Första barnet 2016 (Stockholm)
Ja det är hans första gång. Hoppas att det ska kännas mer verkligt för honom!
Ja man är ju orolig och har fler frågor liksom
Ah ok, då är NC nog bättre trots allt. Men spännande att få 'facit' i v18 :)
Ja det är hans första gång. Hoppas att det ska kännas mer verkligt för honom!
Ja man är ju orolig och har fler frågor liksom
Precis!
Dock är jag inbokad för RUL först i vecka 20. Men det längtar man ju till! Vi ska ta reda på könet då också, det ska bli så härligt att få veta lite mer om vem som gömmer sig där inne!
Vi bokade in det vid inskrivningen. Det och nästa besök hos BM. Skönt att veta när det är dags i god tid så jag kan synka med jobb. Men det var inte jag som tog upp det. Det var en del av inskrivningen
Hej alla!
Berättade för min familj i helgen. Det var fantastiskt!
Jag gav min mamma ett smycke det stod "mormor" på, min syster ett där stod "moster" och pappa ett armband med "morfar". Min mamma öppnade först och stirrade en lång stund utan att riktigt förstå, min pappa slet upp sitt och förstod direkt och kom och kramades. Då släppte det för de andra. Min bror som fått reda på hemligheten av ett misstag genom min svägerska (som jag berättade för att vi umgås en hel helg när jag mådde dåligt), smygfilmade allt. Det var så underbart och ett kul minne att ha
Berättade även för chefen idag. Det kändes mycket bättre än väntat.
Nu väntar KUB på torsdag. Efter den och om allt ser bra ut så kommer vi att börja berätta för alla våra vänner och då kommer det inte vara hemligt längre.
Ska bli så skönt! Att hålla hemligheter är inget jag gillar :)
Hoppas alla andra har haft en bra helg!
Lycka till med KUB på torsdag, Nils-Eric! Det kommer säkert att gå bra, det är det absolut mest sannolika.
Var själv toknervös inför vårt KUB-ul i måndags och du är inte ensam om att oroa dig för MA. Det har varit min absolut största skräck! Nu gick det bra och KUB-en blev istället en helt fantastisk stund med noggrann genomgång av bebisen och chansen att ställa alla frågor man vill :) Och man får med sig bilder hem!
Längtar nu mest till RUL i v 18 och sparkarna därefter.... :)
Vad härligt att känna sig som vanligt! Tänker jag, men då inleder jag fortf mina dagar med att kräkas trors att jag är i v15 nu. Och jag är glad över att bulan växer, även om jag verkar växa överallt annars också tyvärr :) Syns det ingenting alls på dig, Nils-Eric?
Grattis alla till lyckade KUB-test och UL! Ha en fin hösthelg :)
Stackare som kräks. Har det inte blivit bättre alls? Hoppas det går över snart!
Det syns enligt mig själv. Jag känner mig fluffig och tjock. Men alla kläder passar och jag har ingen bula...
Syns det på dig?
Skönt att du åtminstone känner att det börjar avta. Även om jag förstår att det är jobbigt än!
Mina bröst har inte blivit större. De var dock stora från början. Haha! Första tecknet var att de var ömma men det har helt gått över.
Tror jag gått upp något kilo. Men det skulle lika gärna vara så att jag ätit lite sämre. Önskar att jag känt som du, att jag var vältränad innan. Det är något jag ångrar. Att jag inte tränade mer innan. Nu försöker jag men det blir mest Pw!
Vilken skillnad på era magar, Bebisfeber84 och Nils-Eric! Man kan knappt tro att ni är ungefär lika långt in i graviditeten :) Jag ser mer ut som Bebisfeber84, men har inte lika tydligt put.
Och Nils-Eric, "fluffig" skulle jag då inte beskriva dig som. Atletisk och smal! Bulan kommer synas jättetydligt när den väl kommer!
Grattis till lyckat barnvagnsköp!
Tack! Får hoppas jag är lika nöjd i mars när bebis kommer :)
Vilken vagn har du siktat in dig på?
Får man se en bild på din mage kanske?
Jag är faktiskt lite fluffig. Det märks att jag varit mer hungrig på sistone. Magen har lite extra vaddering, men tyvärr saknar jag den där kulan! Tur kanske det. Jobbar som officer och min uniform är inte gjort för en mamma-mage :-P
Någon som börjat känna sparkar? Jag går in i vecka 16 idag och jag känner ingenting.
Känner mig verkligen inte ens gravid (på gott och ont såklart). Önskar att allt kickar igång ordentligt snart!