrivillen.
    Det krävs ju bara 1 ägg om det är rätt ägg! Han vill att vi tar de andra sprutorna ikväll och han ska ringa Örebro imorgon. Vi har tre blåsor som ska plockas och han är villig att betala. Älskar denna mannen av hela mitt hjärta <3

• forsyne
    Mollan79 skrev 2015-09-16 18:54:44 följande:

Charlotta trodde inte det fanns fler och vi var i valet och kvalet om att fortsätta lr ej. I varje fall pratade dom med Örebro och ringde tillbaka nu i em när vi var i stan och sa att eftersom vi går privat så var det bäst att avbryta. Jag skulle ta otrivillen ikväll och återkomma nästa mens :(

Men min fantastiska sambo som sett mig kämpa med sprutorna och är obotligt positiv vill inte att jag tar otrivillen.

Det krävs ju bara 1 ägg om det är rätt ägg! Han vill att vi tar de andra sprutorna ikväll och han ska ringa Örebro imorgon. Vi har tre blåsor som ska plockas och han är villig att betala. Älskar denna mannen av hela mitt hjärta <3

Jag kan inte säga hur ni ska göra, för det måste ni själva avgöra - det är ett himla jobbigt beslut. Jag vill bara berätta att vi var på äggplock i måndags. De tömde tre blåsor och vi fick ut två ägg. Självklart hade vi önskat oss fler, men ett av dem blev befruktat och blev ett riktigt fint embryo, som jag ruvar på sen några timmar tillbaka. Så man vet aldrig!

Och så började jag gråta när jag läste vad du skrivit om din sambo. Tror det är hormonerna...
  • Mollan79

Forsyne: Åh va gullig du är!
    Ja han är fantastisk! Man känner ju lite att man drar det tyngsta lasset både fysiskt o psykiskt men idag insåg jag att han känner detsamma, men det är kanske lite mer jävlaranamma i honom haha.
    I varje fall ger din historia mig nytt hopp, tack !
    Och lycka till med ruvningen :)

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-16 18:54:44 följande:
    Charlotta trodde inte det fanns fler och vi var i valet och kvalet om att fortsätta lr ej. I varje fall pratade dom med Örebro och ringde tillbaka nu i em när vi var i stan och sa att eftersom vi går privat så var det bäst att avbryta. Jag skulle ta otrivillen ikväll och återkomma nästa mens :( Men min fantastiska sambo som sett mig kämpa med sprutorna och är obotligt positiv vill inte att jag tar otrivillen. Det krävs ju bara 1 ägg om det är rätt ägg! Han vill att vi tar de andra sprutorna ikväll och han ska ringa Örebro imorgon. Vi har tre blåsor som ska plockas och han är villig att betala. Älskar denna mannen av hela mitt hjärta <3

Vad tråkigt svar :( Och vilken jobbig sits ni sitter i..

Men åh, vilken fin sambo du har Hjärta

• forsyne
    Mollan79 skrev 2015-09-16 20:13:51 följande:

Forsyne: Åh va gullig du är!

Ja han är fantastisk! Man känner ju lite att man drar det tyngsta lasset både fysiskt o psykiskt men idag insåg jag att han känner detsamma, men det är kanske lite mer jävlaranamma i honom haha.

I varje fall ger din historia mig nytt hopp, tack !

Och lycka till med ruvningen :)

Tack!

Jo, det blir ju så att vi, med nödvändighet, går igenom det mesta jobbiga. Och jag blir mer stressad och bedrövad än min man - jag kan ju inte fly från min kropp, och det är där allt händer. Men man hanterar ju också situationen olika. Man kan känna lika mycket, men det yttrar sig på olika sätt. Det kan ju vara skönt att din sambo har jävlaranamma.

Lycka till med vad ni än bestämmer er för att göra!
  • Mollan79

Det blir att avbryta, tråkigt men kanske lika bra. Vi får hoppas på bättre resultat nästa gång. Tack för stöd och uppmuntran :)

• Zamira

Vad tråkigt, men är nog det bästa, hoppas att det går bättre nästa gång! Hur länge måste ni vänta innan ni kör nästa försök?

• Mollan79

Vi får hoppa över en mens sen är det bara att dra igång igen. Tur i oturen att jag har så korta cykler, 21-24 dagar :) så det blir väl i oktober gissar jag..

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-17 23:31:09 följande:

Vi får hoppa över en mens sen är det bara att dra igång igen. Tur i oturen att jag har så korta cykler, 21-24 dagar :) så det blir väl i oktober gissar jag..

Okej, ja det är ju en fördel då, åtminstone i såna här situationer :)
Svar på tråden sprutdag 1