Nutrilett, bebis, tar skada? Mår dåligt
Hej!
Jag är gravid i v 36.
Innan jag blev gravid höll jag på att gå ner i vikt men slutade med det när jag väl fick veta om graviditeten.
Jag drack nutrilett frukost, ibland lunch eller middag och åt ett vanligt mål om dagen.
Nutrilett till frukost är något jag vant mig vid och har emellan åt försökt äta vanlig frukost nu men det slutar alltid med att jag återgått till nutriletten. Jag har pratat med konsumentverket (heter det så?) om ifall det är farligt för bebis att dricka nutrilett och jag fick till svar att det inte är det.
Jag har just nu ungefär 20 kg jag vill bli av med, är inte överviktig men har en del att ta av så att säga.
Jag har börjat tappa matlusten nu igen och sedan förra veckan äter jag en banan plus en nutrilett shake till frukost.
Dricker nån gång nutrilett till lunch också.
Är detta skadligt för bebis? Jag försöker tänka på att allt jag gör är för bebis skull och att denne måste få näring i sig, men nu mår jag bara så otroligt illa av mat. Vill gå ner mina kilon fast jag vet att det viktigaste är att bebis mår bra såklart.
Kan jag fortsätta som jag gör eller skulle bebis ta skada av det? Han har massor att ta av, det vet jag. Men ändå.. Så orolig :(