Vi som försökt 10 månader
Hoppas du snart får prata med läkaren så du slipper gå och oroa dig.
Jag säger usch och fy för denna morgon/FM. Tårarna har sprutat och jag känner mig helt otröstlig. Läkaren från gyn ringde, tydligen hade deras läkare på avd endokrin för mkt patienter så har fått en remiss till Karolinska ist då de tyckte att detta bör behandlas snarast. Frågade henne om hon hade mer svar vad de trodde och hon är säker på att det är hypertyreos jag har då t4 var så högt som 35 (ska inte ligga över 23). Som hon sa kunde det bidra till att jag inte är gravid men framförallt är det farligt gör fostret om man inte behandlar. Hon tyckte jag skulle "pusha" på läkaren om hur vi försöker bli gravida så man kan stabilisera t4 under kortare period. Kan ev bli operation. "Normala" sättet att behandla är att man äter levaxin under längre tid för att få rätt dos och då ska man inte försöka bli gravida inom 1 år ungefär. Helt ärligt opererar jag mycket hellre om det går snabbare att bli bra. Vi får heller inte ställa oss i IVF kö innan detta är under behandling. Känner mig riktigt uppgiven och har brutit ihop totalt på jobbet idag.
Hej tjejer,
Ett tag sen jag skrev här nu. Vi var på utredning för en månad sen, den visade på att min slemhinna var för tunn. Jag lessnade lite efter det och försvann härifrån. För säkerhets skull gjorde vi även en äggledarutredning. Läkaren sa att det eventuellt kan vara så att man spolar bort något från äggledarna, och att det kan finnas en lite större chans att man blir gravid efter en sådan spolning.
I dag plussade jag! 12 gången gillt. Jag är fortfarande lite orolig att slemhinnan är för tunn och att det inte går vägen, men det känns ändå skönt att veta att det går.
Jag håller verkligen tummarna nu för att det snart går för er andra i gruppen :)
Äntligen har dagen kommit för infertilutredning :) som jag väntat på denna dagen att det äntligen ska köra igång då vi bevisat behöver hjälp. Nu ska vi ta massa prover och nästa möte den 29 oktober får vi resultatet. Jag längtar dit och vill veta svaret gärna NU, snacka om att vara nervös när man sitter i deras fotölj o inväntar resultatet..... :/
På fredag ska jag till endokrina mottagningen på Karolinska så fort gick det! Läst en hel del om hypertyreos nu och jag känner mig lugnare. Ska bli skönt att komma iväg och gå det under behandling så vårar lilla mirakel förhoppningsvis får komma snart<3
Nu har jag varit på första läkarbesöket för utredningen. Det blir ivf som nästa steg för oss, dock kommer det dröja lite innan vi får komma på vårt första möte, dels pga av provsvar, dels pga av kötid, men feb/mars nästa år kanske. Kanske har jag hunnit bli gravid innan dess, kanske inte, hur som helst så känns det bra att det finns en plan nu. Det mesta såg bra ut, såklart att min bortopererade äggledare minskar våra chanser en del och mannen hade även lite avikelser på sina simmare. Det är såklart jobbigt att vänta i all längtan men jag hade redan innan besöket accepterat att det kommer bli en hel del väntan för oss så det känns mest bra att vi är på väg, om än lite långsamt :)
Känns som det är många av oss som är i något slags limbo där vi bara går runt och väntar. Det är jättetufft på många sätt, men jag tror verkligen det kommer vara värt varenda minut tillslut.
Det ska jag göra vännen <3