• emzerus

Vi som försökt 10 månader

Idag har blödningarna slutat iaf och imorse fick jag starkt positivt gravtest igen. Ringde kvinnokliniken o fick komma in på em. Men läkaren sa ju det att jag var väldigt tidig i graviditeten om det fanns nå kvar o att inget skulle synas på VUL vilket det inte gjorde heller. Han tyckte dock att slemhinnan var för tunn för att det skulle kunna vara nåt.
    han sa att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o ta nytt gravtest om 1 v. Är det positivt då skulle jag höra av mig igen eller om jag börjar blöda igen.

Läkaren som startade vår utredning har inte ringt idag heller och jag kan såklart förstå att läkarna har fullt upp o svårt att hinna med alla sina arbetsuppgifter. Men det är dumt att säga att man ska ringa vid ett positivt gravtest o utlova progestron för att sen inte höra av sig eller skriva ut nå recept... Kanske finns nån rimlig förklaring till varför, får se när jag får prata med henne nästa gång.

Mina gravsymtom är kvar för fullt o testerna är positiva o starka trots blödning, så jag hoppas ju såå att vi kan få vara med om ett mirakel! Annars är det väl tyvärr så att allt kanske inte kommit ut än :(

• emzerus
    Leonas skrev 2015-09-12 09:43:14 följande:
    Ååh, nä det håller jag med om, har de sagt så, att ringa när man får plus, då förstår jag verkligen att man blir less och ledsen när man inte får något svar :( Det vore fantastiskt med ett mirakel, det unnar jag er verkligen och håller mina tummar o tår för! <3
    Tack vännen <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-12 12:32:49 följande:
    Åh vännen! Hoppas ju så att det går vägen nu!! Vad bra ändå att du fick hjälp av kvinnokliniken även om det är väldigt tidigt för dig nu för att kunna se ordentligt. Men tycker det är katastrof att läkaren som börjat fortfarande inte hört av sig. Tycker inte det finns många ursäkter för det. Kvinnokliniken kunde inte skrivs ut progesteron? Tänkte om det fanns någon läkare där? Stor kram <3
    Läkaren jag träffade igår han själv tyckte inte att progestron skulle göra nån skillnad (han trodde inte på effekten sa han) men tyckte själv att det var märkligt att hans kollega sagt att jag skulle få det vid plus o att det sen inte skedde. Så han skrev ett mail till henne o frågade om han skulle skriva ut progestron o isånnafall vilket dos. Han lovade att återkomma till mig så snart hon svarat.

Jag hoppas verkligen att NÅN ringer på måndag :)

Imorse fick jag gravid 2-3 på cb digital... vad är det som händer?

Åhh hoppet att det trots allt kan finnas ett litet mirakel därinne har ju verkligen tänds MEN samtidigt så var det så här vid mitt första missfall i höstas o då jag tillslut 1 månad senare behövde skrapas o då visade det sig att moderkakan låg kvar därför hcg fortfarande producerades o höjdes sakta.
    Så jag vet ju att jag inte kan göra annat än att vänta :(
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-12 13:04:26 följande:
    Usch fina, denna väntan:(. Så jobbigt! Och förstår att det blir ännu jobbigare och att tankarna går eftersom du hade liknande första MF. Men det behöver absolut inte vara så. Det är ju ändå super att CB digital har ökat i veckor, det tycker jag verkar vara ett jättegott tecken!!
    Ja jag hoppas verkligen det! <3 En del av mig säger "varför skulle det gå bra denna gång när det hittills aldrig gjort det?" medans en annan del av mig säger "nu måste det ju ändå vara vår tur! Kan ju inte ha otur precis hela tiden"  :)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-12 16:27:25 följande:
    Exakt, förstår hur du känner men nu måste det vara nog med oturen!! Hör fuck jag redan glad gubbe på ältest imorse. Dag 10 denna gång. Trodde egentligen det skull bli på måndag men men. Bättre att det kommer på helgen:). Vart ganska trötta i veckan så har "bara" fått till det i tisdags (mensen slutade) och självklart idag nu när det var positivt. Får bli imorgon också såklart:). Men hade vart bra om vi kunnat i slutet av förra veckan men men hoppas vi prickar bra ändå:)
    Härligt att ÄL är på intågande :) Håller tummarna för er <3 Tror säkert att det kan räcka för er iaf...men försök få till det imorgon o om nån dag extra med om ni vill...skadar ju inte iaf :)

ha en fin helg! Kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-14 19:55:01 följande:

Hur har det gått för dig idag? Har de ringt upp? Kram <3

Nej så jag ringde i eftermiddags o hade tur att rätt sjuksköterska ringde upp. Hon sa att hon skulle ta reda på allt o ringa mig imorgon. Hon är riktigt trevlig o litar på henne. Så får vi se vad de säger :)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-14 20:30:23 följande:
    Men det låter ju bra och skönt att du känner tillit till henne, är ju jätteviktigt!
    Ja just den här är lätt att prata med o visar förståelse o empati o sist hon sa att hon skulle ta reda på en sak o ringa upp så gjorde hon det också. Hon tom skickade ett gravtest till mig förra veckan eftersom de ville att jag skulle kolla igen o sa att test är så dyra så det kan vi bistå med :)

Hur mår du idag?

Hur går det för er andra i tråden?
    Kram till er <3
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2015-09-15 06:44:10 följande:

Idag är det fjärde dagen på kur 1/3 av Provera. Även om det inte kommer hjälpa oss bli gravida så känns det skönt att göra nånting för att så småningom lösa problemet.

Ja det förstår jag, känns alltid bättre att liksom göra nåt iaf. Nåt man inte testat tidigare med tron att det kommer vara lösningen, eller en del av lösningen :) Håller tummarna! <3
  • emzerus

Imorse ringde sjuksköterskan upp mig från kvinnokliniken o hade pratat med läkaren som startat vår utredning. Alla prover som kommit in (alla utom kromosonavvikelse-provet) såg bra ut.
    Jag ska även upp till kvinnokliniken o ta blodprov på torsdag för att mäta hcg. beroende på vad det visar så skulle de ringa upp mig med svar samt hur vi går vidare. Visar det högt så följs det väl upp av ytterligare blodprov och/eller VUL o är det lågt så tyder väl det på att det var ett missfall jag hade o att hormonerna är på väg ur. Om det inte är en graviditet så hoppas jag snart att hormonerna försvinner ur kroppen o att jag slipper skrapning :(

• emzerus
    WhiteRose skrev 2015-09-15 15:07:57 följande:

Någon här inne som börjar närma sig 13 månader av försök...? Gråter

Tror tyvärr att de flesta av oss är ungefär där :(

Jag o min man har försökt sen i september förra året o varit gravida 4 ggr men fått missfall i v 5/6 alla gånger. Senaste pågår just nu men med en gnutta hopp att det kanske kan vara nåt kvar trots alls... ska ta hcgprov på kvinnokliniken på torsdag.

Men det känns riktigt jobbigt o tungt o jag tycker att det kan vara skönt att få ventilera i den här tråden!
    Har du/ni påbörjat någon utredning?

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader