• Almina

Kolmården i augusti

Vi funderar på att åka till Kolmården någon gång i början/mitten av augusti. Är det någon som vet hur köerna till djurparken brukar vara då? Vi kan få 30 % rabatt om vi köper biljetten i entrekassan, så frågan är om det är värt att stå i kön för att få rabatten... Annars verkar det ju smidigt att förköpta biljett på nätet, men då gäller inte rabatten.

Om ni har andra tips om Kolmården tar jag gärna emot dem också

• Svar på tråden Kolmården i augusti
  • Natulcien

Jag vet ingenting om köerna i augusti. Men vi var där nu, mitt i industrisemestern, och då var det helt okej. Inga långa köer någonstans. Parken sväljer mycket folk. Men vi kanske hade tur?

Missa inte linbanan över djurparken. Det var det bästa med hela besöket. Sen är Tropicarium värt ett besök också. Ingår inte, utan kostar extra, men det var det värt.

• Sockervaddspinnen

Har ni 30% på Skara, Grönan och Aquaria också? - För att ni besökt ett ställe under samma koncern?

• Almina
    Natulcien skrev 2015-07-25 14:11:25 följande:

Jag vet ingenting om köerna i augusti. Men vi var där nu, mitt i industrisemestern, och då var det helt okej. Inga långa köer någonstans. Parken sväljer mycket folk. Men vi kanske hade tur?

Missa inte linbanan över djurparken. Det var det bästa med hela besöket. Sen är Tropicarium värt ett besök också. Ingår inte, utan kostar extra, men det var det värt.

Tack för tipsen!

Jag tänkte framför allt på kön till entrekassorna (men skönt att det inte behöver vara långa köer i övrigt!). Köpte ni biljett i förväg eller på plats?
  • Almina
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-25 14:21:09 följande:

Har ni 30% på Skara, Grönan och Aquaria också? - För att ni besökt ett ställe under samma koncern?

Nja, man får ju rabatt på ett ställe när man har besökt ett annat ställe inom koncernen.
  • Sockervaddspinnen
    Almina skrev 2015-07-25 14:40:55 följande:

Nja, man får ju rabatt på ett ställe när man har besökt ett annat ställe inom koncernen.

Vi besökte Aquaria och fick välja att besöka någon av de övriga platserna inom concernen. Vilken som helst, för 30%.
  • Almina
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-25 14:42:49 följande:

Vi besökte Aquaria och fick välja att besöka någon av de övriga platserna inom concernen. Vilken som helst, för 30%.

Ja, 30 % rabatt på ett av ställena!
  • Sockervaddspinnen
    Almina skrev 2015-07-25 14:49:27 följande:

Ja, 30 % rabatt på ett av ställena!

Ni har bestämt er för just kolmården?

Ni kanske kan ringa och höra hur det varit tidigare år?
  • Uppsalamamma08

Vi var där nu i juli. Vi hade köpt biljetter i förväg och var glada att slippa kön till biljettkassan. Men det var kortare kö andra dagen vi var där så det är nog lite olika. Ett tips är att börja med linbanan, det var väldigt lång kö dit på eftermiddagen. Vi tyckte också att det var värt att förboka delfinshowen och slippa köa dit.

• Natulcien
    Almina skrev 2015-07-25 14:39:55 följande:
    Tack för tipsen!

Jag tänkte framför allt på kön till entrekassorna (men skönt att det inte behöver vara långa köer i övrigt!). Köpte ni biljett i förväg eller på plats?
    Vi köpte biljetterna på nätet, men jag såg inga längre köer till biljettkassorna heller. Men, som sagt, vi kan ju ha haft tur bara. Enligt en anställd där så hade det varit extremt mycket folk någon vecka tidigare, så mycket att inte ens de med förköpta biljetter kom in...
  • Sockervaddspinnen
    Natulcien skrev 2015-07-25 15:05:56 följande:

Vi köpte biljetterna på nätet, men jag såg inga längre köer till biljettkassorna heller. Men, som sagt, vi kan ju ha haft tur bara. Enligt en anställd där så hade det varit extremt mycket folk någon vecka tidigare, så mycket att inte ens de med förköpta biljetter kom in...

Ja, folk fick ju vända och åka hem igen till och med.
  • Natulcien
    Uppsalamamma08 skrev 2015-07-25 15:05:40 följande:

Vi var där nu i juli. Vi hade köpt biljetter i förväg och var glada att slippa kön till biljettkassan. Men det var kortare kö andra dagen vi var där så det är nog lite olika. Ett tips är att börja med linbanan, det var väldigt lång kö dit på eftermiddagen. Vi tyckte också att det var värt att förboka delfinshowen och slippa köa dit.

Vi upplevde det faktiskt tvärtom. Vi stod i kö till linbanan i en halvtimme strax före lunch. Och eftersom den var så härlig så gick vi dit igen en halvtimme innan stängning (kl.18) och då var det bara att gå rakt in. De fyllde inte ens varje gondol vid den tiden, utan bara varannan.
  • Uppsalamamma08

Ja, strax innan stängning går det säkert också bra! Vi stod i kö en halvtimme vid fyratiden men gav upp, då var nog halva kön kvar.

Svar på tråden Kolmården i augusti