Går, hallicunerar och pratar ofta i sömnen hjälp!!!!!
Hej! Jag jag ska försöka dra en lång historia kort.
Nästan varje natt pratar jag samt rör mig väldigt mycket i sömnen. Drömmer ofta väldigt konstiga drömmar och får ofta för mig att det är något/någon i sovrummet. Har tex fått för mig att våran brandvarnare som blinkar rött både har varit en bomb och ett flygplan som ska krascha, sen har jag klivit upp i panik och kollat var det är sen har jag vaknat någonstans på vägen och insett att det bara varit en dröm. Vaknar även nästan varje natt och frågar vem som är där och stirrar ut mot dörren. Creeepy om du frågar mig. Min pojkvän kan knappt sova i samma säng då även han störs väldigt mycket av detta, han försöker alltid lugna mig när det händer men även han tycker det är obehagligt eftersom jag ofta vaknar helt Svettig och har panik. Har alltid drömt mycket och pratat lite i sömnen, men nu senaste månaderna har det blivit värre. Vill även tillägga att jag kommer oftast ihåg dagen efter vad jag drömt. . Är det någon som känner igen sig och finns det någon diagnos på detta eller något man kan göra för att få bort det? Är ibland rädd för att gå och lägga mig för jag tycker det är så obehagligt att drömma alla dessa drömmar....