-
Tack, hoppas verkligen det! :)pandoraDiem skrev 2015-09-05 19:10:46 följande:Grattis! Håller tummarna för dig, det ska nog gå vägen :)
-
Förstår det vännen! <3 Inte konstigt att du känner dig helt slut, både psykiskt o fysiskt. Tar enormt på krafterna att försöka o försöka, att hoppet tänds, att inte riktigt veta, att vänta o sen besvikelsen när det inte går som man vill, tror o hoppas. En känsloresa utan dess like som liksom börjar om o om igen varje månad. Förhoppningsvis får du svar på lite funderingar på tisdag o får se så att allt är som det ska o ta nya tag vid nästa ägglossning.Nenna9 skrev 2015-09-06 10:42:59 följande:Jag mår helt ok tack, var ett par jobbiga dagar när mensen kom och en jobbig vecka att levs i ovisshet från förra fredagen så känner mig lite slut kan jag nog säga. Vet inte vad jag vill ha för svar på tisdag, om jag var gravid eller inte. Kändes ju som jag var det då de dagarna jag fick starka streck. Men försöker ladda om inför tisdag då läkarbesöket är och sen invänta ägglossningen. Kram <3
Håller verkligen tummarna för dig vännen! <3 KRAM! -
Imorse tog jag ett clearblue digitalt o det visade Inte gravid.... va faan!!!
Har ringt kvinnokliniken o hoppas så att läkaren ringer mig idag för jag vet varken ut eller in just nu... Är det kanske för tidigt för det digitala, men är ju trots allt på Äl+15 idag? men plussen i lördags o i söndags var ju ändå rätt svaga o hcg kanske stiger sakta i denna graviditet?
Är såklart ingen av er som kan svara utan det är väl bara så att tiden får utvisa... men är såå frustrerande! Ska det aldrig kunna gå smärtfritt o komplikationsfritt för oss :( -
De ringde aldrig från kvinnokliniken idag...:( Hoppas att de ringer imorgon iaf. Var på vårdcentralen idag för annat o läkaren där gjorde ett stresstest på mig mm o han tyckte det lät som att jag var stressad o liksom varit med om för mycket o sjukskrev mig 2 veckor framåt... har även fått tid hos kurator nästa vecka.Nenna9 skrev 2015-09-07 13:08:22 följande:Är du förresten sjukskriven?
Är till på köpet dunderförskyld just nu så det gör mig nog extra gott att vara hemma o vila o ta det lugnt ett tag.
Fick ta ett gravtest hos läkaren också som tydligen var negativt...men frågan är ju vad de använder för test. Fyy va allt känns ruttet just nu!! :( -
Tror tyvärr att det är kört...tog ett cb test nyss o kunde möjligen ana ett svagt plus men det försvann sen efter tiden gått ut. Och det var i vilket fall svagare än det jag fick i lördags så känns kört :(Nenna9 skrev 2015-09-07 17:34:00 följande:Åh men hjärtat vad jobbigt:(:(:(. Men de har väl liknande test som vi har hemma så ta inte ut något i förskott. Hoppas ju så att det är din tur nu. Tycker det är bra att du är hemma ett tag nu och försöker komma ikapp med alla känslor och allt du gått igenom, det behöver du säkert. Däremot tycker jag det är förjävligt att kvinnokliniken inte ringt upp!!
Just nu känns det som om det aldrig kommer gå! Ägg o spermier som lyckas möta varandra har vi ju men är det kvaliten det är fel på eller nåt i livmodern? Tänk om vi aldrig kommer kunna få egna barn? Sånna tankar snurrar nu o jag är såå ledsen...:( -
Förlåt vännen att jag inte har svarat här inne :(Nenna9 skrev 2015-09-08 17:05:03 följande:
Va skönt att allt såg bra ut iaf o att de gjorde en ordentlig undersökning! Härligt också att en ny ÄL är på G, håller tummarna för er denna gång! <3
Dröjer det länge innan en ev IVF kan bli aktuell?
Kram! -
Förhoppningsvis var det inge fel på äggledaren bara att de inte kunde se ordentligt. Bra också att äl sker på andra sidan denna månad :)Nenna9 skrev 2015-09-10 19:40:27 följande:
Ingen fara vännen men saknat dig här:)<3. Absolut skönt att det mesta såg bra ut, förutom den lilla tröga vänstra äggledaren de hade svårt att se genomflödet på men behöver inte vara något fel för det. Nu var det iaf äl på högra sidan som det är ordentligt flöde på så hoppad det tar sig! Hon trodde att kön var ca 6 månader och den skrivs vi in på bör återbesöket är, ca om 2-3 veckor. Så ivf blir isf runt mars april om vi inte blir gravida innan dess. Killen ska också lämna spermaprov snart men med tanke på att äl är runt hörnet väntar han med det till nästa vecka då det måste gå mellan 2-5 dagar efter senaste utlösning. Om det blir som tidigare månader är äl runt måndag.
Hur mår du fina?
Jag mår sådär... började blöda i tisdags em och har fortfarande inte fått prata med någon läkare. Hon ringer aldrig upp vilket är så frustrerande!! Fick positivt gravtest imorse o i em köpte jag ett digitalt för jag tänkte att om det fortfarande är negativt så är det kanske bara lite hcg kvar. Men det visar gravid 1-2. Imorgon är det 2 v sen jag gjorde vul på kvinnokliniken o då sa läkaren att jag hade ett stort ägg som säkert skulle släppa den dagen. Men jag viftade bort det få ju jag redan gått positivt äl test på söndagen innan. Men kan man ha 2 äl med 1 v mellanrum? Kan jag blivit gravid första äl o sen gravid andra äl o att blödningen är älvs missfall.
Oj oj va jag svamlar men förstår du hur jag menar? Är det ens möjligt? -
Älvs = äl 1 :)
-
Nej jag förstår mkt väl att du inte kan svara på mina frågor :) Min man han sitter som ett frågetecken o säger "pass" på mina olika frågor o teorier :) haha Ska tillägga att han gör det på ett snällt sätt :)Nenna9 skrev 2015-09-10 20:20:29 följande:Åh vännen önskar så jag hade svar på fina frågor!! Men har tyvärr inga svar på äl där in man kan ha flera ggr! Men jag tycker ju att det låter sååå positivt att du får positivt på graviditetstesterna nu ju så det är ju super!! Tycker däremot det är katastrof att kvinnokliniken inte hört av sig! För du har inte fått nått progesteron än?
Vissa får ju blödning trots man är gravid vad jag förstår? Eller som du säger kan det ha släppt något mer som då är positivt nu? Om missfallet varit borde du ju absolut inte plussa nu, utan tvärtom svagare? Usch denna osäkerhet!! Önskar så att det är plus som gäller!! Stor kram <3
Tycker också det är dåligt att inte läkaren kan ringa upp, har under veckan ringt 2 ggr o bett dom att lämna meddelande till henne att jag vill prata men så ringer hon inte :( Men imorgon är det fredag så finns ju fortfarande chans denna vecka. Jag funderar starkt på att överdriva o typ säga att jag har asont i magen så att jag får göra vul o ta blodprov nästa vecka. Vet att det är dumt att "luras" för att få VUL men att gå i denna ovisshet är hemskt. Frågade sjuksköterskan på kvinnokliniken idag om jag inte kunde få ta blodprov för att mäta hcg iaf men det görs inte om man inte misstänker utomkvedes. 'suck'
Hoppet tändes ju verkligen när det digitala idag visade gravid när det innan blödningen var inte gravid... men det kanske samtidigt inet behöver betyda nåt. men tycker ju att det är märkligt! -
Nej jag har inte fått nå progestron utskrivet än...Nenna9 skrev 2015-09-10 20:20:29 följande:Åh vännen önskar så jag hade svar på fina frågor!! Men har tyvärr inga svar på äl där in man kan ha flera ggr! Men jag tycker ju att det låter sååå positivt att du får positivt på graviditetstesterna nu ju så det är ju super!! Tycker däremot det är katastrof att kvinnokliniken inte hört av sig! För du har inte fått nått progesteron än?
Vissa får ju blödning trots man är gravid vad jag förstår? Eller som du säger kan det ha släppt något mer som då är positivt nu? Om missfallet varit borde du ju absolut inte plussa nu, utan tvärtom svagare? Usch denna osäkerhet!! Önskar så att det är plus som gäller!! Stor kram <3
Om eller när jag får prata med läkaren så tänker jag fråga om man inet kan få nå direktnr eller mail till henne. För jag blir så arg när jag har alla dessa frågor o ingen som kan svara mig. Tänk om det är en graviditet kvar i livmodern som behöver progestron just nu för att lyckas... vad jag förstår så behövs ju det sättas in direkt. Därav att jag skulle höra av mig så fort jag plussa så skulel hon skriva ut recept samma dag sa hon. Men så smidigt har det ju verkligen inte varit! Frustrerad är bara förnamnet :(