Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-09-12 12:54:47 följande:
    Ekonomin växer så klart om man blir fler.
    Ju fler som flyttar hit desto fler anammar även svensk kultur, vilket även "Sverigevännerna" borde gilla.
    Problemet är det där som kallas välfärdsstat.
    Ekonomin växer om fler får jobb, vilket har visat sig vara en svår uppgift för många invandrare.

Du tror att människor som flyttar hit från en annan kultur - muslimsk kultur - anammar svensk kultur bara så där?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    enånittitre skrev 2015-09-14 15:34:32 följande:

4503 asylsökare vecka 37, endast 500 personer till så slås rekordet från 90-talet!

Det är fler än så om man räknar med mörkertalet. Media rapporterade förra veckan att privatpersoner kom och tog med sig flyktingar när de anlände till Sverige - de har antagligen redan gömt sig för myndigheterna av olika skäl.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Glöm 2000 asylsökare i veckan. Nu kommer det 2000 asylsökare om dagen, enligt Aftonbladet.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Ego Lovers skrev 2015-09-18 23:31:38 följande:
    Gör det verkligen det när Ungern och Kroatien stängd gränserna?
    Ljuger svensk media? Skrattande
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 09:20:44 följande:
    Har du någon källa på att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige så att vi kan bedöma om det är någon som ljuger.
    Jag skrev inte att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige. Jag skrev att det kommer 2000 asylsökare i veckan. Det är en ganska stor skillnad.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 09:40:50 följande:
    Vad är skillnaden menar du? Varför länkar du inte bara till källan så att vi får se vad det står?
    För det är inte tillåtet att länka till hatsajter som Aftonbladet.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 09:40:50 följande:
    Vad är skillnaden menar du? Varför länkar du inte bara till källan så att vi får se vad det står?
    Skillnaden är att det kommer 2000 asylsökare om dagen. Några hundra av dessa åker vidare med SJ-tåg till Norrland för att ta sig vidare till Finland med bussar. Flyktingar behöver inte betala för att åka med SJ-tåg så vem som helst med utländsk påbrå kan säga att de är flyktingar och så åker de med gratis. SJ-anställda har själva vittnat om detta.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 10:07:44 följande:
    Gert, lyd ett råd och upphör med ifrågasätta om andra ljuger. här är det du som slirar på sanningen. Så här stod det i AB artikeln:

"Utöver de 1 000 personer som söker asyl, så kommer det dessutom ytterligare mellan 800 och 1 000 flyktingar till Sverige varje dag. De  söker sig vidare till andra länder, framför allt Finland".

Just nu så är det, enligt Aftonbladet, 1000 personer per dag som söker asyl i Sverige.

www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21431599.ab
    Så uppemot 1000 flyktingar per dag får åka med gratis på SJ-tåg genom hela Sverige. Vilka är det som betalar detta då? Jo, det betalar skattebetalarna.

Menar du att Sverige bryter mot Dublinförordningen och andra konventioner när Sverige inte tar dessa 800-1000 flyktingars fingeravtryck?

Sverige som anklagar Danmark för att göra likadant. Hyckleriet är stort i Sverige.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 10:31:37 följande:

Det var när Danmark så tydligt visade att de inte respekterade Dublinförordningen som Sverige gjorde likadant. 

När Danmark släppte igenom alla asylansökanden skickade de samtidigt jobbet på Sverige. Vi skulle därmed administrera  tusen asylansökningar till Sverige och tusen asylansökande till Finland.

Egentligen visar det som har hänt de senaste dagarna att Dublinförordningen inte fungerar och behöver skrotas. Därför är det så bra att Sveriges, Tysklands och Österrikes regeringar driver på arbetet med att samordna Europas flyktingmottagande.

Det var en patetisk ursäkt. Sverige har aldrig respekterat Dublinförordningen och den har aldrig fungerat vilket SD har sagt hela tiden.

Jag tycker att det är bra att Tyskland nu skärper sina kontroller, drar ner bidragen och skickar tillbaka illegala flyktingar. Förhoppningsvis kommer Sverige göra likadant men ingenting tyder på det så länge nuvarande regering har makten.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-20 16:34:58 följande:
    Tack och lov! Jag blev riktigt orolig igår när du igår påstod att det kom 2 000 flyktingar om dagen (14 000 per vecka).

6 000 flyktingar per vecka är ju mer än en halvering bara sedan igår! Med den här takten så är invandringen snart tillbaka till mer normal nivå.
    Tycker du inte att 6.000 asylsökare i veckan är normalt?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-20 16:43:43 följande:
    Nej, var har jag sagt det?
    Jag är bara så glad över att du informerar oss här på FL om att den svenska invandringen har mer än halverats sedan igår. Tack Gert!
    Den har tredubblats på bara några veckor.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-20 17:39:31 följande:
    Ja men jämfört med igår så har invandringen mer än halverats. Du verkar tycka att det är viktigt att hålla koll på den dagliga statistiken så då tycker jag att vi gläds åt den kraftiga minskningen!
    Att det har kommit 2000 asylsökare om dagen har till och med Aftonbladet gått ut med. Det betyder inte att alla söker asyl i Sverige. Dock så är det 2000 asylsökare som tar sig in i landet.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige