Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

BF sep, okt eller nov som bor i Skåne?

Hejhej!

Bor i Helsingborg och har bf 10 oktober är det ert första barn?

• Fröken Smilla

Första barnet, ska bli en liten flicka om bm på RUL hade rätt tror det var rätt tydligt men man kan ju aldrig vara helt säker.

Har du mått bra och så under grav?

• Fröken Smilla
    teamtoffie skrev 2015-07-29 14:06:29 följande:

Vad roligt:) man kunde se ganska tydligt när vi gjorde ultraljudet med. Illamående en månad sen försvann det som tur. Nu är jag sjukskriven på grund av för lågt blodtryck, och har börjat få sammandragningar lite då och då. Själv?

Jodå allt har rullat på rätt bra här. Har lite foglossning i blygdbenet, hade tidigare problem med svullna fötter och huvudvärk men det har försvunnit. Märker dock att man blir segare och behöver mer vila.

Kul att se fler här, som dessutom befinner sig i samma område verkar bara vara jag som väntar den första dock är lite nybörjare på allt!
  • Fröken Smilla
    lillasysterlou skrev 2015-08-05 22:24:28 följande:

Lite spännande med första barnet kan ja tänka? Det va en väldigt stor grej när ja vänts första. Då blev jag aldrig mätt på kunskap och ville veta allt. Nu vet vi inte ens könet och har inte gjort en super grejj av det hela. Men det va himla spännande första gången.

Ja man slukar verkligen all info man kommer åt, på gott och ont. Det finns alldeles för mycket att läsa här på FL. Vår lilla tjej är dessutom en IVF-bebis så jag har haft stenkoll på det mesta. Just nu har jag släppt lite på kontrollen, och det är skönt.

Kul med ännu fler i tråden som också bor i NV-Skåne!

Hur har ni andra mått under graviditeten? Jag har haft en besvärlig natt, med massa ont i höfterna. Tror jag fick betala för att jag gick runt i Ängelholm några timmar igår.
  • Fröken Smilla

Teamtoffle - det går lite upp och ner. Inatt var det helt ok. Försöker stretcha ut höfterna lite inför nätterna, det verkar ha hjälpt.

Låter inte roligt med sammandragningar. Jag brukar få nån liten på morgonen när jag vänder mig i sängen men den släpper fort och jag märker bara av det genom att magen blir hård.

• Fröken Smilla

Jag hänger gärna på en facebookgrupp också

• Fröken Smilla

Jag har skickat mitt namn men inte blivit addad än... Men teamtoffie kanske har annat för sig nu i helgen

• Fröken Smilla
    teamtoffie skrev 2015-08-16 22:11:13 följande:

Hej. Jag har hittat de flesta av er på fb. De jag inte har hittat har jag meddelat.

Sorry att det tog tid har inte varit hemma på hela helgen.

Lillaysterlou- vilken otis att få det med men vad bra att du mår bättre nu. Du får ta det extra lugnt nu då!. Vad för typ av pyssel gör du? Jag bli lätt rastlös och behöver pyssel.

Hittade du mig? Har inte fått nån inbjudan på fb. Är lite osäker på vilka säkerhetsinställningar jag har...

På tal om pyssel så lärde jag mig virka nyss och virkade en filt till bebisen nu i veckan. Blev riktigt bra och det är väldigt avslappnande att virka så det rekommenderar jag
  • Fröken Smilla

Kollade mina inställningar, har bara tillåtit vänners vänner att kunna skicka vänförfrågan. Har ändrat nu så om det inte funkat tidigare så bör det funka nu :)

Svar på tråden BF sep, okt eller nov som bor i Skåne?