Analysera mera skrev 2015-08-20 19:28:59 följande:
Med yttrandefrihet går det tyvärr inte. Allt man kan göra är att ignorera alla med en förenklad världssyn.
Så du menar att eftersom du själv inte har en "förenklad världssyn" så är det bästa du kan göra att ignorera andra människor, som har denna världssyn?
Intressant!
Vilka kännetecken har detta utöver att man då generaliserar i termer utav kommunst<-->Rasist? Så att jag kan inskränka min egen världssyn genom att ignorera dessa. Fast det innebär ju då du/jag själv är en utav dem, då du/jag förenklar din/min egen världssyn, själv :D .. Du tror inte att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, istället?
Hur skulle du vilja bli bemött om du själv råkade ha en "inskränkt världssyn", (vilket du bevisligen har)? Skulle du vilja att någon med vänlig avsikt tog och mötte dig i en debatt istället för att bara ignorera dig? Så att du kunde få möjligheten att kunna tänka om?
Dessutom så tillåter du dessa "inskränkta" personer till att bestämma över dig, om du inte gör ett försök att prata med dem, då vi har demokrati och dessa är fler än dig.