Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

stellanocte skrev 2016-06-09 17:01:26 följande:

Är så sugen på att testa redan i dag, på BIM-6. Är det för tidigt tror ni?

Lite väl tidigt kanske, men jag hade inte kunnat hålla mig om jag var du!
  • Tussilago6

Trodde jag hade haft ägglossning men testade idag för att jag tyckte flytningarna kommit tillbaka, verkar som att vi får ligga lite till!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-10 18:26:26 följande:

Hejja hejja!! ;) Skönt att veta svart på vitt, eller rosa på vitt att det faktiskt är rätt det du känner! :)

Ja och tur att jag kollage, vi ligger inte varannan dag i vanliga fall så jag hade kunnat missa lika väl... Hur går det för dig idag?
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-11 06:32:06 följande:

Idag fick jag blinkande gubbe!! Så ni borde äl komma i dagarna, tjoho!! CD 20, så min kropp gör nog lite som den vill ;)

Härligt, äntligen! Känns som att kroppen kan köra lite freestyle efter spiralen, men nu ska det ta sig för oss!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-06-11 17:10:35 följande:

Härligt 

Själv gjorde jag ett test i dag på BIM-4 och det var tvärnegativt. Inte ens en liten antydan till ett streck. Jag tror nog att det inte tog sig denna månad, tyvärr. Har ingen känsla alls att det skulle vara något på gång.

Tråkigt, det behöver ju inte vara kört än dock, ibland tar det när man minst anar det!! Ja nu är ägglossningen över, vi har haft sex varannan dag ett tag nu så nu är det bara att vänta på bim och hoppas!
    FlikkanM skrev 2016-06-11 15:03:34 följande:

Nu har jag (vad jag tror) precis haft en nidblödning alt sköra slemhinnor. Upptäckte den efter jag å sambon hade myst imorse. Kan inte vara mensen på g om den absolut inte ska komma skit tidigt. Är på ÄL +6-7. Så vi får se :)

Spännande, låter lovande! Lycka till!
  • Tussilago6
    Svelin skrev 2016-06-12 15:19:02 följande:

Nu är mensen över så nu är det dags att köra igång 3ggr/vecka-sex! :D Får se om vi kan lyckas med detta sättet istället! Håller tummarna för att ni som inväntar bim får era pluss!!

Kör hårt! Lycka till med denna cykel!!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-06-13 05:58:34 följande:

Just nu väntar jag in mensen som ska komma på onsdag. Har börjat få mensvärk så nu känner jag mig ännu mer säker på att det inte tog sig denna månad.

Nu vill jag bara att mensen ska komma och vara över så att vi kan börja med nytt hopp och nya krafter inför juli.

Lycka till alla andra

Hoppas den kommer snart då så du får börja på en ny cykel! Här har ägglossningen nyss passerat, äl+2 idag, så nu har den ofrivilliga symtomjakten börjat. Tycker mig redan känna av ömma bröstvårtor, haha. Jag vill bara stänga av det där, men det går bara inte... :-P
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-06-14 22:27:25 följande:

Tog lite paus härifrån fl under mensen... nu är den tråkiga perioden slut sedan nån vecka och vi sexar på varannan dag igen. Har förmodligen äl runt midsommarafton.. så vi får hoppas att vi får till lite mys!

Måste säga att det var en märklig mens jag hade. Den var sparsam och lite långdragen och absolut inga klumpar som det brukar vara.. kan det vara så att jag aldrig hade någon ägglossning tror ni?

Sådär var min mens på första cykeln efter spiraluttaget, fast den varade bara i 2-3dagar. Funderar på samma... Fick aldrig några vidare utslag på äl-test heller. Har du nyss slutat med nåt preventivmedel?
  • Tussilago6
    Lilla.p skrev 2016-06-16 12:01:46 följande:

Kunde inte hålla mig. Var tvungen o testa. Man kan ana litet streck kanske

Grattis!!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-16 13:45:22 följande:

Sjunde dagen med blinkade gubbe på CB digital.. Förra månaden 9 dagar utan få max. Blir lite fundersam, har jag ingen äl? Har jag för lågt hormon? Varför har jag en östrogenökning i så många dagar? Gaaah! Inga fler dyra tester iallafall! Blir bara frustrerad...

Men vad drygt!! Jag har inte nån stor erfarenhet av ägglossningstest och den lilla jag har är inte positiv. Det känns som att dom generellt är väldigt opålitliga och bara skapar oro. Man läser ju om många som aldrig får helt positivt utslag men som ändå blir gravida, kanske hormontoppen var väldigt kort eller nåt, vad vet man, hoppas i vilket fall att det blir så för dig också!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?