• Mellanmjölkens land

Böcker som liknar Prinsessan och Prinsen-böckerna

Våra ungar och speciellt yngsta älskar Per Gustavssons böcker om Prinsessan och Prinsen. (Så gör prinsessor, När prinsar råkar i äventyr etc.) Mängden text och svårighetsgraden är perfekt för vår yngsta och jag tycker faktiskt att böckerna är bra. Nu börjar jag kunna böckerna utantill och skulle uppskatta tips på några liknande böcker!

• Svar på tråden Böcker som liknar Prinsessan och Prinsen-böckerna
  • ljuvliga

Min äldsta dotter är också väldigt förtjust i prinsessböcker. Vi har läst sagor som prinsessan på ärten, Askungen mm. Vet inte hur gammal din dotter är. Min dotter har nyligen börjat på förskoleklass o en gång i månaden går de till biblioteket o får låna hem böcker. Sist lånade hon hem en bok med massor av berättelser med prinsesstema, det var mer som en godnatt bok med mer text än bilder. Passar oss perfekt att läsa vid läggdags. Vi har även böcker hemma med prinsesstema. Kanske kan vara svårt för minsta att förstå men min äldsta dotter verkar förstå. Ibland vissa ord och meningar så ändrar jag lite för att det ska bli enklare att förstå. Kan kolla upp vad böckerna heter :)

• ljuvliga

Kom också på att vi har läst lilla prinsessan böckerna. Författare tony roos. I dem finns det mycket bilder. Min yngsta flicka gillar jättemycket både filmerna o böckerna om lilla prinsessan. :)

Svar på tråden Böcker som liknar Prinsessan och Prinsen-böckerna