Inlägg från: mariatheresia |Visa alla inlägg
  • mariatheresia

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej

Hoppar in i er tråd jag med, plockat ut spiral och påbörjat första försöket till tredje barnet nu, har en grym första äl som känns i hela kroppen.

Har en 7 och 4 åring, åldern emot mig men är så jäkla sugen och vägrar ge upp förrän vi gett det åtminstone 6 mån. Barnmorskan sa åt mig att kämpa på och att åldern inte var så relevant men har passerat 40 och de säger ju att det är svårare då.

• mariatheresia
    No Name skrev 2015-09-01 12:52:02 följande:

Fniss min man hjälpte till :D hihi å vad jag längtar efter ÄL nu <3

Vilken typ av spiral hade du? Tog min hs den 10 aug, haft första mensen nu så väntar på äl jag med

Hade dock äl den vecka som den plockades ur men prickade väl inte in rätt tillfälle eller så var det för tidigt
  • mariatheresia
    No Name skrev 2015-09-01 17:55:33 följande:

Hade HS :) jag blir lite fundersam för idag har jag haft en normalmensblödning igår blödde jag nästan inget så jag undrar om jag tog ut den mitt i mensstarten (livmodertappen var rakt ner och jättelätt att få tag i trådarna) så förhoppningsvis så är det inte toklänge kvar till ÄL (har beställt stickor för att lära mig min kropp igen)

När jag tog ut min HS med 3e barnet så blödde jag nästan ingenting :) det tog sig då på 3e försöket :)

Skönt att det gick så fort ju, har nog åldern emot mig här men viljan finns och kroppen skriker jag vill bli gravid så vi får se

Hade problem med rikliga blödningar så HS var det bästa alternativet och nu vid första mensen insåg jag hur skönt det varit att ha sluppit detta blodbad
  • mariatheresia

Usch vad jobbigt men såklart det bästa ändå.

Jag började testa dag 10 i min cykel och dag 12 fick jag utslag som ökade och var maxade dag 14 och 15. Min cykel är 28 dagar.

Kör med billiga stickor som har funkat, känner av min äl ganska rejält. Jobbar också på en trea

Annixen skrev 2015-09-12 20:36:31 följande:

Jag hakar på!

Längtar efter en trea. Gjorde nyligen abort i v 22 pga hjärtmissbildning. Är så inställd på ny bebis men har aldrig planerat innan. Tips!

När börjar man med ÄL tester?

• mariatheresia

6 dagar kvar till bim hur ska man hålla sig från att testa, t?ötthet så det förslår så klarar man att hålla sig i helgen hittar ju massor av symtom som säkert kan vara annat men det enda jag inte har är iaf pms

• mariatheresia

Så skönt att man inte är ensam om detta då

Testade i morse så klart och givetvis blankt. Har massa spänningar i livmodern och värk från och till. Försöker att inte tänka på det men beställde några test på apotea som kommer på måndag. Måste måste hålla mig tills dess

• mariatheresia

Tror jag är ganska sund men har ju lite kilo som borde bort. Heltidsarbete som förskollärare och 2 barn håller mig igång. Inte mycket ensamt så får ju smyga upp på morgonen och testa

YellowSubmarine skrev 2015-09-18 14:51:22 följande:

Haha ja, jag brukar springa till Apoteket när jag inte klarat att vänta på beställningar. :)

Hur lever du när du väntar, har du en nyttig kosthållning eller börjar du med det när du har fått ett plus? Jag vräker i mig godis och onyttigheter just nu för att jag blir så oerhört rastlös i detta mellan varven.

• mariatheresia

Också bim på torsdag, känner mig väldigt gravid

Andra försöket till barn nr 3

Har beställt test som kommer imorgon så testar tidigast tisdag men ska försöka hålla mig

misslina skrev 2015-09-20 10:31:34 följande:

Jag går och väntar på ett plus... Otålig.. Bim på torsdag eller fredag! Skitnervös! Detta är tredje försöker på tredje barnet. Är så rädd att bli besviken.

Jag tycker jag känner mig annorlunda denna månad än dom andra två månaderna, men säkert bara inbillning. En känsla . Har haft mycket molvärk denna månad. Så jag hoppas att det inte är mensen som är på gång.

Nu håller jag bara på att dividera med mig själv om jag ska testa nåt innan bim eller inte... Tror jag ska försöka hålla mig!

• mariatheresia

Jag vaknade med mensont fick svagt rosa på pappret sen inget mer på 3 timmar mer än molande värk. Har glömt kolla tempen. Fasiken hatar också dessa dagar. Har aldrig fått mens före dag 28 och idag är det dag 26 så fattar inget

• mariatheresia

Samma här men fan dag 26 jag räknade fel förra månaden. Började räkna när mensen tog fart kanske ska räkna direkt från start då? När börjar ni räkna

No Name skrev 2015-09-21 15:17:51 följande:

Svagt brunrosa på pappret nyss:( antagligen så är mensen i antågande då :( nåja då är det bara å räkna fram äl igen då

• mariatheresia

Kom igång idag inget under natten så trodde först att gårdagen var en niddis kanske. Räknar från idag så nästa BIM runt 18 okt och äl i månadskiftet. 3 försöket då så får vi se om räkningen stämmer bättre.

