• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-08-30 19:24:17 följande:
    Bra att jag kan lugna lite :)

Håll tummarna för mig med, känns lite deppigt igen :(
    Det gör jag verkligen, hoppas såååå att det är din tur snart, det måste det ju bara vara! Förstår att det känns lite deppigt nu men tänk på att du är väldigt tidigt ute nu på art testa så inte kört på något sätt överhuvudtaget. Förstår att det måste vara jobbigt att "ta nya tag" efter vad du gått igenom men det kommer ska du se! Det är jag säker på
    Stor kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 19:56:05 följande:
    Tack för ditt stöd vännen <3
    Förstår ju att det egentligen är på tok för tidigt att få positivt redan men hoppet tändes igår när det vart ett så synligt streck (dock efter tiden gått ut) Men jag hoppas att jag får plus senare i veckan o att progestronet kommer göra susen!!

Men det lär ju visa sig :) Är iaf väldigt glad för din skull!
    Håller sååå alla tummar och tår som går för oss båda! Plussa tror jag du kommer göra snart och hoppas det funkar bra med progesteronet då! Jag ska också ringa mamamia imorgon och se vad de säger.
  • Nenna9

Tog ett nytt lloyds imorse och på det här kanske man kan ana ett tunt streck men går inte ens att jämföra med de tidigare. Känns hopplöst, vet inte vad som pågår. Känns nästan som mensen är påväg också:(. Deppigt!

• Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-31 10:15:36 följande:
    Åh, att kastas mellan hopp och förtvivlan, så jobbigt :( Det är ju dock inte kört än, dessvärre är det nog bara att vänta och se, vilket ju är skitjobbigt när man bara vill veta. Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen! Kram
    Tack vännen! Pratade med mama Mia och förklarade för henne. Hon trodde också att jag ändå är gravid men just nu känner jag bara hopplöst ändå:(. Enda jag nu kan göra är att avvakta och se, sjukt jobbigt! Kram!
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-08-31 11:59:26 följande:

Jaha då är man inne i karusellen. Var hos privat gyn idag. Hon såg att jag inte släppt ifrån mig några ägg. Lämnade blodprov för att kolla hormoner. Kan ev va pco. Fick tabletter för att stimulera till en normal cykel. Ska ta i tre omgångar. Ska även lämna in papper för att ställas i kö för utredning. Det går enligt kvinnokliniken inte under vårdgarantin och deras pärm va tjock sa dom.

Skönt att nu ändå är igång! Måste ju börja någonstans. Hos oss går det via landstinget, det är dom som betalar Sophiahemmet vad jag förstått och vi betalar dom ett normalt läkarbesök, 350 kr/pp. Har förstått att det fungerar olika vart man bor. Lycka till nu iaf:)!
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-08-31 13:19:17 följande:

Utredningen är via landstinget. Men valde att gå privat först då jag inte gillar vården annars.

Ok! Hoppas det blir bra iaf!
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-31 10:20:55 följande:
    Tack vännen! Pratade med mama Mia och förklarade för henne. Hon trodde också att jag ändå är gravid men just nu känner jag bara hopplöst ändå:(. Enda jag nu kan göra är att avvakta och se, sjukt jobbigt! Kram!
    Åkte hem på fm för o hämta ett par nycklar kollade på testet igen och visst ser jag ett streck där, tydligare än imorse men ändå inte lika starka som de andra dagarna.
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-31 20:55:04 följande:
    Har jobbat hela dagen  o inte kunnat skriva i tråden... Fy va jobbigt att testet imorse var svagare men samtidigt så varierar ju hcghalten endel i början o är ju beroende på hur mkt man druckit o kissat mm... Jag hoppas så att du får ett starkt plus om ett par dagar så att du slipper gå i denna ovisshet o kunna slappna av lite! <3

Vad sa hon på mamamia då, att du skulle avvakta eller fick du tid hos dom snart?

Stor kram till dig <3

Tack fina <3. Hon på mamamia trodde ändå att jag var gravid men hon tyckte jag skulle avvakta några dagar. Ultraljud är alldeles för tidigt och blodprov ska jag först få en remiss för och sen behöva vänta på svar så det tar ju ändå några dagar minst om inte längre så då kan jag likväl vänta. Gick också bananas och ringde Lloyds apoteks huvudkontor och fick prata med en tjej som var ansvarig där. Hon trodde också att jag är gravid men hon hade inte hört att testen blir så mycket starkare ju längre tiden går. Har haft riktiga känningar i äggstockarna och vänster ljumske sista dagarna men det kan ju likväl kanske vara mensen son är påväg. Känner just nu bara att jag vill hoppa fram några dagar för att se vad spm stämmer! Tack för fint svar, detta är skitjobbigt! Har du haft det bra idag<3? Kramar
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-31 21:19:26 följande:
    Får jag tippa så är du gravid så det tror vi på tills något annat bevisats :)

Jag vill också hoppa fram några dagar o få reda på om jag är gravid eller inte :) Tog ett  cb igår kväll som efter tiden vart svagt positivt ett tjockt blått streck om än väldigt svagt. Tog lloyds ikväll o det är blankt :( *suck* Att jag inet bara kan vänta! Är ju bara på äl+8 idag ju...

De två sista månaderna så har jag plussat svagt på äl+10 så öär avvakta till onsdag iaf.

det är det enda jag tänker på just nu! förstår inte hur man ska kunna tänka på nå annat...är ju verkligen det jag behöver men går bara inte :(

Någon som har nå tips?
    Kram <3
    Jag hoppas sååååå att du har rätt!

Men det låter ju jättespännande att du såg ett svagt plus där! Håller såååå tummarna för dig vännen<3.
    Förstår verkligen vad du menar med att ALLT detta tar upp ALL tid. Kan inte tänka på så mycket annat. Idag har jag inte haft så mycket o göra på jobbet och då tänker jag extra. Och stackars sambon han blir inte klokare heller! Önskar att jag bara kunde "stänga av" och ta det som det kommer, lugnt och fint. Istället ältar jag, springer och kollar på de gamla testen stup i kvarten, googlar och blir allmänt tokig! Men jag är nog en "ältare" och vill gärna veta och få saker och ting svart på vitt när det kommer till det mesta. Tålamod inte min starka sida och verkligen INTE när det kommer till detta! Men det verkar som din kropp svarar bättre på eftermiddags test?
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-31 21:35:00 följande:
    Jag hoppas sååååå att du har rätt!

Men det låter ju jättespännande att du såg ett svagt plus där! Håller såååå tummarna för dig vännen<3.
    Förstår verkligen vad du menar med att ALLT detta tar upp ALL tid. Kan inte tänka på så mycket annat. Idag har jag inte haft så mycket o göra på jobbet och då tänker jag extra. Och stackars sambon han blir inte klokare heller! Önskar att jag bara kunde "stänga av" och ta det som det kommer, lugnt och fint. Istället ältar jag, springer och kollar på de gamla testen stup i kvarten, googlar och blir allmänt tokig! Men jag är nog en "ältare" och vill gärna veta och få saker och ting svart på vitt när det kommer till det mesta. Tålamod inte min starka sida och verkligen INTE när det kommer till detta! Men det verkar som din kropp svarar bättre på eftermiddags test?
    Ja tjejer tips på saker att göra då man inte tänker lika mycket på det mottages gärna!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader