• Jonnaaa

Går, hallicunerar och pratar ofta i sömnen hjälp!!!!!

Hej! Jag jag ska försöka dra en lång historia kort.

Nästan varje natt pratar jag samt rör mig väldigt mycket i sömnen. Drömmer ofta väldigt konstiga drömmar och får ofta för mig att det är något/någon i sovrummet. Har tex fått för mig att våran brandvarnare som blinkar rött både har varit en bomb och ett flygplan som ska krascha, sen har jag klivit upp i panik och kollat var det är sen har jag vaknat någonstans på vägen och insett att det bara varit en dröm. Vaknar även nästan varje natt och frågar vem som är där och stirrar ut mot dörren. Creeepy om du frågar mig. Min pojkvän kan knappt sova i samma säng då även han störs väldigt mycket av detta, han försöker alltid lugna mig när det händer men även han tycker det är obehagligt eftersom jag ofta vaknar helt Svettig och har panik. Har alltid drömt mycket och pratat lite i sömnen, men nu senaste månaderna har det blivit värre. Vill även tillägga att jag kommer oftast ihåg dagen efter vad jag drömt. . Är det någon som känner igen sig och finns det någon diagnos på detta eller något man kan göra för att få bort det? Är ibland rädd för att gå och lägga mig för jag tycker det är så obehagligt att drömma alla dessa drömmar....

• Svar på tråden Går, hallicunerar och pratar ofta i sömnen hjälp!!!!!
  • Birgitta02

Äter du några mediciner? Sånt kan nämligen påverka.

• poppe72

Jag har det ungefär sådär och har förstått att det kan bero på att jag äter medicin som kan ge den biverkningen.

• Jonnaaa

Jag äter inte en enda medicin förutom neovletta p-piller som jag ätit i 6 år så är ingen biverkning av mediciner...

• Anonym (Hallucinationer)

Jag är likadan! Vaknar ofta att jag ser konstiga saker på väggarna och kan precis som du få saker att se ut som någonting helt annat. Även fast jag tänder lampan kan de konstiga sakerna finnas kvar i några sekunder. Jag äter inga mediciner. Inte ens p piller. Det som är märkligt är att de två gånger jag väntat barn så har jag inte haft sådana här saker. Men så fort barnen var födda började det igen. Så skumt! Har aldrig hört någon annan som haft så här . Men det är ju inget man skryter om direkt heller . Min man tycker det låter helt galet!

• Bananen

Jag är likadan. Jag ser saker som inte är där sen vaknar jag och ser att det är en morgonrock. Har hört från läkare att det är vanligt.

Det blir alltid värre framåt natten
Svar på tråden Går, hallicunerar och pratar ofta i sömnen hjälp!!!!!