• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

pandoraDiem skrev 2015-08-30 09:01:53 följande:
    Grattis!! Helt klart positivt test :) nu är det bara att ta en dag i taget och njuta :)
    Vågar inte riktigt tro på det än faktiskt men säger tack och hoppas så in i den på att du har rätt! Jag har nu 3 dagar kvar till BIM men som sagt jag vågar inte ropa hej än.. Skulle bli världens överlyckligaste om det är sant! Hur mår du fina <3?
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-30 09:16:39 följande:
    Förstår att det är svårt att tro på det när man försökt så länge, men har du testat som det står på bruksanvisningen så är du gravid :) ta ett digitalt om nån dag så får du det svart på vitt i text också :)

Jodå, jag mår fint, har träffat min systerdotter för första gången igår, så liten och söt :) väljer att tro att jag också kommer att ha ett sånt litet mirakel i mina armar en dag :) Kram!
    Tack för pepp! Jag ett CB digitalt men ska försöka vänta ett par dagar till att testa. Så mysigt att träffa systerdotter! Du får öva lite på henne innan, men snart ska du se att det är fin tur för ett mirakel, det bara måste vara så! Stor kram fina<3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 09:41:54 följande:
    Du är gravid vännen! Stort grattis :)<3

Åh vad glad jag är för din skull!!!

Kram <3
    Tack fina vännen<3! Men jag kommer uppdatera för ni är säkrare än jag! Hur har det gått för dig idag, tagit något mer test?
    Kramar
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 10:34:32 följande:
    Jag förstår att du är lite skeptisk när ni försökt så länge men för oss andra finns det ingen tvekan där :)

Jag tog ett test imorse men det syns ingenting :( Inte ens efter tiden. Så det blev säkert nåt fel igår. Men på det testet syns det ett jättetydligt rött streck även idag... så surt! :( men samtidigt så är det ju långt kvar till bim...så kört är det ju inte än.

Jag har också fått för mig (egen teori :) ) att jag har högre hcg på eftermiddagen än på morgonen, kan det stämma tro? :)

Hoppas så att bi alla har rätt:)!
    Det är ju än då länge väldigt tidigt för dig då tror absolut inte att det är kört på något sätt! Vad jag har förstått är det många som också blir gravida ganska direkt efter mf så hoppas verkligen att det stämmer in på er också. När det kommer till höjning av hcg har jag ingen aning faktiskt men du har säkert kommit att känna din kropp så det kanske mycket väl är så. Intuitionen är viktig! Vet du om man kan se tidigt via blodprov för att fastställa en graviditet? Eller få svar direkt hos en barnmorska/gynekolog?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 10:55:03 följande:
    Jag är inte helt 100 men har för mig att jag läst någonstans att man kan se tidigare i blodprov om man är gravid...och sen ta nytt prov ett par dagar senare för att se så att hcg stiger som det ska.
    Om man tar gravtest hos barnmorskan så har de typ samma test som vi kan använda hemma. Blodprov tror jag de bara tar på tex kvinnokliniken (iaf här där jag bor)
    Vill du ringa o få det bekräftat? Tycker jag absolut att du ska göra isånnafall så kanske du känner dig lugnare o säkrare :)
    Ja alltså jag vill bara känna mig säker på att det är så och få bekräftat hur det ligger till så fort som möjligt. Kan vara så att vi försökt länge, jag är ändå 32 och har aldrig varit gravid så tror det är för bra för att vara sant. Hade kanske känt annorlunda om jag gått över tiden med mensen men det är ju ändå 3 dagar tills den egentligen ska komma så känner bara att jag inte är 100 på att jag är gravid. Hade vart så skönt att veta till 100 %. Jag ringer nog ändå till mamamia imorgon och rådfrågar. Tack för råd och tips skönt med pepp och input!
  • Nenna9

Okej hur dum var jag nu då? Efter att redan kissat 4 ggr idag testade jag precis med CB digitala( vet att jag skulle väntat) men kunde inte låta bli. Givetvis står det Inte gravid. Kan det vara så att jag kissade för sent på dagen (står ju att man ska använda morgonurinen om det är innan mens). Eller vad tror ni? Jag blir galen på mig själv också!!

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 12:20:39 följande:
    Jag vet hur det är att vara ivrig o inte kunna låta bli :) ingen här som dömer dig för det! Att cb digitalt inte ger utslag än är inge konstigt... den mäter ju från 50 medan den från Lloyds mäter från 10.

Men jag förstår dig i att det hade varit skönt för psyket att se Gravid i klartext :)

Ring Mamma Mia imorgon o få lite råd från dom det tror jag blir bra.

Kram <3
    Tack vännen<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-30 12:22:25 följande:
    Tack vännen<3
    Och tror du att jag alltså kan vara gravid ändå?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 12:35:24 följande:
    Absolut!! Jag tror bara att hcg inte är tillräckligt högt för att ge utslag på det digitala än. Sen vet man tex inte om det hade sett annorlunda ut om du tog det direkt imorse. Men jag är säker på att du är gravid iaf o håller alla tummar för dig :) <3
    Du lugnar mig bra kan jag säga.. Håller tummarna för oss båda<3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader