• Jessica4

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej! Kan jag hoppa in här? Jag och sambon har bestämt oss för att försöka få en liten bebis till nästa år. Vi har velat lite fram och tillbaka men nu är det bestämt! Har en son sen innan som blir 2 år nu i oktober. Vi vill ha barn tätt men inte för tätt så nu känns det som det är dags att börja försöka.
    Har mens just nu som ska vara över om nån dag, sen är det bara att köra på. 

Åh jag känner mig nervös, glad, spänd, förväntansfull och livrädd samtidigt! Hur vet man att det är rätt tillfälle? Är rädd att min son ska känna sig bortglömd samtidigt som jag har svårt att förstå hur jag ska kunna älska en till bebis lika mycket som jag älskar min son?! Även fast jag på nåt sätt förstår att jag kommer älska dem lika mycket. Men mest är jag såklart glad och förväntansfull över det här beslutet!

Mycket känslor! Ni som har fler barn, känner ni igen er på nåt sätt? :)

Önskar alla lycka till!

• Jessica4
    Elyssa81 skrev 2015-08-09 14:19:15 följande:

Jag plussade idag. Är dock nojjig så jag skulle vilja ta fler test. Dock är jag på solsemester och Apoteket hade tydligen stängt idag. Imorgon får jag springa och köpa!

Stort grattis!
  • Jessica4

Hur gör ni för att tiden ska gå snabbare? Har äl i helgen som kommer och det går seegt! Vill att allt ska ske nu nu nu! Först väntan på äl och sen två veckors väntan på att se om man fått nåt resultat.. tålamod är inte min starka sida :)

Tur vi åker iväg ett par dagar. Då kanske tiden går snabbare :)

• Jessica4
    Vogue skrev 2015-08-10 01:50:31 följande:

Hej! Är det okej om jag är med här också? :)

Sambon och jag försöker få till ett tredje barn och förhoppningsvis tar det sig snabbt. Har _precis_ börjat försöka så nu är det bara den eviga väntan tills utebliven mens ;)

Hej! Välkommen :) Ja visst går det långsamt! Känns ibland som att tiden står still :)
  • Jessica4

Hej hej! Hur går det för alla?
    Här är äl om tre dagar enligt beräkningar men har redan haft lite känningar och jag vågar inte chansa. Gör ju inget om man har lite kul några extra dagar. Hellre det än att missa tillfället om det nu är så att äl kommer tidigare än väntat. Glad

• Jessica4
    kaktusen skrev 2015-08-16 18:50:15 följande:

Kunde inte hålla mig!

Det måste väl vara ett solklart plus?!

Grattis! Va kul!! :)
  • Jessica4

Jag har känt mig så gravid så jag vet inte vad.. Jag vet ju inte än om jag är gravid men jag tycker att jag har så mycket symtom. Är säkert bara inbillning men lite läskigt vad kroppen kan lura en. 

En fråga också Glad Hur tidigt kan man testa sig egentligen? Har såna små stickor från rfsu men känns onödigt att testa sig om dom ändå inte kan känna av något nu.

• Jessica4
    Sajocawa skrev 2015-08-25 22:19:37 följande:
    Jag tog ett digitalt imorse <3
    Grattis! Va kul!! Glad Hoppas mitt plus kommer snart också!
  • Jessica4

Min mens har inte kommit än, den ska komma på onsdag, men det känns verkligen som att den är på väg nu Rynkar på näsan hoppas verkligen inte! 
    Jag försöker vara hoppfull för de här symtomen som jag har brukar jag bara ha vid äl och första dagen vid mens, men har haft lite molvärk hela veckan och igår fick jag ömma bröst.
    Åh jag vet inte vad jag ska tro!!

• Jessica4

Den här veckan har gått så segt! Trodde dagarna fram till äl va sega men dagarna till bim är ju ännu värre!! Det hjälper inte att sonen är hemma och är sjuk. Det enda vi gör är att titta på Nalle Puh hela dagarna.. Jag kan filmen utantill och jag märker hur jag går runt och nynnar på låtarna från filmen haha Glad
    Bara 4 dagar kvar till bim! Hoppas att dagarna går lite snabbare nu under helgen!

• Jessica4
    jonken skrev 2015-08-29 09:43:37 följande:
    En vecka till bim här (första försöket). Ja man kan bli galen av väntan även utan nalle puh ;) jag hoppas jag är lite extra otålig för att det är första försöket, så det inte kommer vara såhär varje månad..
    Jag är också på första försöket och nej, jag hoppas inte att det är såhär varje månad heller Glad det är spännande och långtråkigt på samma gång att planera och försöka få barn och även om jag längtar till på onsdag (bim) så är jag så jäkla nervös!! 
  • Jessica4
    anja1661 skrev 2015-08-30 10:19:53 följande:

Jag plussade igårkväll på BIM-3!!!

Det är första försöket på fjärde barnet :) testade superstarkt med kvällsurin och väntar nu på nästa beställning så jag kan testa med cb digitalt oxå. Bf 10 maj.

Fjärde barnet känns roligt men läskigt. Yngsta blir 5 i oktober så nu börjar vi om igen :)

Lyckas inte få in bilder...

Grattis! :)
  • Jessica4

Imorgon är bim. Äntligen! Glad men är riktigt nervös. Ju närmare bim jag kommer desto mindre tror jag att jag är gravid. Tror att jag tänker så för att inte bli för besviken när mensen kommer..
    Jag skulle kunna ta ett test men känner att har jag väntat såhär länge kan jag vänta till imorgon och se om mensen kommer eller inte! 

• Jessica4
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-02 06:18:33 följande:

Hur är det möjligt så fort?! :D tog ut spiralen 22 augusti!

Jag är gravid!! Kan inte förstå!!

Grattis! :)
  • Jessica4

Vad tror ni om det här tjejer? Tog bilden ett tag efter jag tagit testet men det såg ut såhär nästan direkt
  • Jessica4
    No Name skrev 2015-09-02 08:01:22 följande:
    Ser ut som.... GRATTIS :D
    Åh jag har svårt att tro det! Det syns tydligare i verkligheten men känns ändå osäkert. Hoppas naturligtvis att det är positivt men firar inte riktigt än! 
  • Jessica4

Tog ett test nu direkt på morgonen men det var svagare än testet igår. Det va knappt två streck.. hur ska jag tolka det här? Igår va det inte ens morgonurinen jag testade på och då blev det två streck.

Ingen mens än iaf. Tror att jag väntar ett par dagar innan jag testar igen :(

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16