• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

SamsonS skrev 2015-08-07 13:28:25 följande:

Fick tidigare idag en skarp ilande smärta i magen på höger sida. Gick över efter någon minut. Minns att när jag blev gravid med dottern vaknade jag 2 nätter av att jag fick så, innan jag visste att jag var gravid.

Läste att ägget fäster efter 5-6 dagar och har jag känt på mig rätt så hade jag ju ÄL söndag/måndag,alltså 5-6 dagar sen... Så håller tummarna lite extra hårt nu :)

Spännande ! :) håller allt jag kan också :)

Själv har jag ont i svanken.. hade det i feb när jag var gravid och fick missfall.. :/

Men kan även vara att jag sovit i en för hård säng :P
  • kaktusen
    Jessica4 skrev 2015-08-09 10:59:59 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här? Jag och sambon har bestämt oss för att försöka få en liten bebis till nästa år. Vi har velat lite fram och tillbaka men nu är det bestämt! Har en son sen innan som blir 2 år nu i oktober. Vi vill ha barn tätt men inte för tätt så nu känns det som det är dags att börja försöka.

Har mens just nu som ska vara över om nån dag, sen är det bara att köra på. 

Åh jag känner mig nervös, glad, spänd, förväntansfull och livrädd samtidigt! Hur vet man att det är rätt tillfälle? Är rädd att min son ska känna sig bortglömd samtidigt som jag har svårt att förstå hur jag ska kunna älska en till bebis lika mycket som jag älskar min son?! Även fast jag på nåt sätt förstår att jag kommer älska dem lika mycket. Men mest är jag såklart glad och förväntansfull över det här beslutet!

Mycket känslor! Ni som har fler barn, känner ni igen er på nåt sätt? :)

Önskar alla lycka till!

Välkommen och kör hårt! ;)
  • kaktusen
    jonken skrev 2015-08-09 11:24:21 följande:

Hej jag hoppar oxå in. :) jag är 28 och sambon 29, vi har pratat om att skaffa barn "på riktigt" i runt ett halvår nu, men bestämde att vänta till efter sommaren. Äl nästa helg blir vårt första försök. Vi har inga barn sedan tidigare.

Kul att du vill följas! Ligg på ;)
  • kaktusen
    jonken skrev 2015-08-09 11:24:21 följande:

Hej jag hoppar oxå in. :) jag är 28 och sambon 29, vi har pratat om att skaffa barn "på riktigt" i runt ett halvår nu, men bestämde att vänta till efter sommaren. Äl nästa helg blir vårt första försök. Vi har inga barn sedan tidigare.

Kul att du vill följas! Ligg på ;)
    Elyssa81 skrev 2015-08-09 14:19:15 följande:

Jag plussade idag. Är dock nojjig så jag skulle vilja ta fler test. Dock är jag på solsemester och Apoteket hade tydligen stängt idag. Imorgon får jag springa och köpa!

Åh vad roligt! Grattis! :)
  • kaktusen
    sommarblomma1 skrev 2015-08-09 14:22:55 följande:

Hoppar gärna in här! Vi är i försöken till en trea, har dock väldigt oregelbundna och ibland väldigt långa cyklar. Denna gång kom äl på dag 40 men på lördag har jag bim så hoppas att det tagit sig!

Kul att du vill följas! :)

Håller tummar för ett plus!
  • kaktusen
    Vogue skrev 2015-08-10 01:50:31 följande:

Hej! Är det okej om jag är med här också? :)

Sambon och jag försöker få till ett tredje barn och förhoppningsvis tar det sig snabbt. Har _precis_ börjat försöka så nu är det bara den eviga väntan tills utebliven mens ;)

Såklart! Välkommen! Roligt att du vill följas:)

Jaa, vänta är inge vidare kul...
  • kaktusen
    SamsonS skrev 2015-08-10 10:17:58 följande:

Hej tjejer!
    Hur går det för er?

Inatt kände jag den där skarpa ilande smärtan igen, och sen dess svag molvärk. Tänkt att jag ska testa på lördag, är då äl+13 :) men det är svårt att låta bli att testa, hade gärna gjort det redan nu ;) fast jag vet att det inte skulle visa något ändå!

Hoppas hoppas!!

Jag vill också testa nu! Men det är ju bara äl +7, så det är ju ingen mening med att vänta.. Nu måste jag vänta typ lika länge till. Suck. Eviga väntan.

• kaktusen
    EvelinasSyster skrev 2015-08-10 12:26:34 följande:

Hej!

Får man hänga med? Jag och sambon (eller blivande maken Gifter oss 29/8!) planerar vårt andra barn nu. Första barnet blev till trots p-piller (hon är 2,5 år nu) så det ska bli jättespännande att få planera och hoppas den här gången Beräknad mens (eller förhoppningsvis inte då) i början på september.

Ska läsa ikapp lite mer i tråden

välkommen!! :)
  • kaktusen
    SamsonS skrev 2015-08-10 16:34:16 följande:

Alltså, jag kunde verkligen inte hålla mig, och nu blev jag osäker. Jag vet ju att det var helt onödigt att testa nu...

vet du? jag gjorde PRECIS samma sak..

Känner mig så dum nu efteråt, för nu blev jag än mer förvirrad.

Hoppas att dagarna går fort nu så vi kan testa än en gång!

• kaktusen
    Recursive skrev 2015-08-10 16:45:31 följande:

Hej!

Hoppar in här med!

Maken och jag är inne på försök nummer tre på vårt första barn. Har BIM 17/8. :)

hej och välkommen!

Roligt att du vill följas! :)

Har samma BIM som du. Håller tummarna för dig!

• kaktusen

Vad roligt att fler vill följas! Har haft en hård första vecka efter semester så har knappt hunnit tänka på att testa mig de senaste dagarna ;)

Tre dar kvar till bim så ska försöka hålla mig från test tills dess :)

• kaktusen

Hej tjejer!

Hur går det för er alla? Kul att så många vill följas åt!! :)

Imorgon har jag min första bim och min intuition säger gravid, min kropp visar inga symptom alls?!

Brukar dock alltid ha mensvärk en eller ett par dagar innan mens, men ingen värk alls nu? Överanalyserar allt. Haha

Det är så himla spännande och jag vill ju så gärna vara gravid!

Bör jag testa imorgon eller vänta för mest tillförlitligt test? Vill ju inte bli besviken i onödan med ett falskt negativt test.

• kaktusen
    Bustrollen skrev 2015-08-16 21:06:43 följande:

Jag har mått illa en vecka nu, kroppen känns som om den skriker gravid men testet visade negativt :( kunde inte ens dricka kaffe på morgonen idag.

Ingen mens ännu och magen värker :/

Ush vad frustrerande för dig :( hoppas det blir ordning på det snart!
  • kaktusen

Tack alla! Hoppas det blir en bebis av det. Har inte känt av det alls. Men kanske bör tacka och ta emot att jag slipper må dåligt.

Hur går det för er som inte fått mens och inte plus?

• kaktusen
    Sajocawa skrev 2015-08-25 22:19:37 följande:

Jag tog ett digitalt imorse <3

Grattis! :)
  • kaktusen
    anja1661 skrev 2015-08-30 10:19:53 följande:

Jag plussade igårkväll på BIM-3!!!

Det är första försöket på fjärde barnet :) testade superstarkt med kvällsurin och väntar nu på nästa beställning så jag kan testa med cb digitalt oxå. Bf 10 maj.

Fjärde barnet känns roligt men läskigt. Yngsta blir 5 i oktober så nu börjar vi om igen :)

Lyckas inte få in bilder...

Åh vad roligt! Massa grattis! :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16