Någon som sätter igång i maj 2016?
MEN, den här gången vill jag ha en bebis, en liten 3a ;)
Jag funderar på att plocka ur spiralen redan nu så kroppen får lite tid att "komma ifatt" innan man påbörjar bebisverkstad... Fast förra gången plockade jag ur spiralen i mars, plussade i april o fick två fina flickor i december! Ska bli spännande o se vad som händer denna gång ;)
Kul att med så många i tråden :)
Jag har inte heller något preventivmedel att sluta med (bara kondom då.). Jag känner också av väldigt tydligt när jag har ägglossning så vi tänker inte köra med tester eller så. Till och med sambon märker när jag har det :P
Är nog en fördel med att sluta med ev. preventivmedel ett tag innan! Nackdelen är väl kanske att det blir bebis tidigare än tänkt ;)
Vi börjar som sagt i april och just nu håller jag bara tummarna för att min bästa vän ska bli gravid så att vi inte riskerar bli gravida före dem, som hållit på ett tag. Lite känsligt, det där. Vill så infernaliskt gärna bli gravid samtidigt som henne, men sannolikheten är liten.
Haha jag känner att jag nästan börjar bli lite nervös inför det här med en till bebis. Känns som att jag borde hinna så mycket innan. Jag borde jobba mer, spara mer pengar, plugga mer kurser osv osv. känns som man kan hitta på hur mycket som helst.
Man behöver väl inte vara rik för att skaffa barn. Borde ju räcka med att man har så man klarar sig och kan spara några tusen varje månad. Är ändå mammaledig nu också så klarar vi oss nu borde vi göra det sen också.
Några kloka ord?
Hej hoppar in här jag med :) skrev i en annan tråd men den verkar ha dött ut haha.. 23 år och ska ta ut pstaven i snart för att försöka få till nummer 2! Med första barnet så var vi 4 st som födde inom en 8 veckors period, så nu känner jag mig lite ensam eftersom ingen av de andra tänker skaffa syskon snart.. Hoppas bara på att mensen och ägglossningen kmr tillbaka fort!
Kul att fler hakar på i tråden:) vad är främsta anledningen för er att ni vill vänta till våren/sommaren? :)