• malintherese01

Sammandragning var 6 minut, sedan avtar?

Hej!

Haft sammandragningar som gjort någolunda ont med 6 minuter i mellan.. Tänkte att nu äntligen drar de igång! Är i vecka 39+3...

Men nu sista timmen har de avtagit och jag har bara haft kanske två stycken..

Lurades det bara eller kan jag ändå hoppas att det är på gång?

• Svar på tråden Sammandragning var 6 minut, sedan avtar?
  • aztec

Hur länge höll de på? Jag hade också så i ca 6h för att de sen avtog med kanske 15-30min emellan varje i 6h till (jag kunde vila då) men sen började de dra igång igen och hon var ute några timmar senare.. Så kanske är på g?

• malintherese01
    aztec skrev 2015-08-03 19:42:31 följande:

Hur länge höll de på? Jag hade också så i ca 6h för att de sen avtog med kanske 15-30min emellan varje i 6h till (jag kunde vila då) men sen började de dra igång igen och hon var ute några timmar senare.. Så kanske är på g?

Dom tätare sammandragningarna höll på i ca två-tre timmar med 6 minuters mellanrum... Nu är de mellan 20-30 minuter mellan och man blir ju lite uppgiven då :p

Ja jag hoppas ju verkligen det är på gång! :)
  • Minza83

Jag har haft så i flera månader (med alla mina barn).. Väntar nu nr 4, v 39+5 idag :O men ingen bebis ännu.. Haft teckenblödning och tonvis med slempropp med.. Men nej detta är den mest envisa bebisen .. Baaaah!

• malintherese01
    Minza83 skrev 2015-08-03 19:46:02 följande:

Jag har haft så i flera månader (med alla mina barn).. Väntar nu nr 4, v 39+5 idag :O men ingen bebis ännu.. Haft teckenblödning och tonvis med slempropp med.. Men nej detta är den mest envisa bebisen .. Baaaah!

Åh vad jobbigt! Här har de inte kommit någon slempropp heller.. Väntar och väntar för mina höfter har varit åt helsike flera månader. Sambon får hjälpa mig upp ur sängen på morgonen för de gör så ont. Så man vill ju bara att det ska starta! :)

Har du många år mellan födslarna?
  • aztec
    malintherese01 skrev 2015-08-03 19:45:51 följande:

Dom tätare sammandragningarna höll på i ca två-tre timmar med 6 minuters mellanrum... Nu är de mellan 20-30 minuter mellan och man blir ju lite uppgiven då :p

Ja jag hoppas ju verkligen det är på gång! :)

Kanske jag hade lite tur att det kom igång igen, hehe. Åkte faktiskt in (ringde först) och kollade när de avtog, de hade lugnt på förlossningen så de hade tid att kolla till mig, var öppen 4cm men eftersom de avtagit valde jag åka hem ist, sov en timme.
  • malintherese01
    aztec skrev 2015-08-03 19:53:07 följande:

Kanske jag hade lite tur att det kom igång igen, hehe. Åkte faktiskt in (ringde först) och kollade när de avtog, de hade lugnt på förlossningen så de hade tid att kolla till mig, var öppen 4cm men eftersom de avtagit valde jag åka hem ist, sov en timme.

Ja nu tycker jag bara det blir mindre och mindre sammandragningar här, så hoppet att de strax blir bebis har försvunnit :p

Ska försöka fokusera på att vila/sova mycket jag också istället..

Med barn nummer 1 (som var för snart 9 år sedan!) hade jag extrema förvärkar i två dygn, och sen när jag äntligen fick komma in så tog hon 16 timmar på sig att komma ut! Vill gärna inte ha en repris på det ;)
Svar på tråden Sammandragning var 6 minut, sedan avtar?