• Anonym (SR)

Svårt att få barn..

Hej alla! Jag kände att jag behövde skriva av mig lite och kanske finns det fler i min sits som vill prata av sig och behöver stöttning, för det behöver iallafall jag.

Jag och min man har försökt att bli gravida i över 1 år nu, senast idag tog jag ett graviditets test då min mens är sen och mina bröst har blivit större men det var "såklart" negativt. Vi väntar på tid för utredning och även om jag vet med mig att vi har det svårt att bli gravida så tänds alltid ett litet hopp inom mig när jag får några "symptom" (fast det oftast är inbillning).

Mellan mig och min man är det en viss ålders skillnad och jag vet med mig att han blir lika nedstämd som jag när "vi aldrig får till det" och jag vet att det bekymrar honom, om det bara är svårt för oss eller om det nu är fel på någon utav oss.

För ett tag sen gjorde vi ett hemmatest och det visade sig att han hade väldigt få simmare, han har även när han var yngre opererat pungen och förtärt mycket alkohol och tagit droger vilket såklart kan göra att han kanske inte kan få barn.

Mina systrar har även pco vilket är ärftligt så jag är såklart orolig för att jag också ska ha det.

Men det är just den här ovetande väntan som gör det så jobbigt. Vi pratar om barn hela tiden här hemma om namn vad vi ska ha för barnvagn m.m och så går det aldrig.. Vi har till och med diskuterat olika alternativ ifall utredningen skulle visa att vi absolut inte kan bli gravida..

Hur är det med er andra? Har ni funderat på andra alternativ?

Ursäkta för ett rörigt inlägg.

Kram.

Svar på tråden Svårt att få barn..