Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag tror vi missade äl denna månad, vi hade sex fem dagar innan beräknad äl så det är nog kört. Det enda som skulle kunna inbringa en gnutta hopp är att jag fick äl-smärtor tre dagar innan beräknad äl, så har jag tur så kom den ett par dagar tidigt. Men det känns som ett långskott. Jag testade minus imorse på bim -4 (som borde vara bim -2 om ägglossningen kom tidigt), är nog bara att vänta in mensen...

• Tussilago6
    Beebii skrev 2016-08-16 23:50:34 följande:

Jag tror vi kanske är gravida!! ska testa imorgon om jag hinner annars på torsdag! Gravid tecken har jag inte direkt, möjligen sötsug och (kommer mer och mer) kissnödigheten! Kanske sura uppstötningar ibland? Eller jag vet inte...Har iaf BIM imorgon och inte en droppe blod sen förra mensen! Känns himla positivt! Kör tempning med FF appen och den ska hålla sig över linjen om man är gravid. Vid mens sjunker den igen... stay positive!

Spännande, lycka till!!
  • Tussilago6

Här kom mensen idag bara att försöka bita ihop och komma igen... Kanske nästa månad!

Hoppas det går bättre för er andra som är kvar!

• Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-08-18 23:23:27 följande:

Å nej! lider med dig.

Min cykel har konstigt nog blivit så lång.. runt 35 dagar. Så väntar inte mens riktigt än. Om två veckor åker vi till Mallorca och då hoppas jag på att mensen har kommit och är över eller har jag fått ett plus. Vi får se.... kom av oss lite med sexet denna månad och jag har knappt räknat och knappt känt efter när äl kan ha varit. Kanske är en vinnande strategi..

Hur eller hur så försöker jag att inte pressa mig själv och jag ska inte leta symtom eller testa för tidigt denna månad.

Åhh, hade skrivit ett långt svar som försvann...

Vi kom också av oss, fast kanske lite väl mycket eftersom vi var bortresta precis över mina fertila dagar, nästa äl ska vi ligga som kaniner!

Hoppas i alla fall att det är en vinnande strategi för dig och att du får ta med dig ett fint plus till mallis! Om inte så får du trösta dig med en pina-colada på stranden! Vi ska också snart åka utomlands, känns jättebra! Då kanske man kan tänka på nåt annat i några dagar...
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-08-19 13:48:17 följande:

Ingen vinnande strategi här.. fick bruna flytningar nu och förmodligen mens på g. Mensvärk också nu.

Jag ger nog upp nu..

Åhh tråkigt... Ja det är svårt att hålla modet uppe när det inte händer nåt månad efter månad. Jag börjar känna mig gammal, tänker massa dumma tankar men samtidigt vet man ju att det inte är onormalt att det tar ett tag innan man blir gravid. Samtidigt har det gått så lätt förut så jag trodde det skulle gå lätt nu också...

Men hoppas på att det är vår tur nästa gång! Kram
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-08-19 21:53:07 följande:

Ja.. jobbigt värre!

Börjar känna mig gammal också. Det går tagit drygt ett halvår med mina tidigare och det är väl bara att inse att det inte skulle gå fortare nu många år senare. :-/

Är väl bara att fortsätta försöka och sen söka hjälp när man har försökt nått år eller så. :-/

En del av mig vill bara deppa och lägga ner.

Hoppas att det inte ska behöva ta så lång tid som ett år, du kanske följer mönstret så det blir ett halvår denna gång också, då är det ju ganska nära ändå!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-09-01 20:04:52 följande:

Då kanske vi får kämpa tillsammans. Fast hoppas du plussar innan :)

Fick ett MA konstaterat i förrgår så nu är behandlingen slut och återbesök nästa vecka för artar att allt är ute. Sen vänta nån mens innan det prövas igen :)

Åh så tråkigt, beklagar! Hoppas det går bättre nästa gång! Tråkigt för dig stellanocte att det inte blev nån majbebis också.

Här har det inte heller hänt nåt nytt, har nyss haft äl så nu är det bara att vänta och hoppas...
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-09-12 19:15:33 följande:

Tänkte bara checka in och kolla läger lite. Jag håller alla tummar jag kan för er tjejer och hoppas att det tar sig denna månad för er.

Vi var på RUL i fredags och fick se en liten frisk krabat med en SNOPP(!?)

Ja så vi ska tydligen få en liten pojk. känns hur sjukt som helst men storasyster hade redan bestämt det.

Hoppas hoppas på att få se massa plus här snart.

Åh vad roligt, grattis till sonen!! <3 Och vad långt du kommit i graviditeten, underbart! Jag tror jag är gravid, fick ett svagt plus imorse på bim -3. Nytt test imorgon igen!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-10-01 08:24:43 följande:

Det blir ett sjätte försök för oss. Förstår inte vad vi gör för fel. Det känns så tungt just nu.

Samma här, plussade ju förra cykeln men hann bara vara glad i några dagar sen började jag blöda! Nu har jag snart ägglossning igen så på't igen...Kunde aldrig tro att det skulle ta så här lång tid!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?