Vi som försökt 10 månader
Jag säger usch och fy för denna morgon/FM. Tårarna har sprutat och jag känner mig helt otröstlig. Läkaren från gyn ringde, tydligen hade deras läkare på avd endokrin för mkt patienter så har fått en remiss till Karolinska ist då de tyckte att detta bör behandlas snarast. Frågade henne om hon hade mer svar vad de trodde och hon är säker på att det är hypertyreos jag har då t4 var så högt som 35 (ska inte ligga över 23). Som hon sa kunde det bidra till att jag inte är gravid men framförallt är det farligt gör fostret om man inte behandlar. Hon tyckte jag skulle "pusha" på läkaren om hur vi försöker bli gravida så man kan stabilisera t4 under kortare period. Kan ev bli operation. "Normala" sättet att behandla är att man äter levaxin under längre tid för att få rätt dos och då ska man inte försöka bli gravida inom 1 år ungefär. Helt ärligt opererar jag mycket hellre om det går snabbare att bli bra. Vi får heller inte ställa oss i IVF kö innan detta är under behandling. Känner mig riktigt uppgiven och har brutit ihop totalt på jobbet idag.