hurtänktedunu skrev 2016-04-11 22:24:59 följande:
åh men grattis till huset nu. :D vad härligt. Nu föll sista pusselbiten på plats inför bebis då. när flyttar ni in?
Ja men det är väl så. lika bra att köra på medan man ändå är inne i det. Ja dom är underbara. vi har faktiskt inte fått någon trotsålder än tack gode gud. och hon har blivit jätte lätt att lägga vilket var ett krav från min mans sida om vi skulle skaffa en till. men bara för det så börjar hon väl trots lagom till nästa bebis kommer skulle jag tro. bara för att liksom.
Ja det kanske är så. svärmor är nog dock inte redo för en till haha. men det får vara. hon får gilla läget. hon skulle nog önska att vi väntade typ 3 år till.
Ja hon var en väldigt liten tjej. men man kan ju aldrig veta. men som sagt vi har aldrig fått stora barn i vår familj så jag gissade på en liten.
hon är ju snart 2 och har strl 74/80 i kläder så hon följer det än.
hade strl 44 i 2månader och sedan strl 50 till hon var 4 månader så. haha. vi hann använda allt i alla fall.
Haha ja men lite så jag kände. lika bra att veta att man är på samma sida och det var vi ju verkligen så det var skönt.
Ja gud det skulle jag inte vilja. men jag är förvånad över att det gick så lätt. känns som min man är lätt att manipulera till det man vill.
Jag har blivit lite smått galen. Vi använde ju tygblöjor till dottern så nu har jag redan börjat köpa nya små blöjor till bebis. Känner mig lite galen. Men dom är ju så fina och söta så jag dör ju lite.
Tack! :) Ja precis, kan inte tro det är sant, perfekt tajming med börja försöka. Vi flyttar in i augusti först så blir en lång väntan :P
Härligt att slippa trotsåldern än så länge. Alla barn är olika, ni kanske slipper undan.. :) Vi har nog märkt från start att dottern har en stark egen vilja så vi misstänkte att trotsåldern skulle slå till ganska ordentligt. Men går lite upp och ner, jobbigast är det när man ska iväg på morgonen hehe.
Vad kul med nån som kör med tygblöjor! Tänkte ha det med dottern men i och med att vi inte har egen tvättmaskin kände jag att det skulle bli krångligt. Men med nästa fundera jag starkt på detta! Har nu tips på märken osv? Hur många behöver man till en början?
Bebissugen123 skrev 2016-04-11 23:00:30 följande:
Tack!:)
Mensen kom tyvärr på bim+6 :(
Hur känns det när du har äl? Jag brukar aldrig känna men jag använder natural cycles och skall även börja med ältest nu efter denna mensen för att ha extra koll när vi väl börjar:)
Ja man blir ju trött om det skall strula när man skall börja liksom..
Okej tråkigt :/ Får hoppas på bättre tur nästa gång :)
Jag brukar känna det väldigt tydligt, det känns nästan som att någon rispar och sticker inifrån.. Svårt att beskriva. Men om jag skulle säga skillnaden mot mensvärk så är denna smärtan mycket mer specificerad till en punkt. Känner vilken sida ägget släpper oftast. Mensvärk är ju mer diffus och allt gör ont.
Sen märket jag det på flytningarna också, rikliga och genomskinliga. Och känner av det på sexlusten också hehe ;)
Så här tydligt kände jag det inte innan jag fick barn, utan det har ändrats efter graviditeten.