Inlägg från: Ego Lovers |Visa alla inlägg
  • Ego Lovers

En del näthat är tydligen OK?

Smecker skrev 2015-07-29 00:39:39 följande:
    Vilket fint sätt att försöka förminska en framgångs- och inflytelserik opinionsbildare. Som råkar vara kvinna.

Du menar att du inte har full koll på en av Sveriges främsta opinionsbildare, som även är tonåring och sångerska.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Tyvärr måste hon väcka opinion eftersom branschen som sångerska är extremt tuff och sticker inte hennes låtar ut måste hon sticka ut därav hennes feministiska sida. Tror helt ärligt att hon är en produkt av ett bolag som vill tjäna pengar och därför kör hon dessa uttalanden för att få folk att lyssna på hennes musik. Hon påstår i media att hon inte alls är ledsen över att hon inte var dragplåstret på Bråvalla ändå klagar hon på att hon fick spela på eftermiddagen. Samma sak när SVT strök hennes allsång från allsång på Skansen och hon istället fick sjunga den när etern var släckt. I tidningarna var hon politiskt korrekt "nä hag är inte ledsen, jag förstår. På sin Twitter eller Facebook eller var hon nu skrev skrev hon glöm nu inte att kolla på mitt allsångsnummer som SVT strök.

Så visst hon vill synas för sin sång egentligen men är inte mer än en medelmåtta ock måste tv stryka nummer är det hon som först och främst stryks för hon är ingen "riktig" kändis.
    Och detta blir hon givetvis ledsen för men säger en sak till Aftonbladet och sedan raggar tittare ändå. Hade hon inte brytt sig hade hon inte påtalat att det var sååå viktigt för hennes fans att kolla på hennes allsångsnummer.

Tom min elva åriga dotter tycker fenomenet Zara Larson tar för stora proportioner till vad hon levererar i musikväg.
  • Ego Lovers
    Smecker skrev 2015-07-29 01:41:15 följande:
    Och om hon inte hade blivit utsatt för det manskollektivistiska hat-drevet av män som delar grinds kvinnosyn så hade fenomenet handlat mer om musik än opinion. Men.. ja.

Resten av ditt inlägg innehöll oerhört mycket personligt tyckande och tolkningar, och det är ju fullt tillåtet att ha en åsikt i frågan.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Helt riktigt! Inte fan har jag nån fakta i saken utan just bara tyckandet.
  • Ego Lovers

Sedan är ju hot om våld och död aldrig okej!
    Utan man får vackert svälja andras åsikter eller försöka argumentera och diskutera än att kritisera med hot och hat.

• Ego Lovers
    Flash Gordon skrev 2015-07-29 17:44:28 följande:
    Hon passar perfekt in i mallen: Ung. Tjej. "Förtryckt". Med "rätt" sorts åsikt.

Hon klagade i en intervju på att hon inte fick vara affischnamn på Bråvallafestivalen och fick en dålig speltid en förmiddag och hon skyllde det på "könsdiskriminering".

*att festivalen hade Robbie Williams och andra världsnamn som tog upp platsen på affischerna var inte en faktor i hennes värld*
    .

En manlig medelålders, medelmåttig artist svarade då på hennes klagomål med: "Kom igen när du har presterat nåt mer än en hitsingel. Du är bara en tonårskändis i mängden. Alla har vi fått spela på skittider på festivalerna i början."

.

Och så, så har du den perfekta dramaturgin.

Den unga tjejens påstående om könsdiskriminering "bevisas" i sig av att en medelålders vit man har sagt att hon har fel.

Strunt samma i fakta och verklighet - här har vi en medialt perfekt "könskonflikt".

Och så spinner det lös.

Dels är tjejen grälsjuk och gillar att stöka. Det ser man ganska snart om man kollar hennes twitter och blogg. Hon avfärdar de som är kritiska med att de endera är vita "You're White as fuck" som hon skrev till en kritisk Per Gudmundsson eller att de är män och män är det enligt hennes blogg OK att hata.

Dels är media med på noterna och förstorar upp varenda grej så mycket de kan.

Då blir det så här.

Åtminstone att litet tag. 

.

Backar man bakåt ett par steg och tittar på det så är det givetvis så att det handlar om ett 17-årigt popsnöre med en hitsingel och åsikt. Inget mer. Inget mindre.

Att stora delar av internet-Sverige engagerar sig i saken och att det exempelvis finns en tråd på FL om henne och att till och med JAG har lagt tid på att läsa några av hennes twitter-texter och blogg-inlägg - det är egentligen bara sjukt.

För det finns onekligen större och viktigare saker här i världen.

.

Så svaret på din fråga blir: för att världen är sjuk och har tappat alla proportioner.
    Tyvärr får hon alldeles för mycket utrymme. Vi kan ta det här med att en muslimsk mörkhyad kvinna invandrar från mena länderna skriver ett debattinlägg om de mörka skuggorna i förorterna som förtrycker muslimska kvinnor i Sverige. Det blir lite munhugg om att hon har fel men INGEN vågar ta den egentliga debatten ang denna hederskultur. Det är något dessa män alltid har gjort mot sina kvinnor och då ska vi inte röra i detta känns det som. Men om en vit man hade gjort detta och så som zara Larsson påstår att vita män inte ska kuva kvinnorna så känner jag att kallar man sig feminist så gäller detta ALLA män oavsett hudfärg även männen i Husby som förtrycker sina kvinnor. Men som sagt ingen vit vågar ta debatten idag av rädsla att bli kallad för rasist och invandrarkvinnorna tillåts/fortsätter leva under starkt förtryck fast de bor i samma Sverige som du, jag och Zara. Och undertiden denna invandrarkvinna försökte göra sin röst hörd hade zara Larsson fullt upp med sig själv än att ställa upp för en annan kvinna och slåss för feminismen.
  • Ego Lovers
    Ego Lovers skrev 2015-07-29 18:02:07 följande:
    Tyvärr får hon alldeles för mycket utrymme. Vi kan ta det här med att en muslimsk mörkhyad kvinna invandrar från mena länderna skriver ett debattinlägg om de mörka skuggorna i förorterna som förtrycker muslimska kvinnor i Sverige. Det blir lite munhugg om att hon har fel men INGEN vågar ta den egentliga debatten ang denna hederskultur. Det är något dessa män alltid har gjort mot sina kvinnor och då ska vi inte röra i detta känns det som. Men om en vit man hade gjort detta och så som zara Larsson påstår att vita män inte ska kuva kvinnorna så känner jag att kallar man sig feminist så gäller detta ALLA män oavsett hudfärg även männen i Husby som förtrycker sina kvinnor. Men som sagt ingen vit vågar ta debatten idag av rädsla att bli kallad för rasist och invandrarkvinnorna tillåts/fortsätter leva under starkt förtryck fast de bor i samma Sverige som du, jag och Zara. Och undertiden denna invandrarkvinna försökte göra sin röst hörd hade zara Larsson fullt upp med sig själv än att ställa upp för en annan kvinna och slåss för feminismen.
    Råkade skicka innan jag var klar.

En vacker dag kommer inte dessa mörka skuggor vara mörka skuggor i Husby, Tensta, Angered, Rosengård utan även i Stockholms, Göteborg och Malmö innerstad och skuggorna på nätet kommer ske på öppen gata pga att kvinnor inte kan stödja varann när de påtalar ett problem. I mina ögon accepterar media att invandrarkvinnor får tåla att deras landsmän fortsätter att förtrycka dom här i Sverige för vi har viktigare saker för oss och det är att kollektivt hata vita medelålders män på bästa och mest sedda medie tid. Då kan tom jag som kvinna känna att feministerna har förlorat kampen om man inte får kritisera de mörka skuggorna också utan enbart vita män.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-29 18:37:10 följande:
    Du har inte heller lyssnat på hennes sommarprat, eller hur?

Hon tar nämligen upp hederkulturen också.
    Det är inte det som det skrivs om i media om du nu har missat det. Det är vad tidningarna ger zara för utrymme som hon gör självmål gång på gång. I sitt sommarprat får hon utrymme utan att bli avbruten eller behöva ragga lyssnare till låtar som media tagit bort från tablån. Det som skrivs i media det utrymmet hon får där jan hon tyvärr inte förvalta utan att försöka få mer folk att lyssna på sina låtar och där förlorar hon sin röst för kvinnorna.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-29 20:49:38 följande:
    Du skrev: "Och undertiden denna invandrarkvinna försökte göra sin röst hörd hade zara Larsson fullt upp med sig själv än att ställa upp för en annan kvinna och slåss för feminismen."

Fullt upp med sig själv, var? Jag trodde du menade i sitt sommarprogram och där pratar hon om hederskultur. Hade du lyssnat innan du kommenterade?
    Du hängde nog inte alls med utan mediedrevet med gunter
  • Ego Lovers
    felix le chat skrev 2015-07-29 21:59:07 följande:

Jag vet inte vad ni ser men jag ser en aspirerande popstjärna som insett
    vid ung ålder att hon inte kommer att bli någon stjärna och i stället satsar på
    politiken och tar som språngbräda sin ålder och sitt kön som alibi för
    ett antal krystade oneliners som skapar uppmärksamhet.
    Hon är riktigt media tränad och slipad för sin ålder.
    All lycka till henne och det parti som värvar henne. Gissar på MP.
    Fi självklart men utan riksdagsplats blir det ju inga pengar. No future.

Upp som en stjärna ner platt som en pannkaka kan ju också stämma om bara tiden får utvisa.
  • Ego Lovers

Kan nästan känna att alla trådar som startas om ZL på olika forum är startade av henne själv eller hennes stab. Hon skulle nog må extremt dåligt om alla bara ignorerade henne och hon blev reducerad till nobody

• Ego Lovers
    FDFMGA skrev 2015-07-30 09:46:17 följande:
    Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som resonerar i termer att skulden är offrets.

Hon borde ha förstått att döds- och våldtäktshoten är en naturlig konsekvens av hennes agerande.

Eller mer generellt om kvinnor:

Hon borde ha förstått att när man klär sig så utmanande så inbjuder man till våldtäkt
    eller
    Hon borde ha förstått att när hon klär sig så utmanande så måste hennes omgivning vidta åtgärder som får henne att klä sig som en respektabel flicka.

Det är inte ofta jag läser en tråd där jag känner rent förakt. Men det är precis vad jag känner inför "kärringarna" i den här tråden som är kränkta av en 17-årig tjej.

Vilka lättkränkta primadonnor.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Skrev en kommentar en gång att vi inte vill ha kulturer där kvinnor/tjejer/flickor måste dölja sig eller hålla sig hemma för att inte bli våldtagna och tafsade på.
    Det näthatet jag råkade ut för då var från andra kvinnor mestadels utländska som skrev att svenskar jävlar är fan inte så jävlar bra kultur heller och svenskar minsann våldtar och taffsar också och ville få det till en ras fråga och att jag var en rasist. Hade bara skrivit kulturer. Försökte att kulturer inte är bundet med hudfärg. Är själv uppvuxen i en kultur där sex innan äktenskapet anses som icke okej och vi är vita svenskar. Så kultur som dessa invandrartjejer kopplar ihop med utlänningar beror väl på att de inte anser att vi svenskar har någon kultur. Men kulturen beror ju helt och hållet på grupptillhörighet och hur gruppens gemensamma värderingar ser ut och det är ju dessa som måste brytas då många tycker sex inte är något innan äktenskapet och det är ju därför kvinnor som klär sig lättklätt anses vara horor osv. Men även jag råkade på näthatet iom den diskussionen och blev kallad för hora, slyna och borde våldtas för att jag tog upp grupper vars sjuka kultur gör att man inte säger till sina små pojkar och lär dom under deras uppväxt om allas lika värde samt att man inte får röra någon sexuellt om inte personen sagt det med ord att det är okej. Tyvärr var det enbart utländska kvinnor som gick i taket av det uttalandet.
  • Ego Lovers
    FDFMGA skrev 2015-07-30 10:47:14 följande:
    Det ena ursäktar inte det andra.

Du kan alltså inte ursäkta hatet som drabbat en 17-årig feminist med att andra också minsann har drabbats av näthat.

Den här tråden handlar också om reaktionen hos en gäng gråtmilt snarstuckna kärringar som å ena sidan påstår sig inte veta vem Zara Larsson är men samtidigt vet allt om hur hon tänker innerst inne och vilket syfte hon har.

Lättkränkta spåkärringar, månne!

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Näthatet mot zara är inte okej
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?