Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

Själv är jag nere i en liten svacka för tillfället. Känns lite hopplöst och så kommer de där tankarna: varför skulle det gå nu när det inte ha gått de andra 14 gångerna? Så skönt att ni finns här dock, skönt att veta att det finns andra som förstår. Sen vet jag att det kommer kännas bättre om några dagar. Inte meningen att dra ner er också så hoppas jag inte gör det, behövde bara skriva av mig lite.

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-11-12 21:47:52 följande:

Förstår så väl vännen, ibland hamnar man verkligen i de där svackorna och det är så jobbigt. Svårt att alltid försöka vara positiv och det behöver man inte alltid vara, det får helt enkelt kännas hopplöst. Men tyckte också din tanke var så bra häromdagen att den dagen vi sitter med våra små änglar så finns det allt en mening med allt vi går igenom också. Även om det inte alltid är så lätt att se det så. Stor kram<3

Så sant som du skriver. Blir så rörd av din omtanke, känns genast bättre <3 kramar tillbaka!
  • pandoraDiem

Dumma mens, hoppas spolningen hjälper till på traven nästa månad.

Själv står jag och sambon äntligen i kö till ivf nu, fick mina provsvar i fredags och allt var normalt, så om ca 3 månader får vi förhoppningsvis komma på första mötet.

Vi fortsätter försöka själva under tiden, dock så kommer jag försöka ha fokus på resten av mitt liv, speciellt på det som gör mig lycklig. Tror jag kommer behöva den energin tills vi sätter igång med ivfen.

Tittar in här lite då och då för ni är såna härliga tjejer att följa! Kram på er!

• pandoraDiem

Här har det hänt saker sen sist jag var inloggad. Förstår att det känns tungt men vad skönt att alla börjar få lite hjälp nu iaf. Vi får helt enkelt hoppas att 2016 är året för oss alla :)

Jag har också en bim kvar i år, runt julafton. Egentligen tror jag inte på det alls men funderar på att hoppas lite på julmagin denna gång ;) var så länge sedan jag hoppades på riktigt.

Kram på er tjejer!

• pandoraDiem
    Angdev skrev 2015-12-09 07:36:20 följande:

I måndags plussade jag äntligen, på 13:e försöket :)

Wow, grattis! Så kul att höra :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-12-08 19:37:53 följande:

Julmagi låter som en plan :) har också bim den 24 december...vore väl en underbar julklapp :) Positivt ägglossningstest imorse så är mitt inne i den fertila perioden... 

Min läkare tyckte ju att vi skulle ta en paus 3-6 månader men vi struntar i det... vi hoppade över november månad men nu kör vi igen o hoppas på det bästa!

Idag har jag träffat en nära vän som fick barn för 4 månader sen...vi har inte träffats sen hon fick sin dotter pga att hon haft kolik o så bor vi inte i samma stad men nu äntligen fick vi till en träff. Åhh va mysigt dte var att gosa med en lite bebis, längtan vart ju inte direkt mindre! men fick sånna lyckokänslor i hela kroppen så detta kan jag leva på ett tag <3 

Ja det hade världens underbaraste julklapp någonsin :) vi får hålla alla tummar!

Jag har också gosat med en liten underbar bäbis i helgen. Träffade min systerdotter för andra gången, en 5 månader gammal tjej som var så söt så hjärtat smälte :) var lite nervös innan att det skulle göra ont och att jag bara skulle bli påmind om det jag inte har. Men hon var så go och jag kunde liksom inte vara annat än lycklig. Så det är precis som du skriver, att jag kan leva på den här helgen länge :)

Kram!
  • pandoraDiem

Hur går det för er tjejer? Hoppas ni haft en bra jul trots allt kämpande. Snart nytt år med nya möjligheter. Kram!

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-12-28 20:02:25 följande:

Vi kämpar på men försöket i december misslyckades tyvärr :( Kändes bra tungt precis då mensen kom men nu är det nya tag som gäller :) 

Nytt år o nya möjligheter låter bra :) 

Är allt bra med dig? 

Kram!

Känner så väl igen den där känslan när ännu ett försök misslyckas. Jag testade negativt på julafton. Dock har mensen inte kommit än så jag fattar ingenting. Får väl testa igen innan nyår, men gruvar mig verkligen för att se ett till negativt test. Kanske har kroppen bara hoppat över en cykel. Nej, nu blickar vi framåt mot ett bättre 2016 :) kram!
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-01-01 23:17:20 följande:

I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.

Känner igen rädslan för negativa test, min har nu blivit ännu större efter två negativa test. Håller tummarna att det tagit sig för er denna gång! Kram
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-01-03 10:12:34 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett test igår kväll som såklart va negativt. Bröt ihop i vanlig ordning och känner mig rätt värdelös just nu.

Lider verkligen med dig, men kom ihåg att du inte alls är värdelös. Du är tvärtom väldigt stark som orkar gå igenom det här. Kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader