Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Om JAG (som är lika förträfflig som de 11,4% ) hade flytt till Syrien hade jag omedelbar bums skaffat mig ett jobb där alla pratar svenska och ungarna kunde få jobba i närmaste kolgruva.
Något att tänk på?
"Mordet i Värmland - en intern uppgörelse inom Miljöpartiet?
Nu har jag läst det (allvarligt talat) skakande förundersökningsprotokoll som ligger till grund för mordåtalet mot afghanen Ahmad N. Offret var den 70-åriga före detta lärarinnan och miljöpartisten Ingrid G. hemmahörande i Kil och sedan många år engagerad i flyktingfrågor.
Några reflektioner som berör Miljöpartiet efter genomläsning:
? Hela flyktingindustrin i Kil domineras av personer engagerade i Miljöpartiet och en av dessa är mordoffret. Till och med mördaren uttrycker starka sympatier för detta parti. I en opåkallad utvikning i polisförhöret uttrycker Ahmad N. sitt reservationslösa stöd för Miljöpartiet och berättar att han röstade "grönt" i kommun- och landstingsval 2018.
? I förhör med miljöpartister knutna till "hjälpgrupper" och boenden i Kil framkommer det indirekt att det har utvecklats en kultur där det enda viktiga är att ordna uppehållstillstånd åt "våra killar", så att de på sikt kan få över sina familjer till Sverige. Brottslighet och lögner från de ensamkommandes sida döljs och förtigs konsekvent gentemot myndigheter för att inte riskera deras vistelse i Sverige.
? I ett av förhören hävdar en av miljöpartisterna (Lisbet F.) att det omöjligen kan vara Ahmad N. som har mördat Ingrid G. Lisbet har nämligen kontaktat ett medium (!) som kan intyga att det i själva verket är den mördades exman som utfört dådet. Exmannen och "en medhjälpare" mördade Ingrid G.: "därefter tvingade männen Ahmad att dricka stora mängder sprit för att glömma allt som skett".
? I ett tidigt förhör försöker Ahmad spela galen genom att ta på sig mord som han inte begått: "jag har mördat Joakim Lamotte, eller om det var Kent Ekeroth, genom att lägga dem på järnvägsspåret." För Ahmads miljöpartistiska kontaktpersoner var dessa människor det mest fruktansvärda man kan tänka sig. Ahmad har snappat upp detta vid de olika vinindränkta sammankomster han haft med sina tillskyndare och verkar tro att han kan vinna sympati hos förhörsledarna genom att säga att han kanske har mördat Lamotte och Ekeroth."