• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

Förresten någon som har koll på CB rosa digitala ägglossningstest? Visst är man fertil även några dagar innan glada gubben visar sig? Även om de säger att man är mest fertil samma dag samt dagen därpå?

• Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-24 15:49:39 följande:
    Hur har det gått idag?
    Det gick bra tack <3! Först så pratade vi lite med en läkare. Den gjorde hon ultraljud på mig och kollade livmodern och äggstockarna, allt såg jättebra ut. Hon kunde också se att jag haft ägglossning på vänster sida denna gången och hon såg också andra ägg. Så allt det såg bra ut! Sen fick vi lämna blodprov också. Det som väntar härnäst är spermaprov samt att jag ska ringa när mensen kommer så man gör ytterligare gynundersökning för att kolla äggledarna och äggreserven. Detta ska alltså ske mellan mens och nästa äl. Men det känns väldigt bra än så länge faktiskt! Hela utredningen med sista besöket tar ca en månad så vi får se! Hade du gjort undersökningen än?
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-24 16:41:08 följande:
    Låter ju jättebra! Härligt att själva utredningen inte tar onödigt lång tid också :)

Jag ska lämna mitt sista blodprov nu på onsdag och sambon lämnar också sitt sista spermaprov nu i veckan. När det är klart ska vi ringa till RMC så vi kan få en läkartid. Vet inte vilka väntetider de har just nu men det är ju inte privat så det kan ju hända att väntetiderna är lite längre.
    Men du vem fick ni remiss av? Och får ni svar på prover och så från läkaren ni kommer ha på RMC, sorry förstår inte riktigt:)..
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-24 16:59:09 följande:
    Men du vem fick ni remiss av? Och får ni svar på prover och så från läkaren ni kommer ha på RMC, sorry förstår inte riktigt:)..
    Och tar nu blod- och spermaprover flera gånger? Tänker på om ni fått svar på dom eller vem de skickas till. Sorry, många frågor!
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-24 18:04:37 följande:
    Lugnt, är också sjukt förvirrad men har nu förstått att olika landsting har olika tillvägagångssätt :) på RMC i malmö gör dem så att när man är godkänd för att göra utredning (för de flesta efter ett år av egna försök) så kan man skicka in egenremiss eller så kan remissen skickas in av tex sin gynläkare eller likande. Efter det får man hem remisser om att lämna blod och spermaprover, när man sen gjort det bokar man tid för första läkarbesöket där mannen träffar androlog och kvinnan gynekolog och sen träffas man tillsammans för att diskutera provsvar och hur man ska fortsätta.

Så jag har tagit ett blodprov på cykeldag 21 sen ska jag ta ett på cd 4 och sambon ska lämna två spermaprov med 14 dagars mellanrum.

Du får gärna hålla mig uppdaterad på hur er process ser ut om du vill, tycker det är intressant att veta hur det går till på andra håll :)
    Självklart! Vi får uppdatera oss, håller tummarna för oss!
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-27 10:18:07 följande:
    Har fått tid för läkarbesök nu, den 29e september. Då får vi svar på alla prover vi tagit och förhoppningsvis veta om/hur de kan hjälpa oss vidare :)

Hur går det för dig?
    Åh vad skönt, då närmar det sig ju! Nästa vecka lämnar sambon spermaprov och om min mens kommer ringer jag och då blir det undersökning av äggledarna samt äggreserv och kvalitet på ägg innan nästa äl så tror att det händer en del nästa vecka:). Hans prov tar ca 2 veckor att få svar på så tror att återbesöket blir runt den sista september precis som dig. Då får man se hur allt ser ut och om vi är kompatibla:). Nu väntar jag mensen BIM på måndag och den brukar vara regelbunden. Hoppas såklart att den inte kommer men kommer nog inte graviditetstesta innan iaf. När hade du BIM? Hur känner du med utredningen? Jag har lite blandade känslor, nervös och lite orolig såklart men framförallt känner jag ändå en lättnad att få lite svar!
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-27 11:21:56 följande:
    Åh vad skönt, då närmar det sig ju! Nästa vecka lämnar sambon spermaprov och om min mens kommer ringer jag och då blir det undersökning av äggledarna samt äggreserv och kvalitet på ägg innan nästa äl så tror att det händer en del nästa vecka:). Hans prov tar ca 2 veckor att få svar på så tror att återbesöket blir runt den sista september precis som dig. Då får man se hur allt ser ut och om vi är kompatibla:). Nu väntar jag mensen BIM på måndag och den brukar vara regelbunden. Hoppas såklart att den inte kommer men kommer nog inte graviditetstesta innan iaf. När hade du BIM? Hur känner du med utredningen? Jag har lite blandade känslor, nervös och lite orolig såklart men framförallt känner jag ändå en lättnad att få lite svar!
    Nu skrev jag fel! BIM är den 2/9 alltså onsdag och inte måndag:)
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-27 21:10:50 följande:

Hej tjejer!

Jag har inte lämnat den här tråden, bara tagit en liten paus ett tag... det sista missfallet för 2 veckor sen påverkade mig mer än vad jag kunnat föreställa mig. Är så ledsen o nerstämd o totalt slutkörd känns det som. Förstår inte hur jag ska orka med men samtidigt är ju längtan efter en bebis så stor så orka bara måste man ju! :(

Ska till kvinnokliniken imorgon, får se vad vi får göra där. Räknar med att det är provtagning iaf på mig o min man. Hoppas att vi inte behöver vänta alltför länge sen på svar.

Vi verkar alla vara i ungefär samma fas just nu, utredning som börjat eller snart börjar och säger som flera av er att det ska bli skönt att få lite hjälp men samtidigt är det skrämmande att något ju faktikst kan vara fel :(

STOR KRAM Hjärta

Har tänkt på dig<3. Man tror att man kan sätta sig in i någons situation även om man inte varit där men ändå kan man nog inte känna det du gör nu. Men från min sida, all empati till dig. Kan bara tänka mig vad du går igenom. Hoppas verkligen att ni börjar någon form av utredning nu och tar lite prover och så. Nedstämdheten känner jag så väl igen och önskar inget hellre än att alla här får plussa inom en snar framtid. Hör gärna av dig imorgon efter du varit på kvinnokliniken. Stor kram<3
  • Nenna9

Emzerus: vad skönt att ni tagit prover och börjar kolla nu iaf!

Jag behöver lite kloka råd tjejer! Har BIM om 5 dagar. Har mått ganska illa sista dagarna så igår em tog jag lloyds Apotekets gravtest. Det visade bara skugga, inget streck. Kollade även på det några timmar senare och ingenting. Kräktes sen igårkväll och imorse tog jag detta test som är på bilden. Direkt när jag tog det ringde det såklart på dörren och jag såg detta resultat ca 30 min efter. Det är ju ett streck som det ska bli om man är gravid men det dröjde kanske för länge innan jag såg det? På förmiddagen testade jag med CB och det visade negativt. Har ni några teorier? Behöver experthjälp! Är ju ändå 5 dagar till BIM så har ingen aning!

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-28 18:59:55 följande:
    Jag skulle säga att det där är ett positivt test :) :) Vågar tom säga Grattis :)

Lloyds test visar ju tidigare än tex cb så vänta ytterligare ett par dagar o ta med cb plus på morgonen så är jag ganska så säker på att du får ett plus :)

Åhh va roligt!!
    Du tror det även om det dröjde ca 30 min innan jag såg det? Hoppas på oss alla <3!!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader