Hjälp mig bli gravid
Hej,
Jag blev för några år sedan diagnosticerad med PCO, men har genom användning av naturlig progesteronkräm och lågkolhydratskost gått från kaosartat kropp till regelbunden mens, färre akneutbrott och positiva ägglossningstester nästan varje månad (testade även innan vi ville bli gravida för att få mer koll på min kropp och se resultaten av behandlingen med progesteronkrämen). Jag har inte ätit p-piller på snart ett år eftersom jag inte vill stoppa i mig sådant längre, och min gynekolog var negativ till att jag tog den här vägen (slutade med p-piller och började med progesteronkräm).
Min sambo och jag vill nu väldigt gärna ha barn och jag skulle vilja ha era bästa tips på hur man optimerar chanserna till att bli gravid och behålla barnet med tanke på att min kropp inte har varit helt stabil, och troligen ännu inte är det heller.
Jag tänker alltså på saker som att äta rosenrot, folsyra, vilken dag efter positivt ägglossningstest är man som mest fertil, ja alla tips tas emot. Vad har hjälpt er?
Kan väl säga att jag ligger på nivån där jag tror på alternativa och "naturliga" lösningar, som naturliga preparat, men tips som att jag ska stå på huvudet, knyta händerna bakom nacken och räkna till tio undanbedes ;)
Hoppas ni kan och vill hjälpa mig.