• mariatheresia

Alltså jag vet inte vad jag ska tro, lite rosa på pappret vid toa besök under dagen inget annat. Vad tror ni?

• mariatheresia

Hade den 9-10 och brukar har 28 dagars cykel så beräknad mens är på tors den 23 men detta började igår. Har kroppen börjat bråka med mig nu bara för att vi startat bebisverkstad

• mariatheresia

Tog ut hormonspiral i somras men enligt bm skulle allt vara som vanligt någon dag senare eftersom den innehåller så lite hormoner, ramlade rakt in i ägglossning de lux och fick tillbaka min gamla mens som om inget hade hänt. Hade hs pga rikliga blödningar och kan inte påstå att jag tycker det är så kul nu när man får mensen

• mariatheresia

Tänker precis så, här var det mörkrött i pappret så det är kört denna gång med. Ger dock inte upp utan kör på några omgångar till innan jag deppar ner. Är också nöjd med de 2 men man blir ju frustrerad när man lyckats få till det klockrent och sen kör de förbi bara. Vi kör på en Juli bebis båda mina har det taget ca 6 månader att bli gravid så jag har 3 försök kvar

misslina skrev 2015-09-23 05:35:00 följande:

Nu droppade temperaturen som en sten....36.4, så nu inväntar jag mensen.

Är så jäkla ledsen och besviken just nu. Och arg! Varför ska brösten ömma och svälla en och en halv vecka innan mens. Varför ska man ha molvärk en och en halv vecka innan mens och lura en på det här sättet! Varför ska man känna sig annorlunda som jag inte känt under de andra månaderna vi försökt. Blir så jäkla arg!!! Vad är det för fel?? Varför går det inte? Vi prickar in äl jättebra! Med våra andra två barn har det gått på första försöket! Och nu vill det sig inte? Och jag är så

Otroligt tacksam över dom två underbara barn vi redan har. Men är så sjukt besviken just nu att det inte vill bli en tredje! Förlåt för detta negativa meddelandet just nu men just nu vill jag bara ge upp! Kommer lämna fl ett tag... Vi ses kanske om några veckor'

Lycka till alla! Kram

• mariatheresia

Dags igen för nedräkning 3 försöket nu till en trea bim 20 okt. Äl stickorna starka igår men tror att de inte visar helt korrekt för har alla symtom på äl idag så nu har vi myst 2 dagar och så får det väl bli ikväll. Lovat mig själv att inte testa alls före bim denna gång så vi får väl se när det närmar sig. Den sista gången kom ju blödningen 2 dagar före så min cykel var 26 dagar

• mariatheresia

Hoppas ni lyckas. Du fick mig att känna mig lite gammal men skitsamma man är inte äldre än man gör sig. Var 34 när jag fick min första, 37 med tvåan och nu 41. Har inte haft några problem att bli gravid de 2 gångerna och har ett mf mellan barnen. När har du bim?

Anonym (Mamma till 2 vill ha fler) skrev 2015-10-09 16:48:23 följande:

Försöker förfullt nu med 3:a! Myst mkt nu och tycker mig känna ömhet och som mensvärk aktigt redan?! I svanken och nedre magen! Hade ljus rött strimmad flytning igår och idag?! Vad kan detta vara?! Någon som varit med om detta?? Samt frusen av mig och rätt som det är varm! Typ kallsvettas?!

Antingen spelar kroppen mig ett spratt eller så börjar det hända nåt denna gången! Försöker på allvar nu, men försökt totalt i dryga halvåret men inte haft så stor betydelse för när det blir, men nu känner vi att det börjar bli dags! Man blir ju inte yngre med åren heller! jag snart 31 & sambon snart 38år! Vet man skall inte tänka så, men man gör det ändå! Min klocka tickar iaf snabbare nu! Tänk vilken gåva man kan få äran att vara förälder till, varje barn är så fascinerande tycker jag! Och kvinnokroppen helt fantastisk! <3

• mariatheresia

Trodde jag var klar med min familj men efter husköp och renovering så började min längtan växa och när mannen en dag sa att han ville ha en till så var jag inte sen attatt säga ja direkt. 3 försöket nu så inväntar bim 20 okt. Har jämna cyklar på 26-28 dagar med äl dag 15-16, testat med stickor. Kroppen är redo så hoppas vi lyckas snart

Anonym (Mamma till 2 vill ha fler) skrev 2015-10-09 21:30:33 följande:

Har bim om 2-3 veckor! Är lite olika ibland 22dagar emellan och ibland 27-28-29. Haft ägglossning strax efter mens tidigare så därför försöker vi lite innan och direkt efter nu för att se om detta funkar då! kan ju faktiskt vara så att vi försökt vid fel tillfällen! Var inte meningen att du skulle känna så!! Alla är ju olika och allas liv, kroppar, känslor och förhållandestatusar ser olika ut, m.m jag personligen känner för att ha iaf ett barn till nu, eller helst igår! Så otroligt stark längtan nu, var väl mer så jag menade! försöker ni bli gravid igen? Eller du kanske redan är det?

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16