• Moneal

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej hej, hoppar gärna in här hos er!

Vi har startat verkstaden för att få barn nr 4 nu, tog ut spiralen (koppar) 17/8 och har haft en första lång mens efter det.

Nu blir det första försöket för oss vid äl 9/9 :)

bim i sep är 20:e.

Önskar ett sommarbarn denna gång då vi har ett vår ett höst och ett vinter barn redan :)

• Moneal
    Sajocawa skrev 2015-08-25 22:19:37 följande:

Jag tog ett digitalt imorse <3

stort stort grattis!! så roligt för er! :)
  • Moneal
    anja1661 skrev 2015-08-30 10:19:53 följande:

Jag plussade igårkväll på BIM-3!!!

Det är första försöket på fjärde barnet :) testade superstarkt med kvällsurin och väntar nu på nästa beställning så jag kan testa med cb digitalt oxå. Bf 10 maj.

Fjärde barnet känns roligt men läskigt. Yngsta blir 5 i oktober så nu börjar vi om igen :)

Lyckas inte få in bilder...

Grattis!!
  • Moneal
    Anonym (Lilla) skrev 2015-09-01 12:49:51 följande:

Min mens är sen med 3 dagar! Ska köpa test idag o göra de imorn på morgonen! :) hoppas på plus!

Åh vad spännande :) lycka till!
  • Moneal
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-02 06:18:33 följande:

Hur är det möjligt så fort?! :D tog ut spiralen 22 augusti!

Jag är gravid!! Kan inte förstå!!

stort stort grattis!! hoppas det går lika fort för oss :)
  • Moneal
    Jessica4 skrev 2015-09-03 08:14:04 följande:

Tog ett test nu direkt på morgonen men det var svagare än testet igår. Det va knappt två streck.. hur ska jag tolka det här? Igår va det inte ens morgonurinen jag testade på och då blev det två streck.

Ingen mens än iaf. Tror att jag väntar ett par dagar innan jag testar igen :(

om jag har förstått rätt kan det vissa gånger vara lägre nivå med hcg på morgonen då det kan vara så utspett om man inte kissat på länge, därför får vissa ibland högre utslag mitt på dagen efter att ha hållit sig ett par timmar än på morgon urinen.

testa om 2 dagar eller så igen då hcg dubblar sig ca var 3:e dag har jag för mig! :)
  • Moneal
    jonken skrev 2015-09-03 07:09:16 följande:

Ah bäst före var visst för ett år sedan :P testade ändå, och det kom kontrollstreck iaf, så då tänker jag att det borde funkat? Tyvärr inget plus :/

jag skulle rekomenderar dig att ta ett till nytt test innan du ger upp helt :)
  • Moneal
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-03 10:48:12 följande:

Tack! Håller alla tummar som finns för er!

På tisdag ska vi till mödravårdcentralen o skriva in oss o få lite information :) så spännande!

spännande! första barnet? :)
  • Moneal
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-03 11:02:45 följande:

Japp första barnet! :)

Va gravid i september förra året. Skulle göra abort men fick tidigt missfall. Tror de va för att vi ramlade med mopeden när vi skulle ut i skogen o plocka svamp. Vi ramlade o jag fick sambon över mig som vägde 120 kg då. Slog i magen o hade jätte ont. Är lite rädd för allt nu känner jag :P kan ju hända vad som helst egentligen såhär tidigt. Men försöker tänka positivt! Ska försöka greja hemma idag o "göra plats" i byråer o rensa i garderober o sånt smått :)

okej ja allt är ju lite extra spännande då :)

Tror inte du behöver vara nervös, även om det är fullkomligt normalt och jag själv varit det med alla mina 3 tidigare barn så tror jag man tjänar på att försöka låta bli, allt kommer gå hur fint som helst :)
  • Moneal

Åh jag blir galen.

Enligt min app ska äl vara 7:e sep.

I går och I dag har jag mått få fruktansvärt illa, har inte kunnat äta utan att bli spyfärdig, har jätte ont i brösten som blivit svullna och vårtotna gigantiska och mörka, även mer ådriga.

Jag är då trött så jag knte vet vart jag ska ta vägen, om massor av molvärk.

Måste vara en sju jäkla äl på g annars håller jag väll på att bli sjuk.

hur känner ni vid äl?

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16