• Emelie0408

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

förstabarnet skrev 2015-09-16 23:26:12 följande:

Har ni varit helt blödningsfria när ni börjat ha sex igen eller har ni fortfarande haft bruna flytningar?

Har själv bruna flytningar, räcker dock med trosskydd och kommer knappt nåt där (men varierar lite från dag till dag).

Sambon kommer hem i helgen efter att ha varit borta ett tag och vi är båda sugna på att börja försöka igen.

Hade lite bruna flytningar har jag för mig. Idag kom dock mensen och är säker på att jag inte haft ägglossning emellan. Tydligen vanligt att den uteblir efter MF.

Ja kör på! Lycka till :)
  • Emelie0408
    20110303 skrev 2015-09-22 05:38:20 följande:

Hej, jag hoppar in här:) fick missfall i juni i v 13. Usch vad hemskt det va, trodde ju vi klarat oss förbi den magiska gränsen:(

Nu är det första försöket sen dess, vi kör på " händer det så händer det" men jag känner av äl jätteväl så det "händer" ju lite mer vid ältider;). Har äl nu och bim 5/10 ca.

Blir en trea här för oss, har tvillingar innan!

Beklagar missfallet! Är det din första äl efter missfallet nu? Har min första mens nu o borde ha äl typ 2 oktober om det blir 2 veckor efter.

Har också två barn sen innan. Hur gamla är tvillingarna? :)

Lycka till!!!
  • Emelie0408
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-22 14:40:34 följande:

"Hon trodde inte ägglossning skulle ske förrän jag fått en rejäl mens om 2-3 veckor. Då menade hon att kroppen skulle vara rensad. "

Men, en mens är ju kroppens svar på ett obefruktat ägg. Så du lär ju ha en ägglossning innan mensen, rent logiskt.

Nej efter missfall är det vanligt att ägglossningen uteblir. Mens kan man faktiskt få ändå.
  • Emelie0408
    20110303 skrev 2015-09-24 15:41:52 följande:
    Nä jag fick äl ca 2 veckor efter missfallet men vi tog lite paus. Men nu är vi igång och jag räknar ner- ca 11 dagar till bim!

Vad roligt att det är en trea ni med försöker få:) har ni försökt länge?

Tvilingarna är 4,5 så de känns stora o känns verkligen länge sen man hade bebistiden, så blir ju lite att börja om:) hur gamla är dina?

Ja lycka till du med!
    Ok ja kan ju va bra att vänta lite :) vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då!

Jag slutade med p-piller i början av maj o blev gravid slutet av juni. Sen MA 5 augusti. Så vi har inte försökt länge men känns ju ändå så när man längtar så mycket :) o ni?

Våra kommer vara 4 och 6 år när syskonet kommer om det blir bebis nu i höst. Känns ganska lagom, då dom klarar sig någorlunda själva och kanske har lite mer förståelse med att bebis tar mycket tid o så. :)
  • Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 20:20:41 följande:

Slänger in en kommentar här också ??
    Fick missfall för 2 veckor sen. Måndags förra veckan fick jag ägglossning och ägget släppte någon gång under måndags kväll till tisdag. Var på efterkontroll vul i tisdags och fick bekräftat att ägget lossnat.
    Vill så gärna att det ska bli en ny graviditet.

Oj vad fort det gick för dig. Blir nog bebis snart ska du se :)
  • Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 23:03:56 följande:
    Jag hoppas verkligen det :)
    Hur har det gått för dig?:)
    Det går väl sådär. Hör uppenbarligen till dom som har kvar hcg en evighet trots att missfallet är över för länge sen. Igår, nästan 8 veckor efter missfallet fick jag minus på Stickan. Hade ju mens 18-25 september men plussade fortfarande svagt då så förstår inte hur jag kunde få mens. Jaja. Vi kör på o ser vad som sker :)
  • Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-11-05 08:00:28 följande:
    Jag har bim på lördag.
    Känner mig jätte konstig i kroppen, brösten är större än någonsin. Och lite molande värk i magen.
    Och idag kan jag inte ens försöka hålla inne magen, för den är så svullen :/
    Hur går det själv? :)
    Det låter ju lovande! Hoppas :)

Hade äl i helgen som var så bim om typ 10 dagar... Vi får väl se men hoppas ju såklart... :)
  • Emelie0408
    Anonym (längtan) skrev 2015-11-06 18:43:57 följande:

Ingen lycka på förra ÄL.
    ÄL igen nästa vecka, hoppas på bättre lycka då.

Lycka till :)
  • Emelie0408

Nu har jag plussat igen :) borde väl hoppa av glädje men det gör jag inte. Oroar mig bara för missfall :(

• Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-11-16 19:31:09 följande:

Jag plussa för en vecka sen :D
    Är i v7. Väntar på tid för förtidigt ultra, då jag hade missfall för i september.

Grattis! Vad har du för symptom?
  • Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-11-17 22:04:01 följande:
    Illamående och kräkningar. Lite yrsel. Och tröttheten börjar smyga sig lite smått nu.
    Grattis! När kom illamåendet? Undrar bara för att mitt ej kommit än, är i vecka 5.
  • Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-11-17 23:31:06 följande:
    Mitt kom förra veckan. Då jag va i V6.
    Är detta ditt första?
    Det är mitt tredje barn men hade ju ett MA i somras o det enda symptomet jag hade på att något var fel var just att illamåendet aldrig kom. Så nu är det typ det enda jag går o väntar på.
Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?