Inlägg från: MickeHallon |Visa alla inlägg
  • MickeHallon

Vilket parti sympatiserar Du med?

Kom igen gott folk, rösta nu för helvete

• MickeHallon
    Analysera mera skrev 2015-08-18 22:25:21 följande:
    Jag tror inte att SD får 49 % som i denna omröstning, nä. Tyvärr behöver de ännu mer, nämligen 51 %, för att överhuvudtaget få inflytande över invandringspolitiken. Det innebär en ökning med hela 38 %-enheter, tillåt mig att tvivla när sådana som du hävdar att det är realistiskt...
    Hur vet du att de måste ha 51% för att få inflytande i den politiken?
  • MickeHallon
    Analysera mera skrev 2015-08-19 15:11:59 följande:
    Precis som nationalisterna på nätet omnämner alla som är för invandring som kommunister...
    Hur tror du denna absurda stämning mellan polerna uppstod? Och hur skulle man kunna göra den normalare?
  • MickeHallon
    Analysera mera skrev 2015-08-20 18:20:20 följande:
    Vad menar du?
    Ja, eftersom att man kallar varandra kommunister och rasister, så lättvindigt, så skulle man enkelt kunna säga att stämningen är absurd. Hur kommer det sig att den har blivit det? Det är ju knappast så att alla är antingen kommunister eller rasister :p .. Så hur får man folk att stilla sina sinnen och bli rationella? Undrar jag
  • MickeHallon
    Analysera mera skrev 2015-08-20 19:28:59 följande:
    Med yttrandefrihet går det tyvärr inte. Allt man kan göra är att ignorera alla med en förenklad världssyn.
    Så du menar att eftersom du själv inte har en "förenklad världssyn" så är det bästa du kan göra att ignorera andra människor, som har denna världssyn?
    Intressant!

Vilka kännetecken har detta utöver att man då generaliserar i termer utav kommunst<-->Rasist? Så att jag kan inskränka min egen världssyn genom att ignorera dessa. Fast det innebär ju då du/jag själv är en utav dem, då du/jag förenklar din/min egen världssyn, själv :D .. Du tror inte att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, istället?

Hur skulle du vilja bli bemött om du själv råkade ha en "inskränkt världssyn", (vilket du bevisligen har)? Skulle du vilja att någon med vänlig avsikt tog och mötte dig i en debatt istället för att bara ignorera dig? Så att du kunde få möjligheten att kunna tänka om?

Dessutom så tillåter du dessa "inskränkta" personer till att bestämma över dig, om du inte gör ett försök att prata med dem, då vi har demokrati och dessa är fler än dig.

Svar på tråden Vilket parti sympatiserar Du med?