Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

En del näthat är tydligen OK?

nihka skrev 2015-07-28 20:58:20 följande:

Men du vet inte min syn eftersom jag inte delgett den och därmed vet du heller inte hur jag mäter. Du pratar inte med en av dina cardboard copy konstruktioner av konceptet "kvinna" nu utan med en individ

Ja, ämnet är näthat, manshat och kvinnohat. Hur förklarar ditt beteende med att avfärda alla kvinnor efter dina egna (negativa) konstruktioner av hur kvinnor är?

Jag avfärdar inte kvinnor. Dock baseras min syn på kvinnor på fakta.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-28 21:11:27 följande:

Gör den? Du visade just med mig att du INTE gjorde det utan uttalade dig i stället HELT utan faktaunderlag: du vet inte min syn eftersom jag inte delgett den och därmed vet du heller inte hur jag mäter.

På samma sätt som du avfärdade Zara Larsson när du pratade om hennes syn utan att veta något.

Jag har inte avfärdat dig. Du är välkommen att prata.

Jag bara konstaterade att de uttalanden jag hört av henne varit typiska politiska floskler hämtade från svensk debatt.

Jag ser ingen anledning att ta min tid till att lyssna mer på henne. Däremot ska jag lyssna på Alice Teodorescus sommarprat när jag får tid.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-28 21:37:09 följande:

Jo, man avfärdar någon när man påstår att:

"Du har bara en rigid syn på vad sund kvinnosyn är. Majoriteten män har störd kvinnosyn med dina mått mätt." UTAN att ha den minsta aning vad en person har för syn och mått. Det är att avfärda BIG time.

Ja, jag lyssnade på Alice Teodorescus sommarprat också och hon hade liksom Zara mycket tankvärt att delge även om de i en del aspekter var varandras motsatser. Fast likheterna var fler. Samma glöd och osvikliga tro på sin förmåga att komma framåt.

Jag avfärdade bara dina påståenden om "väldigt störd kvinnosyn".

Vad var det som var tänkvärt med Zara Larasons sommarprat?
  • grind
    Har gjort det skrev 2015-07-28 22:28:42 följande:

Jag har lyssnat på programmet och hon säger många tänkvärda saker men jag ställer mig samma fråga som någon innan: Varför är det okej att hata män?

Var ska alla män buntas ihop med psykfallen? Vad är vitsen med det?

Vad är det för skillnad på att hata alla män för att några är idioter mot rasister som hatar alla  alla invandrare för att några är idioter?

Kan någon förklara??

Det handlar om makt. Manshatet är bara ett verktyg som feminismen använder för att erövra den.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-28 23:29:49 följande:

Ja, varför gjorde du det?

För att du inte vet vad jag har för kvinnosyn mer än i enstaka fragment.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-28 23:29:49 följande:

Att hon vet vad hon vill, är oerhört tydlig och balanserar på randen av odräglig kaxighet utan att passera gränsen utan istället visar en sårbarhet. Hon når ut och når fram och även om du inte vill lyssna på henne så gör så många andra det att du inte kommer att undkomma henne helt, så det är lika bra att ha hört henne first hand. Hon är bara 17 år och med hennes raketframfart är det hissnade att tänka sig vad hon kan komma att hinna uppnå i livet.

Det är ju starkt att bli så framgångsrik sångerska. Fast det är ju också det hon är omtalad för och inte sina politiska alster.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-28 23:50:37 följande:

Där har du fel igen. Orsaken till medelålders män uttrycker sina önskemål till henne om att hon ska våldtas och mordhotar henne är inte för hennes sånger.

Det har jag inte påstått heller. Det är naturligtvis för hennes feministiska åsikter.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-28 23:46:18 följande:

Se där har du fel. Jag vet mer om din syn är du om min för att jag lyssnar bredare än vad du gör.

Du fyller i så fall i luckorna med fördomar och det är där det går fel.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-29 00:05:53 följande:

Jo, det påstod du visst: "Det är ju starkt att bli så framgångsrik sångerska. Fast det är ju också det hon är omtalad för och inte sina politiska alster."

Eller du kanske inte kände till att hon är omtalad för något annat än sina sånger? Så var det det där med att lyssna brett.

Allt är relativt.

Detta feministsidospåret känns litet i förhållande till hennes hits som haft miljontals lyssnare.
  • grind
    nihka skrev 2015-07-29 00:10:07 följande:

Vilka luckor? Du har ju vräkt ur dig din syn i åratal här och jag är läskunnig.

Nja, att kvinnor är känslodrivna och män mer logiska? Det är ingen kontroversiell åsikt i världen utan norm.
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?