Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

En del näthat är tydligen OK?

Manshat är en naturlig reaktion. Män inser att kvinnor inte kan styra och tar rodret. Problemet är att vissa kvinnor inte förstår sitt eget bästa utan har svårt att acceptera detta.

Även kvinnohat är en naturlig reaktion då det är en konsekvens av mäns förakt för kvinnors sätt att hantera makt. Kvinnorna agerar känslodrivet och naivt vilket får negativa konsekvenser för samhället i stort.

• grind
    puss skrev 2015-07-28 16:57:18 följande:

Ja, typiskt margret Thatcher att vara så känslostyrd och ställa till det så.

Bättre med idi amin.

Enstaka individer saknar betydelse då det är det normativa beteendet för män och kvinnor med makt som påverkar oss.

I Sverige har vi större kvinnohat än i Norge just för att kvinnor har mer politisk makt med allt vad det leder till.
  • grind

@puss

Nu agerar typiskt kvinnligt och tar upp sådant som är fullständigt irrelevant.

Vad tror du själv att kvinnohatet och manshatet i Sverige beror på? Tycker du att det är tecken på ett friskt samhälle?

• grind

Ovanstående inlägg var till nihka men även puss får gärna besvara frågorna.

• grind

@puss

Nej.mitt privatliv eller Thstchers beteende är inte vidare relevant för ämnet. Svara nu på mina frågor eller ställ åtminstone vettiga motfrågor så kan vi komma vidare i denna diskussion.

• grind

@FDFMGA

Det märks att du talar till kvinnor i dina inlägg för det finns inte ens tendenser till sakligt innehåll.

• grind
    nihka skrev 2015-07-28 17:54:47 följande:

Nej, jag agerar inte typiskt kvinnligt utan det är bara en av dina standardfraser om allt kvinnor har att säga som inte passar dig. Det är ett förtryckarverktyg som inte fungerar på människor som står på stadig grund.

Hur är hur en person har det i sin man-kvinnarelation som du säger "fullständigt irrelevant" när det gäller hur personen ser på relationen mellan man och kvinna?

Zara Larsson hade en del intressanta inlägg i den debatten. Lyssna vetja! Nej, hat är aldrig sunt, men frågan är om inte föraktet är ännu farligare.

Jag har inte tid. Hon är ung och har växt upp i en tid med ett relativt snävt åsiktsklimat och jag tvivlar på att hon kommer med något nytt. Av de uttalande jag läst av henne så låter det som en upprepning av vad hon tagit del av i den svenska debatten.

Hat må vara destruktivt men det är en naturlig del av mänskligheten.

Tack för omtanken och min relation med min fru är utmärkt och vi är lyckliga tillsammans.
  • grind

@Smecner

Åter ett inlägg utan ett sakargument. Det blir fånigt uppenbart att du skickar upp en spegel och hoppas på det bästa.

• grind

@nihka

Du har bara en rigid syn på vad sund kvinnosyn är. Majoriteten män har störd kvinnosyn med dina mått mätt.

Men låt oss återgå till ämnet.

• grind

@Smecker

Försök du att beskriva verkligheten. Än så länge har du bara producerat fördomar enligt klassisk vi-och-dom retorik.

Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?