Inlägg från: Anonym (Omvänd logik.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omvänd logik.)

Till alla som hävdar att SD är rasister

Anonym (piggelin) skrev 2015-08-10 00:06:10 följande:

Suck. Det är precis detta jag pratar om. Berätta för mig varför det är bättre att rösta på de röda, blå, gröna eller kanske blankt! Men ingen är intresserad av det. Det enda ni är intresserade av är att kalla mig för idiot.

För att dessa partiers anhängare oftast inte påstår att de blir kallade saker bara för att kunna hamna i en offerposition och därmed erhålla sympati (i motsats till SD-anhängarna).
  • Anonym (Omvänd logik.)
    Anonym (Tänkeftersjälv) skrev 2015-08-11 11:00:30 följande:

Och tänk, att när jag läser svaren som V-anhängare slänger ur sig, blir jag mörkrädd.

För det är faktiskt så - tro det eller ej - SDs anhängare är individer, inte en enda klunga. Dom som röstar på dom kommer från alla möjliga samhällsklasser och dom jag känner som röstat på dom är både låg- och högutbildade.

Efter valet 2010 är SD kom in i Riksdage, blev jag också galen när jag fick höra att vissa av mina vänner röstat på SD och vägrade först att lyssna och förstå deras argument. Men efter ett tag var det en som fick mig att lyssna och då förstod jag till och med varför dom röstat på SD. Så 2014 så röstade jag faktiskt också på dom, istället för S som jag röstat på förut.

Jag står varken till höger eller vänster, utan någonstans mittimellan, men anser att jag vill rösta på ett parti som bryr sig om sina egna medborjare i första hand, även dom nyinflyttade.

Jag umgås med båda ljus- och mörkhyade så därför anser  jag mig inte vara rasist. Inte rasist som ordet betydde förut iaf, men idag kan man bli kallad rasist för det minsta lilla och det är därför många inte bryr sig om det längre, rasist-stämpeln är inte lika skrämmande längre, då ordet slängs ur lite hur som helst.

Men många blundar inför alla problem vi har fått i Sverige med den ökade invandringen för dom är så förbannat rädda för att inte vara "rätt" i sina åsikter.

Ni är väl medvetna om att det finns flera områden i landet, orter i GB, Malmö, Örebro och Stockholm t.ex. där dom boende (invandrare) anser att vi (viita) svenskar inte har att göra. Jag vet för jag känner en som bodde i ett av dessa områden förut och det var inte alltid trevligt att gå ut där.

Men snälla; det heter de och dem, aldrig "dom".
  • Anonym (Omvänd logik.)
    Ego Lovers skrev 2015-08-11 20:56:21 följande:

Ska man klanka ner så bör man göra det korrekt. De och dom heter det. Även om ordet dem finns så är det inget ord som används och att läsa och höra någon använda dem i en mening typ dem hade en härlig dag jämfört med dom hade en trevlig dag så vinner dom överlägset både att läsa och höra.

Är du på allvar? Det här var det löjligaste och mest felaktiga jag någonsin läst! Det heter DE och DEM, aldrig någonsin har det hetat "DOM", punkt slut! Att man sedan säger "dom" i talspråk är en helt annan sak. Tillbaka till skolbänken med dig...

Blir alltid så häpen över sverigedemokraters klumpiga misshandlande av det svenska språket, dels för att det är deras eget, kära modersmål de vanhedrar, och dels för att de har mage att ibland beskylla invandrare för att ha dåliga svenskakunskaper. Hyckleri på hög nivå.

Och du, väl sittandes i skolbänken: Lär dig inte bara orden de och dem, lär dig hur och när de skall användas också...
  • Anonym (Omvänd logik.)
    Anonym (urgh) skrev 2015-08-11 22:31:46 följande:

SD brukar vara bra på att misshandla det svenska språket, men just "de-dem-dom"-debatten är minerad mark. Själv använder jag "de" och "dem" av gammal vana, men jag accepterar att "dom" används av vissa, även fast det är ett ledigare skrivspråk som åter blivit vanligare. Det enda som egentligen anses som fel är när man använder "dem" där det ska vara "de" eller tvärt om. Resten är för färgat av åsikter.

När det gäller SD så är jag glad när vi får slippa "oxå", "o" med flera.

Ja, finns ju även "lixom", m.m. Snart blir det väl regel snarare än undantag att de skriver inkorrekta meningar som "jamännsåatte" och "vafandå! Lägg neeer märee! i snart sagt varenda tråd på FL, d.v.s. grav misshandel av vårt vackra språk, likt en frustrerad fjortis... Man skäms ju! Borde vara straffbart med den sortens misshandel.
Svar på tråden Till alla som hävdar att SD är rasister