• SamsonS

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!!
    Vi har precis börjat försöka på nr 2 :) första försöket denna månaden.
    Enligt appen ska jag ha ÄL imorgon, men misstänker att jag hade den söndag eller måndag. Sexade i lördags, men håller tummarna ändå.
    Blir inte jättebesviken om det inte blir nu, gifter oss 22/8 så har annat att tänka på :)

Enligt appen BIM 20/8, men vad jag själv tror 17-18/8 :)

• SamsonS

Tack! :)

Hon blev 4 nu i juli. Vi hade säkert redan haft ett barn till om om det inte vore för att jag blev av med mitt jobb för 2 år sen. Nu har jag fått en ny fast tjänst så nu känns det säkert igen :)

Jag är också av den otåliga typen :P vill att allt ska hända på en gång när man väl bestämt sig!

• SamsonS

Vad skönt! Vad jobbar du med?
    Det förstår jag. Har själv aldrig fått missfall men kan ju bara tänka mig hur det skulle kännas :(

• SamsonS
    kaktusen skrev 2015-08-06 12:54:12 följande:
    Jag är kock på en skola:)

Vad jobbar du med?

Ja jag borde inte googla så mycket som jag gör heller. Blir så orolig. Haha

Men mina vänner har barn allihop, ingen har planerat dom. Dom har ju druckit och ätit och rökt och snusat tills typ vecka 6-8, då de inte vetat om graviditeten och ingen har fått missfall. Så jag oroar mig nog väldigt mycket i onödan är jag rädd.
    Jag jobbar som undersköterska på förlossningen/BB, så man blir ju inte mindre sugen bär man får vara med om en förlossning nästan varje dag :P

Det är först nu detta året som två av våra vänner har fått sina första barn. Vi var först i vårt "gäng", jag var precis fylld 22 när dottern föddes. Vet nu att våra bästa vänner planerar att börja försöka i höst, hade varit så himla kul att ha någon att vara mammaledig med :)
  • SamsonS

Fick tidigare idag en skarp ilande smärta i magen på höger sida. Gick över efter någon minut. Minns att när jag blev gravid med dottern vaknade jag 2 nätter av att jag fick så, innan jag visste att jag var gravid.

Läste att ägget fäster efter 5-6 dagar och har jag känt på mig rätt så hade jag ju ÄL söndag/måndag,alltså 5-6 dagar sen... Så håller tummarna lite extra hårt nu :)

• SamsonS

Hej tjejer!
    Hur går det för er?

Inatt kände jag den där skarpa ilande smärtan igen, och sen dess svag molvärk. Tänkt att jag ska testa på lördag, är då äl+13 :) men det är svårt att låta bli att testa, hade gärna gjort det redan nu ;) fast jag vet att det inte skulle visa något ändå!

• SamsonS

Alltså, jag kunde verkligen inte hålla mig, och nu blev jag osäker. Jag vet ju att det var helt onödigt att testa nu...

• SamsonS
    kaktusen skrev 2015-08-10 17:05:12 följande:

vet du? jag gjorde PRECIS samma sak..

Känner mig så dum nu efteråt, för nu blev jag än mer förvirrad.

Hoppas att dagarna går fort nu så vi kan testa än en gång!

Haha eller hur!! Har 2 test kvar, tänker ta ett på onsdag och visar det samma/inget så blir det ett till på lördag :)
  • SamsonS

Blank sticka idag så det förra var ett spök. Men är bara på BIM -4-5 idag så det blir fler tester :)

• SamsonS

BIM -2,3 idag och fortfarande negativa test. Vet att det fortfarande inte är försent men börjar ge upp denna månaden lite nu.

Men har ändå molvärk varje dag och har blivit finnig i hela ansiktet, vilket jag aldrig brukar bli...

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16