Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Härligt att det händer lite här inne så som fler utredningar o operationer :)

Nu fixar vi barn Wiho :)

• miamarina84

Händer inte mycket i tråden. Antar att mensen ploppar upp hos de flesta och att man suckar och blir lite frånvarande. Just haft äl i dagarna!

SJ för mig får vi vårt resultat från sköldkörteln, hiv, hepatit bla och sambon spermier på mötet på torsdag... Känner mig ganska nollad o kan varken skratta eller gråta känns bara så nervöst i min ovisshet :( jag är tom... Förbereder sig på det värsta samtidigt som jag vet att allt kanske står rätt till?

Ja fy....

• miamarina84
    emzerus skrev 2015-11-09 16:23:43 följande:

Hur går det för er här inne?

jag trodde jag blödigt färdigt efter missfallet o har inväntat ÄL men ihelgen började jag få bruna flytningar som idag övergick i blödning igen...när jag kom hem från jobbet så kom det en stor klump på drygt 5 cm. usch va läskigt det var/kändes :(

Ringde till kvinnokliniken imorse pga bruna flytningarna o att jag hade ont i magen o fick tid imorgon hos den läkare som gjort vår missfallsutredning. Vill dels kolla upp vad som händer med mig just nu, om det var rester kvar efter missfallet eller om det är nå annat. Sen har jag en massa frågor till henne hur vi går vidare om det aldrig går för oss på egen hand.

Vet ibte hur du eller man känner i den situationen o hoppas att jag slipper det. En stor styrke kram till dig i detta elände och hoppas allt blir bra snart ;)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-11-10 11:48:41 följande:

Usch vad jobbigt att du fortfarande blöder emzerus:(. Men skönt att ni fått tid och träffa någon och prata ändå.

Jag har inte jättestor koll, vad är x?

Pandoradiem; förstår att du längtar till ivf, det kommer säkert gå bra då ska du se!

Miamaria84; skönt på något sätt ändå att ni får svar så man vet hur nu ska gå tillväga!

Jag själv har ännu inte fått någon op-tid men vet att det inte är jättelång tid kvar iaf så kämpar på. Undviker dock sex dagarna vid äl, lite smått konstigt kan jag ju säga;). Kram på er<3

Då ksn man säga att ni har spontan sex nu då, vilket man inte haft på ett år känns det som ;) hoppas ni får tid snart, man blir väl lite stressad osv då man vet att de snart e julledighet osv som doktorer gärna vill vara lediga på. Allt verkar ta lite tid, men ni/ vi är väl vana vid detta laget ;)
  • miamarina84

Då var dagen här o gjord :)

Resultat från både mig o sambon blodprover o spermaprov såg bra ut. Mina äggstockar o livmoder såg fina ut o rörde sig när han tryckte på dem. Såg även att jag haft ägglossning, vilket jag har (tror iaf) varje månad. Sambon hade många o snabba spermier. Allt såg tipp topp ut. Så vidare nu i morgon blir det ett blodprov för mig (sambon e klar) för att kolla hormoner i ägglossningen eller någonting, fatta inte ;) 4dec blir det spolning :/ hjälp.... Men sannolikheten är att detta blir bra oxå då jag såg normal ut där nere :)

Menne mina ägg då? När ser man om de e bra? Genom blodprovet i morgon eller spolningen? Hur tar man reda på det? Även om jag var tipp topp hur har de kollat mina ägg?

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-11-12 21:44:33 följande:

Härligt att allt såg bra ut på er båda, det bådar ju gott:)! Har du tagit något mer prov för sköldkörteln eller medicin el liknande?

Ja ja tog ett till sköldkörtel prov som nu visade normalt, så jag var frisk :)
  • miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-11-12 21:23:46 följande:

Härligt att allt såg bra ut :) tror att det blodprov man lämnar efter ägglossning är för att kolla bla progesteron, är det för lågt så har ägget sämre chanser att fästa tror jag, men det är nog bäst att fråga läkaren som vet bättre :) vet inte om man kan kolla äggkvaliten men tror att det ska gå att kolla upp äggreserven, också via blodprov. Spolningen kommer nog gå bra, hört att det brukar gå rätt fort så om det gör ont så kanske det inte gör det så länge iaf. Fick ni veta något mer om hur de tror ni kommer gå vidare eller det kanske är svårt att veta innan alla prover är tagna?

Kommer med mina frågor nu när jag fått fundera o älta lite ;) fertilutredningen sa ju så mycket så de börjar väl falla in nu..

Ja det stämmer nu när du säger det. Progesteron blodprov tog jag idag. Jaha så de har med kanske varför äggen aldrig sätter sig. Har ju lixom aldrig varit gravid eller fått missfall, så de kan stämma med provet :) ägg kvalitet kan man bara kolla upp på ivf'n berätta min vän som håller på med det. Min äggreserv var bra oxå. Efter de sprutat i kontrast den 4dec om allt ser bra ut så är vi klara. Utredningen tog bara tre månader :) vi får fortsätta till hösten -16 innan vi blir kallade till ivf om vi vill. Så så ser vårt kommande år ut ;) var femte par som är normala som vi har svårt att få barn tyvärr :(
  • miamarina84

Mensen eller spottings är här, så mens om ca två dagar :( aja nästa månad gäller det. Från o med nu till den 4 dec får vi ibte ha sex då jag ibte får råka vara med barn under kontrast insprutningen den fjärde... Så här händer de ibte mycket :(

• miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-11-22 08:42:10 följande:

Dumma mens, hoppas spolningen hjälper till på traven nästa månad.

Själv står jag och sambon äntligen i kö till ivf nu, fick mina provsvar i fredags och allt var normalt, så om ca 3 månader får vi förhoppningsvis komma på första mötet.

Vi fortsätter försöka själva under tiden, dock så kommer jag försöka ha fokus på resten av mitt liv, speciellt på det som gör mig lycklig. Tror jag kommer behöva den energin tills vi sätter igång med ivfen.

Tittar in här lite då och då för ni är såna härliga tjejer att följa! Kram på er!

Nästa höst fick vi ställa oss i ivf kö. Hoppas ni kommer in tidigare än tre månader ;) som sagt nu vet du att ni får ert möte snart samt vi att allt såg bra ut så nu är det på TIDEN att vi bara njuter o släpper allt, vilket man inte gjort på ett år. Nu blickar vi framåt på det som gör oss lyckliga :)
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-12-01 06:51:58 följande:

Imorgon är det dags för läkarbesök då vi ska få provresultaten.

Känns som vi smyger runt en bomb som snart sprängs. Har kämpat för att hålla mig ovanför ytan men är rädd vad som händer imorrn beroende på vad de säger.

Kommer ihåg hur det kändes, man levde i en tänkande bubbla och var allmänt off fram till den dagen. Vi hoppas på bra resultat :) lycka till. För en månad sedan vi fick resultaten o på fredag är de dags för att spruta in kontrast i äggledarna :/ rädd...
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader