Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Om några dagar är det ägglossning här och elfte försöket gillt :) kommer mensen denna månad så kommer jag ser kontakta en fertil klinik. Har även insett att den här sidan fl ger en större press osv samt har varit jobbigt att se att massa fått plus, så kommer att försöka att inte vara lika aktiv här inne. Men lycka till för er :)

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-08-17 10:36:03 följande:

Äl dags här nu, den är väldigt regelbunden iaf så det är ju skönt. Hade sex igårkväll också och så får vi köra på idag o imorgon! På måndag är det dags för första utredningen också! Hur har ni det tjejer?

Ja detta med äl. Brukar alltid ha regelbunden äl, men istället för att vara hög fertil i fyra dagar är jag nu inne på tionde dagen, så vart min äl är vet jag ej :/ har tänkt nu att åtminstone ringa mvc o fråga dem lite osv även vi "bara" är inne på elfte försöket
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-08-18 10:01:03 följande:

Ojojoj tjejer.. När denna äl visar sig så oavsett om jag är "sugen" på sex eller ej så känner jag ju att man måste!! Likväl min stackars sambo igår.. Han var så trött och jag tjatade.. På tredje "sexfösöket" lyckades vi tillslut hahaha, blir såååå trött ibland på detta. Och nu får man försöka ladda om till kvällen:).

Säger detsamma om sex :( det blir ett slags måste tyvärr. Då vi inte orkade igår så måste vi ha sex idag efter att man karl kört fyra timmars bilfärd , åh vad pigg han kommer att vara.. Är inne på dag elva som hög o måste ha sex idag om ägglossningen kommer i morgon eller ikväll?
  • miamarina84

Idag ringde infertilitet mottagningen upp. Skulle gå ut på nätet o skriva ut en ansökan till mig och en till sambon som vi nu skrivit under osv ska posta i morgon. Det var nu ca 3 månaders väntetid, suck kändes som om jag skulle ringt tidigare :/

• miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-08-19 21:42:33 följande:

Är det en ansökan om att få göra utredning ni skickat in? Låter isf långt med 3 månaders väntetid, men jag har tyvärr bara min egen erfarenhet att gå efter så vet inte hur lång tid det brukar ta.

Japp tre månaders väntetid, de sa att det var ett tryck nu efter sommaren. Tur jag skicka in den nu på vårt elfte försöket ;)
  • miamarina84

Min mens kom tyvärr igår. Men hade ingen ägglossning denna månad. Detta var elfte försöket och nu inväntar vi vår väntetid på 3 månader. Ringde även en privat så kanske kanske att hon hör av sig i mån av tid i början av oktober. Vill ju ibte vänta mer nu tycker alla här har väntat tillräckligt......... Denna eviga väntan på att bli gravid gör en ju dum i huvudet, har undrat länge om vi gör fel även Jsg vet att vi gör rätt. Men var tvungen att höra det så ringde Mvc för bekräftelse ;)

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-08-29 10:31:36 följande:

Hoppas sååååå att ni har rätt tjejer! Idag tänker jag inte testa, men förmodligen imorgon! 4 dagar kvar nu till BIM och som ni säger så kanske lloyds visar lite tidigare. Hoppas hoppas. Ha en underbar helg alla fina <3

Du är verkligen så himla värd detta, de e din tur nu :) den som väntar på något gott...
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-08-31 11:59:26 följande:

Jaha då är man inne i karusellen. Var hos privat gyn idag. Hon såg att jag inte släppt ifrån mig några ägg. Lämnade blodprov för att kolla hormoner. Kan ev va pco. Fick tabletter för att stimulera till en normal cykel. Ska ta i tre omgångar. Ska även lämna in papper för att ställas i kö för utredning. Det går enligt kvinnokliniken inte under vårdgarantin och deras pärm va tjock sa dom.

Du skriver att du inte släppt några ägg, har du ändå haft ägglossning alltså maximal stegring på teater osv? En vetskap det här ;) men vad skönt att allt är på gång nu iaf :)
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-08-31 17:22:47 följande:

Fick det jätte bra förklarat av gynekologen. Jag har färdiga äggblåsor men de har ej släppt alltså ingen ägglossning.

Har ej tagit äl tester som tur är. För samma hormon är högt men då blir man lurad.

Hänger du med?

Hänger med ;) så mina tester visar varje månad på att jag har ägglossning, vilket enligt din gynekolog kanske man ibte har det ändå?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader