Gert skrev 2015-07-27 21:13:08 följande:
Kan det inte vara så att Schyman kan göra sig till åtlöje i tv eftersom hon var en kommunist en gång i tiden? Hon var faktiskt medlem i VPK och partiledare för Vänsterpartiet, som är sprunget ur kommunism.
Jimmie Åkesson kan däremot inte göra det eftersom det finns inga band mellan Åkesson och nazism. De enda banden som finns är Expos och vänsterjournalisternas försök att kleta på naziststämpeln på Åkesson och SD, och det har tack och lov de flesta av befolkningen genomskådat.
En liten klick elittyckare och journalister sätter agendan i dagens medieklimat och de tror att de har folkets förtroende. Det är skrattretande!
Nej, jag tror att Schyman har möjlighet att skämta med fanatismen hos rörelser som KPMLR och liknande för att hon befinner sig så långt bort från deras trosvissa fanatism såväl ideologiskt som historiskt.
Åkesson har inte möjlighet att göra detsamma, det är inte så länge sen hela bunten sprang omkring och heilade i buskarna och fortfarande avslöjas det ju nazister inom SD-leden på löpande band
Jo, jag minns att du inte anser det konstigt att man har altare hemma till Hitlers ära - men det gör jag, det gör jag, det gör jag.
Den dag Åkesson kan stå i tv och göra narr av nazitendenser inom SD vill inte jag uppleva, då har SD lyckats befria sig från sitt förflutna, men skulle förmodligen ha kvar rasismen men i ny tappning, det vill säga som muslimhat.
Åkesson försöker väl positionera sig bort från den traditionella rasismen. Jag gissar att det gäller flertalet sverigedemokrater också. Det vill säga att det är ok med européer (om de inte är romer), asiater av rätt ursprung, som kineser, japaner, vietnameser med mera och amerikaner - om de inte är svarta förstås.
Jag tycker Åkesson var rätt tydlig i tv-intervjun där han förklarade att det i första hand är personer från muslimska länder som inte ska vara välkomna till Sverige.