• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

EkoS skrev 2015-08-11 11:52:16 följande:

Hur går det för er alla?

Här kom ägglossningen två dagar för tidigt den här månaden.

Har bokat tid för utredning också. Fick en tid redan om två veckor, trodde att vi skulle behöva vänta flera månader.

Men åh vad skönt att nu så snabbt fick en tid! Då kanske vår utredning börjar någorlunda samtidigt, min är 24 aug:). Mensen har precis slutat kör och har äl ca 19 aug så ett försök till innan utredning hinner vi! Kram
  • Nenna9

Äl dags här nu, den är väldigt regelbunden iaf så det är ju skönt. Hade sex igårkväll också och så får vi köra på idag o imorgon! På måndag är det dags för första utredningen också! Hur har ni det tjejer?

• Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-17 10:55:06 följande:
    Härligt att det händer något :) Hade äl förra helgen, känner mig faktiskt rätt lugn, tror det beror en del på att vi nu fått remisser om att lämna blodprov och spermaprov så även om det inte blir något denna månad heller så händer det ju iaf något.
    Åh va skönt att ni fått tid till det! Jag känner också lite så just nu, tar det sig inte den här gången så är det så skönt att vi snart ska dit o kolla iaf:).
  • Nenna9
    Flerattälska skrev 2015-08-17 13:37:20 följande:

Jag är gravid! Testade mig igår och fick gravid på digitala cb. Jag svävar på moln mwn är samtidigt livrädd för ett tredje missfall:( Jag har börjat med trombyl som jag fick utskrivet av läkare förra veckan så nu håller jag tummarna för att det hjälper.

Stoooort grattis!! Håller tummarna för att det går hela vägen nu <3
  • Nenna9
    Flerattälska skrev 2015-08-17 15:13:03 följande:
    Tack snälla :) Jag kan behöva alla hjälp jag kan få <3

Håller tummarna för dig och övriga tappra i tråden. Lycka till med utredningarna .

Jag hoppas på många fina plus inom kort <3
    Tack fina <3
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-08-17 17:23:35 följande:
    Ja detta med äl. Brukar alltid ha regelbunden äl, men istället för att vara hög fertil i fyra dagar är jag nu inne på tionde dagen, så vart min äl är vet jag ej :/ har tänkt nu att åtminstone ringa mvc o fråga dem lite osv även vi "bara" är inne på elfte försöket
    Ja, ring och prata ned dom tycker jag! Om det är så kan ni ju ändå boka in en tid även om ni försöker ett tag till själva. Stort lycka till!
  • Nenna9

Ojojoj tjejer.. När denna äl visar sig så oavsett om jag är "sugen" på sex eller ej så känner jag ju att man måste!! Likväl min stackars sambo igår.. Han var så trött och jag tjatade.. På tredje "sexfösöket" lyckades vi tillslut hahaha, blir såååå trött ibland på detta. Och nu får man försöka ladda om till kvällen:).

• Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-08-19 20:00:45 följande:

Idag ringde infertilitet mottagningen upp. Skulle gå ut på nätet o skriva ut en ansökan till mig och en till sambon som vi nu skrivit under osv ska posta i morgon. Det var nu ca 3 månaders väntetid, suck kändes som om jag skulle ringt tidigare :/

Men skönt att det är igång nu iaf! Hur gick det sen, fick ni till det på kvällen;)? Vi hade bara sex dagen innan "glad gubbe" och samma dag. När vi sen dagen efter försökte igen gick det bara inte..
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-20 14:08:08 följande:
    Oj, att det kan skilja sig så mycket mellan olika landsting. Men det kanske var tiden till första läkarbesöket de menade? Innan dess borde ni ju få remiss till att lämna blodprov och spermaprov, men åter igen vet jag inte hur detta skiljer sig från olika landsting. Hoppas det går fortare än väntat för er iaf och om inte så kanske ni hinner bli gravida innan dess :)
    Vi har tid nu på måndag och hos oss gör man 2 besök. Men inga blod el spermaprover innan. Första gången hör de gynundersökning på mig samt en känner testiklar o så på killen. Vi fick första bästa tid(va sommarstängt) men vi har inte behövt skicka in någonting papper el så. Kan det skilja sig så? Vi ska till Sophiahemmet i Stockholm.
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-20 15:02:27 följande:
    Okej, och här har jag gått runt och trott att de gör ungefär samma sak i hela Sverige, där ser man. Jag skickade in remiss för undersökning för nån vecka sen och fick remiss för prover inte ens en vecka senare. Har inte lämnat alla prover då de ska tas på olika tidpunkter i cykeln så jag vet ju inte hur lång tid det sedan tar innan vi får komma på första läkarbesöket då de undersöker både mig och sambon. Vi ska till RMC i Malmö. Lycka till på måndag!
    Men tack detsamma!! Uppdaterar oss måste vi göra:)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader