Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-05-25 19:32:50 följande:
    hurtänktedunu skrev 2016-05-25 18:23:40 följande:

Jag är inte nervös och jag vill ju bli gravid samtidigt som inte liksom. Men jag har nästan börjat känna mig gravid. Vet inte varför men det är liksom en känsla. Har bim samtidigt som dig så vi får se vad som händer helt enkelt.

Spännande ska det bli i alla fall

Spännande!! Det är både roligt och frustrerande att gå och känna efter tecken. Mina bröst har också börjat ömma lite, plus illamående då. Vi får se om man känner rätt eller om kroppen lurar en... Lycka till tjejer!
    haha ja men det roliga är att jag kollar inte efter tecken. Jag vet att det borde vara för tidigt och sen blir jag ju inte jätte ledsen om det inte går denna månad. Men fan jag har nog ändå tecken. ont över livmodern vilket jag aldrig har innan mens så något konstigt är det, spände till i brösten tidigare idag vilket det aldrig gör annars. släppte men det var som sagt konstigt. och sen är magen konstig. det var ett tidigt tecken vid förra graviditeten. Så ja jag vet inte. men efter helgen får vi väl se vad jag åstadkommer. Väntar nog till nästa lördag innan jag testar. får se vad som händer.
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-25 19:51:02 följande:
    så kul med samma bim! hoppas vi plussar!

eller ja, jag hoppas alla plussar såklart hehe :)
    Ja jätte roligt. Jag har verkligen en känsla av att det är något. Men ja vi får se. som sagt det är ju bara första försöket så jag har inga jätte stora förhoppningar. dottern tog 3 försök. Så ja vi får ju se.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 05:36:45 följande:

Ja det är tur att man ganska snart är inne i en ny cykel igen! Hoppas på plus i juni då! Vad skönt att du ändå kan ta det så chill. Jag trodde att jag skulle kunna vara lugn och samlad, men nu är jag helt knasig! Nu tänker jag inte på NÅGOT annat.

Ja faktiskt. Konstigt nog. Men det är kanske för att jag är så inställd på en bebis i maj. Känns liksom konstigt om jag skulle bli gravid nu. Helt välkommet så klart men konstigt.

Men vi får se. Tänkte testa på fredag eller lördag om det inte händer något innan. Med dottern kände jag ju två dagar innan bim att jag var gravid. Och rätt hade jag. Får väl se hur det blir denna gång. Har ju någon konstig känsla men kan inte placera det riktigt.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-27 08:49:20 följande:

Hur går det för alla i tråden? Här är det bim idag, tog ett CB digital imorse som visade inte gravid känner mig dock fortfarande gravid och har ganska kraftigt illamående på mornarna så jag tror och hoppas än. Det som gör mig skeptisk är att jag har plussat på bim -3-4 vid alla mina tidigare graviditeter. Tycker att jag borde ha fått ett plus vid det här laget...

Ja har du regelbunden mens så tycker man ju att du borde fått ett plus. Men man vet ju aldrig. Du kanske har haft senare ägglossning. Får vänta och se om mensen kommer under helgen helt enkelt.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-27 10:04:10 följande:

Jag tror jag vet när jag hade ägglossning så det är nog tyvärr inget att hoppas på. Sen implantation kanske... Men känslan är ändå att jag är gravid, fast testen orsakar tvivel...

Vi hoppas på det bästa men förbereder oss på det värsta då
  • hurtänktedunu
    Monsan skrev 2016-05-27 14:33:47 följande:
    Detta test tog jag nyss på bim -4, ÄL +10. .. kan inte riktigt tro att det är sant, men nog fasiken är detta positivt.. Sambon tycker att det är för svagt för att han ska tro på det.. Kommer att skilja 12 månader och 5 dagar exakt mellan storebror och bäbis om det går vägen..
    hoppas på det. :D bara att vänta och se om det stegrar helt enkelt. Vet inte hur dom testen ska vara så jag kan tyvärr inte svara. Hoppas det stegrar
  • hurtänktedunu
    Hojjan skrev 2016-05-27 14:27:45 följande:
    Jag håller både tummar och tår för er!
    menade för tussliagos skull ;) jag har inte bim än på ett jävla tag ;)

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-28 06:15:30 följande:

Mens

Var tråkigt. Men då blir det nya tag snart igen. Kommer säkert bli så för mig med. Så då får vi peppa varandra. ????
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-28 09:41:31 följande:

Hoppas att det går bättre för dig, när har du bim?

Jag har bim den tredje juni. Så på fredag. Men jag tror fortfarande på ett maj barn så blir inte speciellt förvånad om mensen kommer faktiskt.

Blir nog mer förvånad om den inte kommer.
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-05-28 18:54:35 följande:

Grattis till alla er som har plussat

Jag har så dubbla känslor kring detta så jag vet knappt in eller ut. Jag är jätteorolig att det ska ta lång tid för oss att bli gravida samtidigt som jag hoppas att det ska dröja någon månad innan det tar sig. Vi får se helt enkelt. Nu gör vi det vi kan göra för att påverka och resten är inte upp till oss. På sätt och vis känns det skönt.

haha du det hade kunna vart jag som skrev det där. Jag och min man är också kluvna och det är ju det att vi vill börja men att det får gärna ta lite tid. Ju närmare sommaren desto bättre. Men så länge det tar sig så är det så klart välkommet när som.
    Vi får helt enkelt se.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?