Till alla som hävdar att SD är rasister
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 19:32
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 19:32
Vad är det som gör att vissa tror sig ha rätten att kalla andra för idioter och/eller dumhuvuden på grund av det dom röstar på? Känner ni alla 13% som röstade på SD? Har ni lyssnat ordentligt någon gång, på varför dem röstade som dem gjorde? Jag tycker det säger mera om er än om SD o deras väljare, när ni vräker ur er sånt som ni gör.
Och ordet rasist har mist sin betydelse. Och att kalla någon för islamofobist är enbart löjligt.
Läs gärna vad en del invandrare själva säger och tycker:
?Svenskarna verkar ha ett omättligt godhetskomplex?, sade en irakier, som varit här några år, till mig. ?Men det är inte bra. Den som så lätt låter sig utnyttjas, den blir utnyttjad. Svenskarna är för mesiga, de är rädda att bli kallade främlingsfientliga om de säger nej till oss.?
"En klarsynt iakttagelse som min vän från Irak är långt ifrån ensam om. Generellt kan sägas att väldigt många asylinvandrade inte vill bli behandlade med svenska silkesvantar, att de vill bli räknade med, avkrävda ansvar och bemötta som svenskar. Men den mycket utbredda rädslan för att någon ska andas orden ?främlingsfientlig?, ?rasist? eller ?islamofob? gör att svensken ofta både viker sig dubbelt och lägger sig platt för att undvika ordstämplarna."
cyberliv.bloggplatsen.se/2012/07/24/8306894-svenskarna-ar-for-mesiga-de-ar-radda-att-bli-kallade-framlingsfientliga-om-de-sager-nej-till-oss/
"En klarsynt iakttagelse som min vän från Irak är långt ifrån ensam om. Generellt kan sägas att väldigt många asylinvandrade inte vill bli behandlade med svenska silkesvantar, att de vill bli räknade med, avkrävda ansvar och bemötta som svenskar. Men den mycket utbredda rädslan för att någon ska andas orden främlingsfientlig, rasist eller islamofob gör att svensken ofta både viker sig dubbelt och lägger sig platt för att undvika ordstämplarna."
cyberliv.bloggplatsen.se/2012/07/24/8306894-s.../
Om den här tråden speglar SD-anhängares genomsnittliga mentala status, blir jag mörkrädd