Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Har du källa på det? Att etniskt svenska män har högre brottsstatistik än säg alla kvinnor?
Har du källa på det? Att etniskt svenska män har högre brottsstatistik än säg alla kvinnor?
Det går inte att fastställa att utrikesfödda GM är i majoritet vid våldtäkt. Den statistik som ligger till grund för den typen av påståenden baseras på antalet anmälda och uppklarade våldtäkter men vi vet att det går 5-6 oanmälda våldtäkter på varje anmäld och i en överväldigande majoritet av alla våldtäkter är gärningsmannen okänd i statistiken.
Kriminologer bedömer att när det gäller oanmälda våldtäkter så känner brottsoffer och gärningsman ofta varandra. Man kan nog anta att många av dessa oanmälda våldtäkter handlar om våldtäkt där BO och GM är svenskar.
Som jag sa så togs den ner pga av all kritik från dej och dina pk-polare.
Den diskuterades också i nyheterna på SVT då.
Antar att du inte heller har hört när poliser läckt ststistik över sexövergreppen på musikfestivaler? Men där var det ju hela 100%....
Du tror alltså på allvar att invandrare inte är över-reprsesenterade när det gäller olika brott? Tom GW (som är S) har ju pratat om det....
Räcker SVT som källa för dej?
I så fall har jag länkar eftersom jag inte hittar BRÅ:s statistik, men vet att den finns eftersom jag använde den som källa för något (eller 2) år sedan i andra diskussuiner..
Den säger att mellan 2012-2017 så var siffran för nyanlända 58%, ingen siffra för andra generationens invandrare dock där.
Eftersom flyktingbommen var 2015-16 så har vi 2-3 år som hade en ganska låg (i dagens jämförelse). Så SVT och BRÅ stämmer nog väldigt bra.
Då ska vi ändå ha i åtanke att dessa nyanlända bara är drygt 10% av befolkningen så det blir en fruktansvärd överrepresentation....
Eftersom du inte tror på något jag säger så får jag väl styrka mitt uttalande om sexbrotten som skenade from 2015. Källa BRÅ