• 8411143

Till alla som hävdar att SD är rasister

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 19:32

• Svar på tråden Till alla som hävdar att SD är rasister
  • LFZ82
    Anonym (piggelin) skrev 2015-08-09 23:58:10 följande:
    KillBill skrev 2015-08-09 23:48:41 följande:Snarare 100% menar du väl?
    hahahahahahahahahahahaha, åh, vad jag skrattar Skrattande

Jag röstar på SD och anser mig inte vara rasist. Inte idiot heller. Det enda jag upplever är att ni som inte röstar på SD inte går att diskutera med pga era förutfattade meningar och ilska. Jag skulle jättegärna vilja att ni övertygar mig att SD inte är rätt väg. Men jag lyssnar inte på folk som kallar mig för rasist och idiot.
    Man kan inte själv bestämma om man är rasist eller inte. Gör du eller säger rasistiska saker så är du det ändå. Vet du på allvar inte hur Sverigedemokrater beter sig och uttalar sig? Eller gör du det och tycker det är okej? Tyvärr- då har du bara idiot eller rasist att välja på.
  • Gert
    LFZ82 skrev 2015-08-10 20:44:55 följande:
    Man kan inte själv bestämma om man är rasist eller inte. Gör du eller säger rasistiska saker så är du det ändå. Vet du på allvar inte hur Sverigedemokrater beter sig och uttalar sig? Eller gör du det och tycker det är okej? Tyvärr- då har du bara idiot eller rasist att välja på.
    Den som sa det hen var det.
    Give ´em Hell!
  • Anonym (Tänkeftersjälv)

Vad är det som gör att vissa tror sig ha rätten att kalla andra för idioter och/eller dumhuvuden på grund av det dom röstar på? Känner ni alla 13% som röstade på SD? Har ni lyssnat ordentligt någon gång, på varför dem röstade som dem gjorde? Jag tycker det säger mera om er än om SD o deras väljare, när ni vräker ur er sånt som ni gör.

Och ordet rasist har mist sin betydelse. Och att kalla någon för islamofobist är enbart löjligt.

Läs gärna vad en del invandrare själva säger och tycker:

?Svenskarna verkar ha ett omättligt godhetskomplex?, sade en irakier, som varit här några år, till mig. ?Men det är inte bra. Den som så lätt låter sig utnyttjas, den blir utnyttjad. Svenskarna är för mesiga, de är rädda att bli kallade främlingsfientliga om de säger nej till oss.?

"En klarsynt iakttagelse som min vän från Irak är långt ifrån ensam om. Generellt kan sägas att väldigt många asylinvandrade inte vill bli behandlade med svenska silkesvantar, att de vill bli räknade med, avkrävda ansvar och bemötta som svenskar. Men den mycket utbredda rädslan för att någon ska andas orden ?främlingsfientlig?, ?rasist? eller ?islamofob? gör att svensken ofta både viker sig dubbelt och lägger sig platt för att undvika ordstämplarna."

cyberliv.bloggplatsen.se/2012/07/24/8306894-svenskarna-ar-for-mesiga-de-ar-radda-att-bli-kallade-framlingsfientliga-om-de-sager-nej-till-oss/

• Lonlely Wolf
    Anonym (Tänkeftersjälv) skrev 2015-08-10 21:51:39 följande:
    Vad är det som gör att vissa tror sig ha rätten att kalla andra för idioter och/eller dumhuvuden på grund av det dom röstar på? Känner ni alla 13% som röstade på SD? Har ni lyssnat ordentligt någon gång, på varför dem röstade som dem gjorde? Jag tycker det säger mera om er än om SD o deras väljare, när ni vräker ur er sånt som ni gör.

Och ordet rasist har mist sin betydelse. Och att kalla någon för islamofobist är enbart löjligt.

Läs gärna vad en del invandrare själva säger och tycker:

Svenskarna verkar ha ett omättligt godhetskomplex, sade en irakier, som varit här några år, till mig. Men det är inte bra. Den som så lätt låter sig utnyttjas, den blir utnyttjad. Svenskarna är för mesiga, de är rädda att bli kallade främlingsfientliga om de säger nej till oss.

"En klarsynt iakttagelse som min vän från Irak är långt ifrån ensam om. Generellt kan sägas att väldigt många asylinvandrade inte vill bli behandlade med svenska silkesvantar, att de vill bli räknade med, avkrävda ansvar och bemötta som svenskar. Men den mycket utbredda rädslan för att någon ska andas orden främlingsfientlig, rasist eller islamofob gör att svensken ofta både viker sig dubbelt och lägger sig platt för att undvika ordstämplarna."

cyberliv.bloggplatsen.se/2012/07/24/8306894-s.../

Bra skrivet.
  • themia

Om den här tråden speglar SD-anhängares genomsnittliga mentala status, blir jag mörkrädd

• FDFMGA
    themia skrev 2015-08-11 09:32:45 följande:
    Om den här tråden speglar SD-anhängares genomsnittliga mentala status, blir jag mörkrädd
    Testa att läsa plåstertråden så kommer du säkert att finna att det inte finns några gränser - att blandningen av okunnighet, lättkränkthet och ren dumhet är gränslös.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-08-11 09:38:02 följande:
    Testa att läsa plåstertråden så kommer du säkert att finna att det inte finns några gränser - att blandningen av okunnighet, lättkränkthet och ren dumhet är gränslös.
    Törs jag ... ?
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-08-11 10:04:06 följande:
    Törs jag ... ?
    Ja varför inte. Det är inte så ofta man får ett sådant tydligt exempel på att lättkränktheten är sverigedemokratins innersta kärna.

Någon föreslår att apoteket borde ha fler färger på hudfärgade plåster. Gert fångar upp detta och "nyheten" silas genom hans "förstånd" och därefter genom de andras "förstånd".

Oumbärligt för den som är intresserad av vad det är som driver en sverigedemokrat.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Till alla som hävdar att SD är rasister